کد خبر: ۱۵۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

به زودی ۱۰ زمین چمن در مدارس فارس افتتاح می‌شود

عسکری با بیان اینکه طی یک ماه آینده ۱۰ زمین ورزشی چمن در مدارس این استان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در دولت سیزدهم سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی از ۲۱ صدم متر به ۲۷ صدم متر افزایش یافته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس  در گردهمایی مشترک ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان فارس که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، با قدردانی از ورزشکارانی که در عرصه های مختلف ورزشی برای کشور و استان افتخار آفریدند، عامل موفقیت نبی مکرم اسلام(ص) در تربیت انسان‌هایی بزرگ آنهم در عصر جاهلیت را حسن خُلق و مهربانی و سجایای اخلاقی آن حضرت دانست و گفت: البته نه تنها پیامبراسلام(ص) بلکه همه پیامبران با اخلاق خوب مردم را به دین خدا دعوت می‌کردند.

وی  ضمن اشاره به اهمیت توجه به جهادتبیین در همه حوزه‌ها تاکید کرد که در جهاد تبیین نباید منتظر انبوه جمعیت بود بلکه در  هر شرایطی و با هر تعدادی از افراد  باید وارد عمل شد.

عسکری با تبریک و تسلیت شهادت دو مدافع امنیت در استان فارس، گفت: حفظ هویت ملی از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. لذا شاهد فداکاری ها و ایثارگری های مردان این مرز و بوم  و دفاع جانانه آنها از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوادث اخیر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس دفاع از کیان کشور را بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: فارس تنها استانی‌ست که نقشه راه محلی، منطقه‌ای و استانی اجرای سند تحول بنیادین را تدوین کرده است به همین دلیل نسخه‌ای از آن با هدف تعمیم به سایر استان‌ها در اختیار کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

وی  خاطرنشان کرد که در تدوین و ترسیم نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین در فارس، آموزش و پرورش با بیش از بیست دستگاه و نهاد تفاهم نامه همکاری امضا کرده و به همین دلیل بر اجرای کامل آن در سراسر استان مصر هستیم.

عسکری با اشاره به اینکه دوران کرونا بر ناهنجاری‌های قامتی در دانش‌آموزان اثرگذار بوده است، ساحت زیستی و بدنی را از ساحت های مهم و ششگانه سند تحول عنوان و اعلام کرد: از تمام ظرفیت آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و سلامت استان برای تخلیه هیجانات دانش آموزان باید بهره مند شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تنها ۲۴۵ فضای ورزشی در استان ایجاد شده است حال آنکه طی یک سال اخیر و در دولت سیزدهم ۸۹ سالن ورزشی به فضاهای ورزشی فارس اضافه شد.

وی همچنین گفت: ۱۳ سال مسابقات ویژه فرهنگیان در کشور تعطیل بود اما امسال به میزبانی شیراز و با مشارکت  ۲۰ هزار فرهنگی ورزشکار این مسابقات برگزار شد.

عسکری خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های عدالت محور، طرح شهید خرازی اجرا شد و فضاهای ورزشی یک روز در هفته در اختیار مادران و دختران و یک روز در اختیار پسران و پدران قرار گرفت که اثر تربیتی مشهودی  به دنبال داشته است.

مدبرکل آموزش و پرورش، از توسعه ورزش زورخانه ای در سطح استان خبر داد و افزود: چتر آموزش و پرورش به وسعت جبهه مقاومت گسترده است  و ما پذیرای نظرات و پیشنهادات همه دلسوزان  هستیم.

وی با اشاره به ناکامی دشمن برای ایجاد مشکل در مدارس فارس، ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده  مدارس استان با آرامش کامل فعالیت خود را انجام می دهند اگر مواردی باشد با نگاه ارشادی عمل خواهد شد و ضروری است  که خانواده هم با آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و تلاش کنیم نسلی از منتظران واقعی را تربیت کنیم.

انتهای پیام/ف

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان