کد خبر: ۱۵۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
در گفتگو با استاد دانشگاه شیراز مطرح شد؛

شعار«زن زندگی آزادی» فاقد نگاه ارزشی به نهاد خانواده است+فیلم

شعار«زن زندگی آزادی» که برای نخستین بار توسط زنان کرد عضو «گروهک تروریستی موسوم به پ . ک .ک» به سرکردگی عبدالله اوجالان در کردستان ترکیه استفاده شد، خواهان آزادی بی قید و شرط زن و فاقد هر گونه نگاه مثبت و ارزشی به نهاد خانواده می باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، به نام «زن زندگی آزادی» جمله ای که این روزها بسیار شنیده میشود و شعاری است که دانسته یا نادانسته لق لقه زبان آشوب گرانی شده که به تبعیت از فتنه گران و تجزیه طلبان ایران در تجمعات خود مدام بر زبان میرانند، بی آنکه حتی عده ای از آنان مفهوم و معنا و ریشه اصلی آن را بدانند چیست و از کجا نشات گرفته است.

این شعار که برای نخستین بار توسط زنان کرد عضو «گروهک تروریستی موسوم به پ . ک .ک» به سرکردگی عبدالله اوجالان در کردستان ترکیه استفاده شد، خواهان آزادی بی قید و شرط زن و فاقد هر گونه نگاه مثبت و ارزشی به نهاد خانواده می باشد.

در همین راستا با غلامحسین زارعی نژاد مدرس دانشگاه شیراز و فعال سیاسی به گفتگو پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه حوادث بعد از فوت مهسا امینی که منجر به وقوع اغتشاشاتی شد ازجنبه ها و ابعاد مختلف قابل بررسی وتحلیل می باشد، گفت: یکی از نکات قابل تامل، نوع شعارهای انتخاب شده توسط اغتشاشگران بود که یکی از برجسته ترین انها شعار "زن زندگی ازادی" است.

زارعی نژاد اضافه کرد: برای کسانی که مدعی شکل گیری" انقلاب زنانه" جهت تقابل با نظام وبراندازی آن بودند این شعار باید از برجستگی خاصی برخوردار می شد و آنها به همین منظور تمام تلاش خودشان را باحمایت رسانه ای محور غربی، عربی وعبری بکار گرفتند.

این کنشگر مسائل سیاسی افزود: دررابطه با این شعار به دونکته می توان اشاره کرد؛ نکته اول اینکه این شعار ریشه در مبانی معرفتی وخاستگاه اجتماعی لیبرالیزم دارد، مکتبی که نگاه ابزار گونه به انسان خصوصا زنان دارد و مشاهده وضعیت جوامع غربی در رابطه با جایگاه زن نشان دهنده سقوط کرامت انسانی وتنزل مقام زن باشعار آزادی زنان است.

وی ادامه داد: شعار آزادی  در آن  جوامع درعمل چیزی جز رهاشدگی وبی بندوباری وسقوط ارزشهای انسانی را به نمایش نگذاشته است و تاکید روی ازادی زنان به سبک غربی وترویج گسترده ان در شرائط فعلی  بیش ازپیش گویای تلاش دشمان درجهت تحقق استراتژی اندلسیزه کردن ایران می باشد.

استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه البته دشمنان می دانند زن مسلمان تربیت شده مکتب اسلام و برخوردار از مبانی معرفتی دینی ،کرامت انسانی است و حرمت خود را حفظ خواهد کرد، گفت:  زن مسلمان آزادی وزندگی را در پرتو تعالیم حیات بخش اسلام توام با هم دنبال خواهد کرد.

این مدرس علوم سیاسی در ادامه با طرح یک پرسش به نکته دوم شعار مذکور اشاره کرد و افزود:  آیا این شعار ازقبل طراحی شده بود یا تحت تاثیر وقایع اخیر مطرح گردید؟

زارعی نژاد بر این باور است که ازآنجا که ادله وشواهد فراوان نشان می دهد آنچه که پس ازفوت امینی رخ داد یک پروژه وطراحی از قبل تعیین شده جهت به چالش کشیدن جمهوری اسلامی بوده مسلما شعار" زن زندگی ازادی" ازقبل تعیین شده بود و در اثبات این ادعا کافی است به فیلمی که گلیشفته فراهانی مدتها قبل  به عنوان یک زن کرد در آن نقش بازی کرده است اشاره نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه اگر منظور از "زن زندگی ازادی " زندگی شرافتمندانه همراه با حفظ کرامت انسانی زن ودر چاچوب آزادی های انسانی،معقول،منطقی ومشروع می باشد،این ارمغانی است که انقلاب اسلامی به زنان پر افتخار ایران هدیه کرده است؛ ولی اگر منظور از این شعارکشاندن زنان به ورطه سقوط است(که ظاهرا همین است) دشمنان انقلاب ونظام به خوبی می دانند که جز همین تعداد معدودی که دل در گرو غرب دارند هیچ زن مسلمان پاکدامنی فریب انان را نخواهد خورد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان