کد خبر: ۱۵۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس:

قطعه یک تا ۶ آزادراه شیراز ـ اصفهان ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

جمشیدی گفت: پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز اصفهان قبل از سفر ریاست جمهوری ۸۵ درصد بوده و در حال حاضر ۹۴ درصد است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امیرحسین جمشیدی مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس در بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو اظهار کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری در ۳ بخش  مصوبات اصلی، تسهیلات و متمم تقسیم شده است.

وی عنوان کرد: مصوبات اصلی سفر ریاست جمهوری، 114 مورد است که در زمان انجام سفر، تصویب و برای اجرا و پیگیری ابلاغ شده است.

جمشیدی ابراز کرد: اعتبار این مصوبات ۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان بوده است که ۶۲.۵ درصد از این اعتبارات جذب شده البته این اعتبارات بنا نبوده که فقط در سال اول محقق شود، اما از اعتبارات مصوب سال اول ۱۴۰ درصد محقق شده و اعتبارات باقی مانده مربوط به سال‌های آینده است.

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری فارس در خصوص تسهیلات عنوان کرد: میزان این دسته از مصوبات ۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۲۰۵ درصد تسهیلات جذب شده که بیشتر از اعتبارات مصوب است.

جمشیدی با بیان اینکه در سفر به شهرستان‌ها نیز مطالباتی مطرح شد که در مصوبات اولیه نیامده بود، گفت: ۱۸ مصوبه در این حوزه علاوه بر مصوبات اصلی تعیین شد که ۸۱۱ میلیارد برای این ۱۸ مصوبه در نظر گرفته شده که از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ میلیارد جذب شده است.

وی با بیان اینکه بخش سوم مصوبات با عنوان متمم دوم به تصویب رسیده که ۳ مصوبه با اعتبارات وزرات نفت در زمینه راه و ورزشی تصویب شده است، تصریح کرد: این ۳ مصوبه ۱۰۰ میلیارد اعتبار مصوب دارد.

جمشیدی از جذب 50 درصدی اعتبارات در هر سه بخش مذکور خبر داد و گفت: در مجموع اعتبارات هر ۳ بخش مصوبات ۷ هزار و ۹۰۸ میلیارد می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد: یکی از مصوبات این سفر، تکمیل مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که در هفته دولت افتتاح شد.

جمشیدی تکمیل آزادراه شیراز اصفهان را مهم ترین مصوبه سفر ریاست جمهوری در حوزه راه و شهرسازی خواند و افزود: پیشرفت فیزیکی این آزادراه قبل از سفر ریاست جمهوری 85 درصد بوده و در حال حاضر 94 درصد است و امید است قطعه یک تا شش آزادراه امسال به بهره برداری برسد.

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان فارس عنوان کرد: تکمیل 5 کیلومتر از محور مرودشت دروزن یکی دیگر از مصوبات است که پیش از این 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال به بهره برداری می رسد. 

وی افزود: یکی از مصوبات تکمیل 10 کیلومتر از بزرگراه نی ریز قطرویه بوده که افتتاح شده و در مرحله بهره برداری است. 

جمشیدی ابراز کرد: تکمیل 16 کیلومتر از بزرگراه فسا داراب یکی دیگر از مصوبات است که در حال حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به تهیه و تصویب طرح تفضیلی مجموعه 57 هکتاری پیرامون حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکید کرد: این طرح در هفته اخیر تصویب شده و به لحاظ کارشناسی طرح خوبی است و بر اساس آن هیچ اثر ثبت شده و ارزشمند تاریخی تخریب نمی شود.

وی ابراز کرد: در این طرح، رویکرد بازآفرینی، حفظ بافت فعلی شهر و حفظ جمعیت ساکن در این بافت شهری مد نظر است و یک متر مربع کاربری تجاری هم پیشنهاد داده نشده است.

جمشیدی از تصویب اعتبار 100 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز استان خبر داد و گفت: تکمیل کمربندی شمال شرق شیراز یکی از مصوباتی است که تاکنون موفق نبوده است و بنا بود با مشارکت شهرداری شیراز انجام شود منتها این نهاد از مشارکت در این طرح منصرف شده و در حال انجام مقدماتی هستیم که بر اساس آن، این طرح توسط پیمانکار قبلی و اداره راه و شهرسازی عملیاتی شود.

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان فارس افزود: تکمیل 50 کیلومتر از محور جهرم لار به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز در مصوبات سفر ریاست جمهوری آمده و پیشرفت فیزیکی این مصوبه حدود 60 درصد است و امید است تا دهه فجر شاهد افتتاح 25 کیلومتر از این محور باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات تکمیل بیمارستان 160 تخت خوابی شهرستان داراب بوده که پیشرفت فیزیکی آن از 30 درصد به 55 درصد رسیده است و بیمارستان 160 تخت خوابی مرودشت نیز از 60 درصد به پیشرفت فیزیکی 75 درصد رسیده است.

جمشیدی در مورد تکمیل ورزشگاه 6 هزارنفری پارس بیان کرد: مجددا کاشت چمن در این ورزشگاه انجام شده و آماده بهره برداری است.

وی از خرید 30 دستگاه خودروی آبرسانی ویژه عشایر فارس خبر داد و گفت: اعتبارات در این خصوص جذب شده و مراحل خرید این خودروها به پایان رسیده است.

جمشیدی از پیشرفت فیزیکی 71 درصدی سد نرگسی خبر داد و افزود: این سد قبل از سفر ریاست جمهوری ۶۵ درصد پیشرفت داشته است و سد کوار نیز از پیشرفت فیزیکی 64 درصدی در حال حاضر به پیشرفت 70 درصدی رسیده است.

وی تاکید کرد: از 114 مصوبات سفر ریاست جمهوری، 3 مصوبه اجرایی نشده و برخی مصوبات نیز هنوز اعتباری جذب نکرده اند. 

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان فارس بیان کرد: بهترین دستگاهی که پیگیر اجرای مصوبات خود بوده، شرکت آب منطقه ای است و میراث فرهنگی، کمترین میزان مصوبات را تاکنون اجرایی کرده است. 

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان