کد خبر: ۱۵۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
مدیر کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد:

سرانه فضای ورزشی مدارس فارس به متوسط کشوری نزدیک می شود

عسکری از بهره برداری از ۱۰ زمین ورزشی درسطح این استان تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته در این دولت، سرانه فضای ورزشی استان به ۲۷ صدم متر افزایش یافته است این در حالی است که سرانه فضای ورزشی ما قبلا ۲۱ درصد و میانگین کشوری ۳۳ درصد بوده است.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، محمدخلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در گردهمایی مشترک ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان فارس اظهار داشت: ازابتدای پیروزی انقلاب تا کنون  ۲۴۵ فضای ورزشی در استان فارس  ایجاد شده است این در حالی است که در یک سال اخیر  در این دولت ۸۹ سالن ورزشی به فضاهای ورزشی استان افزوده شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: 13سال مسابقات ویژه فرهنگیان در کشور تعطیل بود اما امسال به میزبانی شیراز و با مشارکت ۲۰ هزار فرهنگی ورزشکار این مسابقات برگزار شد.

عسکری با قدردانی از ورزشکارانی که در عرصه های مختلف ورزشی برای کشور و استان افتخار آفریدند، اظهار کرد: در جهاد تبیین نباید منتظر انبوه جمعیت بود بلکه در  هر شرایطی و با هر تعدادی از افراد  باید وارد عمل شد.

وی  با تبریک و تسلیت شهادت دو مدافع امنیت در استان فارس گفت: حفظ هویت ملی از جمله مواردی است که همواره مورد تاکید  رهبر معظم انقلاب بوده است. لذا شاهد فداکاری ها و ایثارگری های مردان این مرز و بوم  و دفاع جانانه از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوادث اخیر هستیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس دفاع از کیان کشور را امر بسیار مهم توصیف و اذعان کرد: ما تنها استانی هستیم که نقشه راه  محلی، منطقه ای و استانی اجرای سند تحول بنیادین را تدوین و ترسیم  کرده ایم  لذا  یک نسخه از این نقشه راهبردی را به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تحویل دادیم تا در صورت تایید این نقشه راه به سایر استان ها نیز تعمیم و توسعه یابد.

وی اضافه کرد:  در این راستا با بیش از بیست دستگاه و نهاد تفاهم نامه همکاری  امضا کرده ایم بنابراین مصر هستیم این سند راهبردی در همه استان اجرا شود.

عسکری ادامه داد: در دوران کرونا شاهد ناهنجاری های قامتی در بین بچه ها بودیم لذا بررسی ها نشان می دهد دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود، شدیدا آموزش ما را هدف قرار داده است لذا عده ای از آشوبگران  بی رحمانه در هفته گذشته تا درب مدرسه ای در شیراز آمدند اما خوشبختانه ناکام ماندند.

وی، ساحت زیستی و بدنی را از ساحت های مهم و ششگانه سند تحول عنوان و اعلام کرد: از تمام ظرفیت آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و سلامت استان برای تخلیه هیجانات دانش آموزان باید بهره مند شویم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های عدالت محور طرح شهید خرازی اجرا و فضاهای ورزشی در یک روز در هفته در اختیار مادران و دختران و در روز دیگر پسران و پدران قرار گرفت که اثر تربیتی مشهودی  به دنبال داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ، از توسعه ورزش زورخانه ای در سطح استان خبر داد و افزود: چتر آموزش و پرورش به وسعت جبهه مقاومت گسترده است  و ما پذیرای نظرات و پیشنهادات همه دلسوزان  هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده  مدارس استان با آرامش کامل فعالیت خود را انجام می دهند اگر مواردی باشد با نگاه ارشادی عمل خواهد شد و ضروری است  که خانواده هم با آموزش و پرورش همکاری کنند.

انتهای پیام/ر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان