کد خبر: ۱۵۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
امپراتوری دروغ؛

دشمن به معنای واقعی کلمه بر معجزه تکرار دروغ اعتقاد دارد

دشمن به معنای واقعی کلمه بر معجزه تکرار دروغ نیز واقف است و می داند چنانچه دروغی گفته شود و سپس توسط خودشان و افراد پیاده نظام آنها و افراد ساده لوح و زودباور فریب خورده، تکرار شود می تواند از جانب عده ای که اعتقاد راسخی ندارند پذیرفته شود

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، رضا مردانه خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در یادداشتی نوشت:

دشمن با توسل به انواع تکنیک های رسانه ای و عملیات روانی از قبیل دروغ، بزرگنمایی و تکرار و ... به دنبال اهداف مختلفی می باشد و یکی از این هدف ها،  این است که با هر ترفندی عِدّه و عُدّه ی خود را بسیار نشان داده و با یاریگیری از اقشار مختلف جامعه نظیر سلبریتی ها، هنرمندان، ورزشکاران، دانش آموزان، معلمان و .... به اهداف شوم خود دست یابند.

برای رسیدن به این اهداف از روزنه ها و ابزارهای مختلفی از جمله رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کند.

در این مسیر چشم امید دشمن به افرادی است که به شیوه های گوناگون از اعطای گوشی و مبالغ هنگفت گرفته تا قول دادن پناهندگی و...با خود همراه کند.

البته در اینکه نان سردمداران رسانه های معاند در ایجاد آشوب و بلوا است و افرادی مثل مسیح علی‌نژاد از دولت آمریکا پول می گیرند که مردم ما را به جان هم انداخته شکی نیست اما همین افراد از مردم می خواهند در اغتشاشات شرکت کرده و دست به تخریب اموال عمومی و شخصی زده و از فعالیت های خود فیلم گرفته و در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و در قبال آن پولی دریافت کنند.

 هرچند تعدادی از اغتشاشگران در آشوب های اخیر و حتی بلوای سال 98 پس از دستگیری، در بازجویی هایشان اعتراف و عنوان کردند که وعده های دشمنان را باور کرده و اقدام هم کرده اند اما پولی دریافت نکردند و فریب خوردند، لکن دشمن در یارگیری های خود می داند که به سراغ چه کسی برود، پس فردی را انتخاب می کند که زود باور بوده و اعتقاد قلبی و دینی اش ضعیف دچار تزلزل است و احساساتش بر منطقش غلبه داشته باشد چرا که چنین افرادی ساده تر دروغ های دشمنان را می پذیرند و در راستای اهداف دشمن گام بر می دارند.

یکی از تکنیک های دشمنان در زیاد نشان دادن جمعیت خود، استفاده از کلیدواژه ها و بازی با الفاظ است ، مثلا در اغتشاشات اخیر شاهد این بودیم که اگر چند دختر در سه چهار مدرسه در راستای اهداف آنها گام برداشته اند از لفظ پیوستن دانش آموزان و یا استفاده از عبارتی نظیر صدها و هزاران دانش آموز استفاده می کنند و به دنبال تعمیم دادن کار یک عده اندک به خیل کثیری از جمعیت و همراه سازی بقیه افراد با خود هستند.

یکی دیگر از حربه هایی که دشمن در اغتشاشات اخیر نیز به کار بسته، این است که فیلم یک تجمع را به شهرهای مختلف ایران نسبت می دهد تا از این طریق وضعیت همه شهرهای کشور را ناآرام جلوه داده و بتواند سایرین را نیز با خود همراه کند. مثلا با جستجویی ساده در فضای مجازی خواهید دید که رسانه های معاند فیلمی را منتشر کرده و یکی آن را تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز عنوان کرده و دیگری  تجمع دانشجویان دانشگاه مشهد معرفی کرده و رسانه ای دیگر از آن به عنوان تجمع هنرمندان و ورزشکاران فلان شهر یاد می کند.

این روزها دیگر این جمله نقل برخی محافل شده است که "وقتی فضای مجازی را باز می کنیم، تازه متوجه می شویم که همه شهرهای کشور ساقط شده و چیزی به نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و قرار است انتخابات آزاد برگزار شده و رییس جمهور تعیین گردد اما وقتی به عنوان یک شهروند در فضای حقیقی شهر قدم می زنیم متوجه می شویم که همه چیز سر جای خودش است، نظام ساقط نشده و امنیت در شهر برقرار است."

دشمن به معنای واقعی کلمه بر معجزه تکرار دروغ نیز واقف است و می داند چنانچه دروغی گفته شود و سپس توسط خودشان و افراد پیاده نظام آنها و افراد ساده لوح و زودباور فریب خورده، تکرار شود می تواند از جانب عده ای که اعتقاد راسخی ندارند پذیرفته شود.

حتما این داستان را هم شنیده اید که معلمی به مدرسه ای رفت و همه دانش آموزان در تصمیمی هماهنگ جهت تعطیل کردن کلاس به سراغ معلم رفته و هر یک عیبی بر معلم می گذاشت و یکی می گفت آقا معلم چرا تب دارید؟ دیگری می گفت چرا رنگ تان پریده؟ دانش آموز دیگری از ته کلاس داد می زد آقا معلم چشمان تان چقدر سرخ شده است و ....و معلم که در ابتدا به صحت و سلامت خود واقف بود در اثر این حربه دانش آموزان و تکرار ادعای آنها در خصوص ناخوشی اش و توصیف های مختلف از وضعیت جسمی اش در یک راستا، خود را ناخوش احوال قلمداد کرده و کلاس را تعطیل کرده است یا در مثالی دیگر عده ای در روز روشن دائما تکرار کرده که شب است و آنجاست که در اثر این تکرار هدفمند آن گروه، تو نیز به عقل و دیده ی خود شک کرده و روز را در اثر تکرار آنها و القائاتی که به ذهنت می شود شب بپنداری!

راه مواجهه با دروغگویی و تکنیک های اقناعی دشمن، این است که سواد رسانه ای خود را افزایش داده و هر مطلبی را به راحتی نپذیریم و از قدرت تفکر خود استفاده نماییم.

انتهای پیام/ر





برچسب ها: شیرازه ، فارس ، اغتشاشات
نظرات بینندگان