کد خبر: ۱۵۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
معاون استانداری فارس:

انقلابی‌گری با محافظه‌گری متضاد است

محبی پور با بیان اینکه انقلابی‌گری با محافظه‌گری متضاد است، گفت: برگزاری میزگرد در رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و برپا کردن تریبون بحث آزاد در دانشگاه‌ها و مدارس، می‌تواند در بیان مطالبات و نشاط سیاسی اجتماعی موثر باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،اسماعیل محبی‌پور  معاون استانداری فارس در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارس افزود: این استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها در سطح ملی، حرف داشته باشد که تحقق آن مستلزم کنار گذاشتن روحیه محافظه‌کاری است.

وی افزود: باید جرأت و جسارت انقلابی‌گری خود را در این عرصه به ظهور برسانیم. برای انقلابی‌گری نباید متوقف شویم. البته این به معنی بدون فکر و برنامه و دقت عمل کردن نیست.

محبی پور  گفت: برخی جوانانی که در حال حاضر برای بیان اعتراض خود به خیابان می‌آیند دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند. این اشتباه محاسباتی حتی در نخبگان و مدافعان انقلاب نیز دیده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ضمن گرامیداشت مقام شهدای مدافع جان، مال، ناموس و امنیت کشور  اظهار کرد: استان فارس  ۶شهید را در فاصله بسیار کوتاهی تقدیم اسلام و کشور عزیزمان کرد.

وی توضیح داد: ۲ نفر از بسیجیان در شهریورماه در جنوب شهر شیراز و ۲ نفر در خیابان معالی‌آباد در حاشیه برخورد با اعتراضات به شهادت رسیدند. همچنین ۲ نفر از مدافعان امنیت در شهرستان بیرم که در تعقیب شعارنویسان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تریبون‌های بحث آزاد در مدارس و دانشگاه‌ها شکل گیرد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر ضرورت درک صحیح موضوع برای حل مشکلات تأکید کرد و گفت: جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی باید در سطح سیاستگذاری کلان استان به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد؛ البته خروجی کار ما نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اینکه چگونه و چطور باید با مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم روبه‌رو شویم و این امور توسط چه کسی انجام شود نیز می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

محبی‌پور اضافه کرد: در یک ماه گذشته برای جمهوری اسلامی ایران بزرگترین جنگ رسانه‌ای تاریخ که می‌تواند بر علیه حاکمیت ملی یک کشور شکل بگیرد رخ داده است. دشمنان نظام از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا نخبگان و مردم را درگیر جنگ شناختی کنند که نتیجه آن اشتباه محاسباتی است ؛ مقابله با این اتفاق ناخوشایند شوخی نیست.

 این مقام مسئول با طرح این پرسش که در چنین وضعیتی جهاد تبیین چطور و چگونه و توسط چه کسی باید اجرا شود، گفت: بایستی انتظارات و وظایف هر ارگان و سازمان تعریف شود و باید در موضع همکاری باشیم؛ اگر دغدغه را درک کردیم و متوجه مسأله و مشکل شدیم، باید فضای همکاری را تعریف کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هرچند مسأله و تحرکات ضد ایرانی، مصافی بین المللی است، باید با اقدامات بازدارنده، توجیهی و تبیینی همچنان در دستور کار باشد؛ در حال حاضر شاهد این هستیم که استان فارس جزو امن‌ترین استان‌های کشور است.
محبی‌پور در پایان پیشنهاد داد: هشتگ ایران یکپارچه در فضای مجازی شکل بگیرد و راه‌اندازی شورای هدایت و توسعه فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان