کد خبر: ۱۵۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نخستین جلسه دادگاه دو مدیر ‌کل سابق فارس برگزار شد

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 2 مدیر متخلف دستگاه‌های اجرایی استان فارس به عنوان متهمان اصلی و 11 متهم دیگر، در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز به ریاست قاضی محمدمهدی محمودی برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری فارس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه دو مدیر ‌کل سابق فارس خبر داد و در این خصوص به خبرنگاران گفت: در این پرونده، مدیرکل سابق دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری با مشارکت مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس به اتهام ارتشاء و پولشویی و شروع ارتشاء، پس از تفهیم اتهام و قرائت کیفرخواست توسط دادسرای عمومی و انقلاب، محاکمه شدند.

 وی با اشاره به اینکه در رابطه با این پرونده 11 متهم دیگر غیراز متهمان اصلی محاکمه خواهند شد، گفت: دو مدیر سابق، طی مدت زمان فعالیت‌های مدیریتی خود با سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت شغلی، اقدام به اعمال نفوذ خلاف حق و مقررات قانونی در روند پروژه‌های سرمایه‌گذاری و پیمانکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان کردند که به‌ ازای رفع موانع ساختگی، از مراجعین و سرمایه‌گذاران رشوه دریافت می‌کردند.

موسوی ، موضوع شناسایی مفاسد کشف‌شده را در نتیجه همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و هماهنگی‌های قضایی خواند و افزود: فساد اقتصادی و سایر پرونده‌های جرائم خاص در استان فارس به‌صورت ویژه در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم تحت نظارت مدیریت ارشد قضایی استان رسیدگی می‌شود.

رئیس ‌کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول قضایی است، عنوان کرد: دادگستری استان فارس نیز در راستای دستور ریاست قوه قضائیه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد کنار سایر نهادهای مسئول، مبارزه با مفاسد را با عزم و اراده‌ای راسخ دنبال می‌کند.

موسوی گفت: دستگاه قضایی در استان علاوه بر ورود به جرائم ارتکابی، موضوع ترک فعل مدیران و مسئولین را نیز با حساسیت دنبال می‌کند و در اجرای قانون، ترک فعل مدیران و وارد شدن زیان به بیت‌المال و حیف‌ومیل اموال عمومی در نتیجه ترک فعل نیز در دستگاه قضایی متناسب با قوانین به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.


انتهای پیام/ف


منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان