کد خبر: ۱۵۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس:

افزایش مصرف گاز در بخش خانگی نگران کننده است

میدان شاهی افزایش مصرف گاز در بخش خانگی را نگران کننده خواند و این موضوع را سدراهی در برابر رشد صنایع معرفی کرد و افزود: تولید، آبستن ارزش افزوده برای کشور است و در فصل زمستان به منظور تامین گاز بخش خانگی به ناچار سیاست های محدودیت مصرف را برای صنایع اعمال می کنیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،علی اکبر میدان شاهی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس ، از این استان به عنوان اولین ها در صنعت گاز رسانی یاد کرد و گفت: شیراز نخستین شهر گازدار در کشور است و روستای گویم اولین روستایی در کشور است که از نعمت گازرسانی برخوردار شده و این در حالی است که پتروشیمی شیراز هم اولین صنعتی است که از موهبت شبکه گازرسانی برخوردار گردید.

وی با اشاره به این موضوع که هم اکنون بیش از ۷۵درصد از انرژیِ مورد نیاز کشور با شبکه گذاری گسترده تامین می شود، بیان داشت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شرکت ملی گاز در عرصه توسعه پیشگام بوده و باید به موازات این موفقیت ارزشمند در عرصه های صیانت از انرژِی، توانمندسازی نیروی انسانی، پاسداشت محیط زیست و ارتقا کیفیت خدمات نیز تلاش کرد.

میدان شاهی  با تشریح برخی از سیاستگذاری های کلان شرکت گاز افزود: مقاوم سازی و صیانت از داده های فیزیکی شرکت گاز، اجرای فرآیندهای هوشمندسازی و مهمتر از همه بهینه سازی مصرف به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس ، با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف در میان مشترکین خاطر نشان کرد: از دو سال پیش تاکنون از انرژِی گاز به عنوان کالای استراتژیک یاد می شود و جنگ اوکراین هم بر اهمیت این موضوع افزوده است.

وی با تاکید بر این موضوع که خدمت رسانی شرکت گاز منحصر به بخش رفاهی و اقتصادی نشده و دارای پیوست های اجتماعی نیز می باشد تصریح کرد: عدالت اجتماعی در عرصه گازرسانی روستایی با پیروزی انقلاب اسلامی به شکل چشمگیری اجرا شد و این خدمترسانی به موارد مثبتی نظیر محرومیت زدایی، آغاز مهاجرت معکوس و احیای آیین و رسوم روستایی انجامیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: افزایش مصرف انرژِی ضررهای دوچندان اقتصادی و خدشه داری محیط زیست را به دنبال داشته و به نوعی عصیان علیه طبیعت برشمرده می شود. به همین دلیل باید نقشه راه موثری تبیین کرد و در پرتو آن استراتژی مصرف را اجرایی نمود.

وی با یادآوری این نکته که در برنامه ششم توسعه بر کاهش ۱۰درصدی گازهای گلخانه ای و ۲۰درصدی مصرف سوخت تاکید شده، گفت: در کنفرانس آب و هوایی پاریس بر جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و پیشگیری از گرمایش زمین تاکید شده و مولفه های بهینه سازی و رصد ردپای کربن در سند چشم انداز فارس در افق ۱۴۰۴ نیز ذکر شده است.

میدان شاهی ایجاد هماهنگی میان رونق تولید و کاهش گازهای گلخانه ای را یک رسالت بزرگ برشمرد و بیان داشت: به منظور دستیابی به این هدف بزرگ موضوع رصد ردپای کربن مطرح شد تا با بهره گیری از دانش نخبگان راهکاری هایی را برای مقابله با گرمایش زمین پیاده سازی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که در این طرح مطالعاتی از کوچکترین تا بزرگ ترین آلاینده های محیط زیستی مورد بررسی و پایش قرار می گیرند، افزود: به بهره گیری از مبانی هوش سبز می توان آلایندگی های محیط زیستی را به حداقل کاهش داد.

بر اساس آمارهای موجود ، مصرف گاز بخش خانگی به میزان ۷۰ درصد کل گاز تولیدی کشور است و در روزهای سرد سال این سهم به ۸۰ درصد در مصرف بخش خانگی هم می رسد.که این موضوع فشار به بخش صنعت و نیروگاه‌ها می‌آید.

انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان