کد خبر: ۱۵۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
پاس گل دایی به امپراتوری رسانه ای دروغ؛

علی دایی باز هم پاس گل داد، این بار به دشمن!

علی دایی با اظهارات غیرواقعی خود در خصوص فوت اسرا پناهی، پاس گل به دشمن داد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، خبر فوت اسرا پناهی دختر اردبیلی بهانه ای شد تا اسطوره ای به نام علی دایی، توصیه آیت الله بهجت به خودش را در خصوص عدم فعالیت در فضای مجازی فراموش کرده و با انتشار یک مطلب غیرواقعی آب در آسیاب دشمن ریخته و پاس گل به امپراتوری رسانه ای دروغ دهد.

علی دایی در اظهاراتی نسنجیده در پست اینستاگرامی خود نوشت:
سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت در برابر اعتراضات و هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده ام منجر به تعرض به دانش آموزان بی گناه در مدارس و ضرب و شتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می نشاند که حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد. من عضو هیچ فرقه و گروهی نیستم؛ من عضو کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه هایشان دغدغه من است.

این اظهارات نابه جا و غیرواقعی توسط علی دایی سبب شد رسانه های معاند به تداوم اغتشاشات در ایران امیدوار شده و این بار به دنبال تحریک احساسات ترک ها و تکمیل پازل تجزیه طلبی و قوم گرایی خود باشند.

در اغتشاشات اخیر، دشمن در واقع روی دو بعد حرکت می کند، اول اینکه هر چند روز یکبار یک دختر را برجسته کرده و نامش را به عنوان کشته اغتشاشات سر زبان می اندازد تا جو جامعه را متشنج نموده و با توجه به بانو بودن این کشته ها، احساسات را بیشتر تحریک نماید و از سوی دیگر گزینه های مورد نیاز خود را از بین اقوام مختلف انتخاب نموده و تلاش می کند احساسات و تعصبات قومی قبیله ای را بر انگیخته و بر طبل جدایی اقوام بکوبد.

بعد از مهسا امینی کُرد زبان و نیکا شاکرمی از قوم لر، حالا دشمن تمام حواس و پیاده نظامش را روی اسرا پناهی ترک زبان متمرکز کرده و می خواهد قائله ترک ها را به نظاره بنشیند.

در این صحنه از اغتشاشات رسانه های معاند و پیاده نظام آنها تلاش می کنند مرگ اسرا پناهی را با تاسی از مواضع علی دایی به اغتشاشات اخیر ربط داده و علی دایی نیز در این سناریوسازی به تکمیل نقشه دشمن کمک می کند و با وجود هم زبانی و هم محلی بودن این اسطوره فوتبالی با مرحومه پناهی، به نظر می رسد هدف شان تحریک احساسات با تاکید بر این مشترکات و سو استفاده از شهرت علی دایی است.

این درحالی است که بستگان «اسرا» نظری غیر از گفته های علی دایی دارند.

عموی اسرا: مرحومه پناهی اصلا دانش آموز نبود

 علی پناهی عموی مرحومه اسرا پناهی در گفتگو با یکی از رسانه ها، با تکذیب و رد شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا در فضای مجازی گفت: مرحوم اسرا اصلا دانش آموز مدرسه مذکور نیست.

پناهی ادامه داد: اسرا دارای ناراحتی قلبی مادرزادی بود و بعد از یک ماه از درگذشت پدرش، ناراحتی قلبی اش تشدید شد، و از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد. متاسفانه تلاش های پزشکان بی نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت.

وی خواستار برخورد با شایعه پراکنان شد و تصریح کرد: شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی صحت ندارد و وی در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی فوت کرده است.

از علی دایی گلایه دارم!

عموی اسرا پناهی به پست اینستاگرامی علی دایی که در آن مرگ برادرزاده اش را به اغتشاشات اخیر ربط داده بود، واکنش نشان داد.

پناهی گفت: از شما بابت نگرانی‌تان برای حال ما تشکر می‌کنم اما یک گلایه دارم که پیش از پی بردن به کم و کیف ماجرا و واقعیت در فضای مجازی با حرف‌هایتان ما و خانواده عزادار را آزرده کردید. برادر‌زاده‌ من مشکل قلبی داشت و این اواخر بعد از فوت پدرش، این مشکل تشدید شده بود که او را به بیمارستان منتقل کردیم و اسرا در آنجا فوت کرد.

بیمار به احیای قلبی پاسخ نداد

محمدیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در گفتگو با یکی از رسانه ها عنوان کرده است: اسرا با علایم استفراغ و افت فشار خون و علام مشکوک مسمومیت به این مرکز ارجاع شده و در طول روز کارهایی که برای بیمار لازم بوده انجام شده و حتی ظهر دیالیز انجام شده و نهایتا ساعت 14:42 به آی سی یو منتقل شده و ساعت 18:50 به خاطر وقفه قلبی، احیا شده و به احیا پاسخ نداده و مرحوم شد.

اسرا دانش آموز مدرسه سبلان بوده نه شاهد

در حالی که رسانه های معاند بر این اصرار دارند که اسرا دانش آموز مدرسه شاهد بوده اما محمدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل در گفتگو با یکی از رسانه ها اظهار کرد: کلیه پرونده ها را بررسی کردیم مرحومه اسرا پناهی خانقاه دانش آموز مدرسه سبلان بوده است.

اسرا امسال در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده بود

ملکی مدیر دبیرستان سبلان نیز در گفتگو با یکی از رسانه ها عنوان کرد: اسرا پناهی از سال 98 در پایه هفتم این مدرسه ثبت ننام کرده و به مدت سه سال در این مدرسه مشغول به تحصیل بود ولی در سال گذشته به خاطر یک سری مشکلات شخصی که برایش پیش آمده  و در روحیه اش هم تاثیر گذاشته بود دچار افت تحصیلی شد که نهایتا نتوانست با موفقیت آن سال را تمام کند.

از ابتدای امسال علیرغم پیگیری هایی که ما انجام دادیم اسرا به مدرسه مراجعه نکرده و پرونده اش هم همین جا است و در جایی دیگر نیز ثبت نام نکرده است

اصرار علی دایی بر مواضع نادرست خود

علی دایی بعد از گذشت چند روز همچنان بر مواضع نادرست خود تاکید و اصرار کرده و به جای اصلاح حرف خود، با دشمن همچنان همنوایی می کند. وی در پیج اینستاگرام خود نوشت:

درود به مردم شریف ایران:

 با توجه به جوسازی های اخیر صدا و سیما، برخی خبرگزاری ها و مجلس لازم دانستم مطلبی را با شما عزیزان در میان بگذارم. آقای سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس ،سوالی برایم پیش آمده است که امیدوارم جوابش را از شما بگیرم، در کدامین ورزشگاهی که شما ساخته اید من به اینجا رسیده و دیده شده ام که باید پاسخگوی شما باشم و اما صحبت از امنیت گردید که تأمین امنیت وظیفه هر دولتی می باشد.

و با توجه به صحبت های عموی اسرا پناهی در صدا و سیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسایی قلب عنوان می نماید (اینجانب قبول ندارم که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی گویید.

آقای موسوی شما نماینده مردم اردبیل در مجلس هستید یا سخنگوی دولت؟ اگر از مشکلات و کمبودهای شهر و مردم اردبیل خبر داشتید، چرا خاموش بودید و خاموش مانده اید؟ چرا در مجلس و دولت صدای مردم شهرتان نبودید که اگر بودید کار به اینجا ختم نمی شد.

در پاسخ به اخبار منتصب به اینجانب در صدا و سیما و برخی از خبرگزاری ها لازم به ذکر می دانم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می باشد و اگر به صحت مسئله ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی کنم از این پس به یک اجماع برسید بعد آن خبر را منتشر نمایید تاریخ ثابت کرده، می کند و خواهد کرد چه کسانی دروغگو هستند من خودم را اسطوره نمی دانم و بارها گفته ام من از جنس همین مردمم.

دنیز دایی با انتشار عکسی از خود و مادرش دروغگویی پدر را آشکار کرد

و اما این گفته ی علی دایی که اطلاعات من ا زادگاهم کامل می باشد در جای خود بسی تامل دارد، چرا که پیش از این علی دایی در گفتگو با عادل فردوسی پور صراحتا گفته بود یک بار ازدواج کرده ام، ولی دخترش دنیز برای پاسخ به حرف پدر و اینکه به مردم ثابت کند واقعیت غیر از آن است که علی دایی گفته بود، عکسی از مادرش در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کرد که همسر فعلی علی دایی نبود.

 دنیز در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: امروز داشتم به این فکر می کردم که چیزی نمانده 18 ساله شوم و نشستم عکس های بچگی ام را دیدم که این عکس را پیدا کردم که خیلی هم دوستش دارم(عکس خردسالی دنیز در آغوش مادرش که همسر اول علی دایی است) فکر می کنم عکس تولد یک سالگی ام باشد که اتفاقا روزش هم با روز تولد مادرم 20 شهریور یکی است ...

حالا باید به آقای دایی گفت: آقای به اصطلاح قهرمان شما اطلاعاتت درست است؟ شما که مادر فرزند خود را انکار می کنید و اطلاعاتتان از خانه خودت کامل نیست چطور در مورد شهر و زادگاهت نظر می دهی؟


خبرگزاری قوه قضائیه: علی دایی مستندات خود را ارائه کند

خبرگزاری میزان به عنوان رسانه قوه قضائیه از علی دایی خواست تا چنانچه در خصوص مرگ اسرا پناهی مستنداتی دارد ارائه کند. در متن خبر این رسانه آمده است: "انتشار مطلب اشتباه از سوی علی دایی واکنش‌های بسیاری را برانگیخت؛ حتی از وی درخواست شد برای اثبات ماجرا به خانه دختر فوت شده مراجعه کند و شخصا موضوع را پیگیری کند.

در نهایت آقای دایی مجددا مطلب دیگری در این رابطه منتشر کرد و ادعای قبلی خود را تکرار کرد.اما نکته قابل تامل اینجاست که وی در پست جدید خود نیز سندی از ادعای خود ارائه نکرد.

علی دایی حتی اظهارات خانواده دختر فوت شده را انکار می‌کند و مشخص نیست چرا مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نمی‌کند.

انتظار می‌رود اگر دایی، مستنداتی در خصوص ادعای مطرح شده درباره مرگ دختر دانش آموز در اردبیل دارد، هرچه سریعتر آن را به مراجع ذیربط ارائه کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار دهد. "

تشکل های دانشجویی و دانش آموزی اردبیل: آقای دایی به خانه مرحومه پناهی بروید و حقیقت ماجرا را جویا شوید

جمعی از تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استان اردبیل در نامه‌ای به علی دایی، از وی دعوت کردند تا با حضور در منزل اسرا پناهی، صحت و سقم ادعاهای مطرح‌شده خود در خصوص دانش‌آموز اردبیلی بررسی شود.

متن نامه تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استان اردبیل به شرح زیر است:

«حضور همشهری مردمی، عزیز و افتخارآفرین، جناب آقای علی دایی؛

با سلام؛ رسانه‌ای شدن خبر همدردی شما در خصوص ضرب و شتم و ریختن خون یکی از دختران شهرمان اردبیل (که به عقلانیت، حرفه‌ای‌گری، عدم عضویت در هیچ فرقه و گروهی اذعان دارید) باعث تعجب‌مان شد. با کمال احترام، دعوت می‌کنیم با حضور در منزل دانش‌آموز مورد ادعا، ضمن بررسی صحت و سقم قضیه، نسبت به هزینه‌ای که برای میهن عزیزمان تحمیل کردید، پاسخ‌گو باشید.

بدیهی است در صورت اثبات ادعای شما، تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی زادگاهتان، هم‌صدا با شما تا احقاق حق کامل این دانش‌آموز، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

اصل ماجرا

چند روز قبل و در آخرین مورد از سناریوی رسانه‌ای ضد انقلاب برای تهییج احساسات مردم، عملیات کشته‌سازی جدیدی با تیتر «کشته شدن یک دختر دانش‌آموز اردبیلی» آغاز شد.

رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند که روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه تعدادی از ماموران لباس شخصی به مدرسه دخترانه شاهد اردبیل حمله کردند و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه را دستگیر و برخی از آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پس از این ادعا بود که اسامی متفاوتی توسط حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به عنوان کشته شدگان این حمله مطرح شد، آیتک رضایی دختری بود که طبق این ادعا توسط ماموران امنیتی کشته شده است، اما خیلی زود مشخص گردید که آیتک رضایی چند ماه قبل خودکشی کرده بوده و حالا به ناچار موج رسانه‌ای باید بر روی نام دیگری قرار می‌گرفت، این بار نام اسرا پناهی مطرح شد!

خیلی زود متن‌های احساسی برای اسرا و تصاویری از او شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد و ماجرا تا جایی پیش رفت که در فراخوان‌هایی از مردم اردبیل خواسته شد که برای خون‌خواهی از اسرا به خیابان‌ها بیایند.

در این سوی ماجرا اما مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی طی روزهای اخیر دستگیر نشده و این موضوع نیز کذب است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد.

در ادامه روشن شدن دروغ ضد انقلاب، عموی اسرا پناهی نیز با انتشار فیلمی ضمن تکذیب و رد شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحوم اسرا اصلا دانش آموز مدرسه مذکور نبود و به دلیل ناراحتی قلبی مادرزادی که بعد از یک ماه از درگذشت پدرش تشدید شده بود از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد که متاسفانه تلاش‌های پزشکان بی‌نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست با دامن زدن به شایعات، با احساسات این خانواده بازی نکنند.

اما نکته پایانی

از سلبریتی ها، ورزشکاران و هنرمندان انتظار می رود که در هر موضوعی خود را صاحب نظر ندانسته و اظهار نظر کنند و چنانچه می خواهند در موضوعی صحبتی کنند ابتدا در خصوص ابعاد مختلف آن تحقیق و تفحص نموده و بعد از اطلاع کامل از ماجرا گفته ای را منتشر کنند.

از علی دایی نیز انتظار می رود راه علی کریمی را نرفته و آبروی خود را بر باد ندهد و به خانه مرحومه پناهی رفته و با اقوام اسرا دیدار کرده و بعد از اطلاع از ابعاد کامل این قضیه، اشتباه خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/ف









نظرات بینندگان