کد خبر: ۱۵۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
معرفی کتاب؛

ما مفتخریم به این دشمنی

کتاب " ما مفتخریم به این دشمنی" دربردارنده مجموعه بیانات مقام‌معظم‌رهبری درباره دشمن‌شناسی و وظایف ما در قبال دشمن است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، کتاب " ما مفتخریم به این دشمنی" دربردارنده مجموعه بیانات مقام‌معظم‌رهبری درباره دشمن‌شناسی و وظایف ما در قبال دشمن است. 

این کتاب به همت نسیم کاظمی و توسط انتشارات شهید کاظمی به رشته تحریر درآمده و برای اولین بار در سال 1394 چاپ شده است.

آن چه در این کتاب جمع‌آوری شده، بیاناتی از مقام معظم رهبری است درباره دشمن شناسی که در طول سال‌های 1380 تا 1390 در جمع دانشجویان ایراد گردیده است. در گزینش بیانات سعی شده بهترین انتخاب برای تبیین ابعاد گوناگون دشمن‌شناسی صورت گیرد.

معرفی دشمن، چگونگی و کیفیت دشمنی‌ها، موقعیت کنونی دشمن، سرانجام این دشمنی و وظایف ما درقبال دشمنی‌ها از جمله سرفصل های این کتاب است.

هر صفحه از این کتاب شامل دو بخش است؛ بخش اول طاق‌ نصرتی است که نوشته شده برای ورود به بخش دوم. در واقع متن ابتدایی هر صفحه، با یک «آمادگی معماگونه» برای درک بهتر بخش دوم که گزیده‌ای از بیانات رهبری است، آذین بندی شده است.

گزیده ی این کتاب به شرح ذیل است: 

ما با جنگ نرم، با مبارزه‌ی نرم از سوی دشمن مواجهیم، در این جنگ نرم، شما جوان‌های دانشجو، افسران‌جوان این جبهه‌اید. نگفتیم سربازان، چون سرباز هیچ‌گونه از خودش تصمیم‌گیری و اراده ندارد و باید هرچه فرمانده می‌گوید عمل کند و نگفتیم هم فرماندهان طراح قرارگاه‌ها و یگان‌های بزرگ، چون آن‌ها طراحی‌های کلان را می‌کنند. افسرجوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل می‌کند، هم صحنه را درست می‌بیند. با جسم خود و جان خود صحنه را می‌آزماید... (بیانات در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها/8شهریور1388).

انتهای پیام/ر



برچسب ها: شیرازه ، فارس ، معرفی کتاب
نظرات بینندگان