کد خبر: ۱۵۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱
امپراتوری دروغ؛

نعل وارونه زدن رسانه های مدعی صداقت، بر علیه ایران

دشمنان خارجی و براندازانی که خواهان حذف نام انقلاب اسلامی از تارک ایران هستند، این روزها و در جدید ترین ترفند خود سعی کردند با استفاده از همان حیله جنگی «نعل وارونه زدن» از ظرفیت افراد شاخصی که در عرصه های ورزش، سینما و برخی هنرمندان فریب خورده، بنده پول و وطن فروش هستند، استفاده کرده تا به اهداف دیرینه خود که تجزیه ایران است برسند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سمیه رعیتی فعال رسانه ای و سردبیر پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در یادداشتی به تحلیل عملکرد دشمن در امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین دخالت در امور ایران پرداخت و این عملکرد را به ضرب‌المثل(نعل وارونه زدن) تشبیه کرد که ریشه در جنگهای تاریخی قبایل دارد.

وی در یادداشت خود نوشت:

در قدیم، که برخی قبایل به دیگران دستبرد و شبیخون می‌زدند، سُم اسبان خویش را نعل وارونه می‌کوبیدند تا مسیر رفت و برگشتشان مخدوش شود و ردشناسان نتوانند آنها را پیدا کنند. برخی از قبایل حتی نعل کفش‌های خود را هم وارونه میخ می‌کردند و جای پنجه و پاشنه را عوض می‌کردند تا، علاوه‌بر رد اسبان، رد خودشان هم قابل پیگیری نباشد.

این ضرب المثل به گونه ای رواج شد که حتی برخی شاعران نیز در موردش شعر سرودند.

تا نشان سُم اسبت گم کنند               ترکمانا، نعل را وارونه زن

این ترفند، نوعی حیله جنگی نیز بود که سواره‌نظام از آن بهره می‌جستند تا دشمن مسیرشان را گم کند. همانگونه که سالهاست دشمنان قسم خورده این سرزمین با استفاده از همین مَثَل در حال ایجاد اختلال و آشوب و جنگ در کشورمان ایران هستند و هر بار هم به زعم خودشان به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که هیچ رد شناسی نتواند ردشان را بیابد، اما غافل از اینکه ملت ایران و آنان که همواره نگاهبان این سرزمین کهن هستند آنچنان زیرکانه رد حضورشان را میابند که اگر نعل وارونه که هیچ کفشهای نامرئی هم بپوشند باز دست های کثیف شان را رو خواهند کرد.

دشمنان خارجی و براندازانی که خواهان حذف نام انقلاب اسلامی از تارک این دیار هستند، این روزها  و در جدید ترین ترفند خود سعی کردند با استفاده از همان حیله جنگی «نعل وارونه زدن» از ظرفیت افراد شاخصی که در عرصه های ورزش، سینما و برخی هنرمندان  فریب خورده، بنده پول و وطن فروش هستند، استفاده کرده تا به اهداف دیرینه خود که تجزیه ایران است برسند، دریغ از اینکه نمی دانند دیگر نه با دروغ های شاخ دارشان و نه با استفاده از افراد صاحب نام شان می توانند راه به جایی ببرند.

دشمن باید بداند نه دیگر اشک های تمساح گونه فاطمه معتمدآریا، نه کشف حجاب کتایون ریاحی و مریم بوبانی، نه فریادهای از سر جهالت علی دایی، نه التماس های مسیح علینژاد و نه حتی پست و استوری و دعوت به تجمعات علی کریمی قادر است مردمی را که در سخت ترین برهه های جنگ با اقتدار ایستاده  و از میهن خویش دفاع کرده اند را از پای درآورد.

 دشمنان بدانند تعداد اندک دهه هشتادی هایی که شما دست بر روی آنها گذاشته اید و از سر ضعف و ناتوانی دست به دامان شان شده اید تا در آشوب های اخیر یاوران شما باشند، تنها بخش بسیار ناچیزی از خیل عظیم این نسل هستند که همچنان خود را سرباز امام زمان می دانند و نوای سلام فرمانده را چنان فریاد می زنند که گوش های بدخواهان انقلاب و طالبان نابودی این سرزمین تا ابد کر شود.

دشمن آگاه باشد که به گفته سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ما با همین جوانانی که فریب شما را خوردند به سراغ‌تان خواهیم آمد؛ جوانان به دامان ملت برمی‌گردند، از شما اعراض می‌کنند و شما را به‌زودی خواهند شناخت. ما با همین جوانان از شما انتقام خواهیم گرفت.

 این کنشگر مسائل اجتماعی در ادامه یادداشت خود آورده است:

یکی دیگر از مواردی که دشمنان این مرز و بوم هیچ‌گاه بدان توجه نکرده و هر بار آن را تکرار می کنند، جوسازی و دروغ پردازی رسانه ای است که بر علیه ایران انجام می دهند، همانگونه که در به روز ترین رخ داد های پیش آمده و در اغتشاشات اخیر در ایران که به بهانه فوت مهسا امینی و با سوء استفاده از  مطالبه گروه‌هایی از مردم معترض شکل گرفت، این رسانه ها همچون موارد پیشین با حمایت همه‌جانبه جریان‌های معاند و ضدانقلاب و تلاش برای موج‌سواری بر بستر شکل گرفته، سعی بر تشدید آشوبها کردند. تا جایی که بر اساس آمار به طراحی 17 هزار دروغ رسانه ای مبادرت ورزیده و یک امپراتوری دورغ را بنا نهادند.

اکنون این سوال مطرح است که چرا دشمن و رسانه‌های ضد‌ایرانی هر روز دروغ جدیدی را به خورد مخاطب می‌دهند؟! این دروغ‌ها که چهره‌شان را کدر می‌کند و اعتماد بخشی از مخاطبان‌شان را از آنها سلب می‌کند چه فایده‌ای برایشان دارد؟


در پاسخ به این سوال، آنچه منطقی به ذهن می‌رسد این است که گردانندگان این شبکه ها بدون درس گرفتن از موارد مشابه در گذشته نسبت به پایگاه اجتماعی و اقتدار سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران دچار اشتباه محاسباتی شده و همچنان نسبت به اثرگذاری اقدامات خود برای ایجاد آشوب، ناامنی و بی‌ثباتی در ایران در توهم به سر می‌برند و باز هم با ادعای صداقت نعل وارونه میزنند و سعی دارند چهره مخدوش خود را باز سازی نمایند.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان