کد خبر: ۱۵۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اعزام مجدد زائران ایرانی به سوریه

حسینی از اعزام مجدد زائران ایرانی به سوریه در صورت تامین امنیت زائران خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، در دیدار با «محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه موضوع امنیت، کرامت و سلامت زائران را مهم دانست و گفت: قطعاً با وجود امنیت کامل اعزام زائران کشورمان به سوریه انجام خواهد شد.

وی افزود: درخواست ما از وزارت کشور سوریه این است که زمینه و مقدمات لازم در حوزه تأمین امنیت را برای اعزام زائران کشورمان فراهم نماید تا زائران در امنیت و صحت کامل به این سفر معنوی مشرف شوند.

وزیر کشور سوریه نیز گفت: بعد از اتمام جنگ بسرعت به دنبال ایجاد امنیت بوده و هستیم. در حال حاضر نیز امنیت به جهت استقبال از زائران ایرانی فراهم است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور سوریه تمامی امکانات لازم برای استقبال از زائران ایرانی را مهیا کرده است، افزود: تمام تلاش خود را برای موضوعات مطرح شده انجام خواهیم داد.

بر اساس همین گزارش، رئیس سازمان حج و زیارت، در دیدار و گفتگو با وزیر گردشگری سوریه نیز گفت: برای راه اندازی مجدد اعزام زائران ایرانی به سوریه تفاهم نامه‌ای آماده شده تا به امضای طرفین برسد.

حسینی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت خود را خدمت گزار واقعی زائران و حجاج کشورمان می‌داند، افزود: با توجه به عبور از شرایط کرونایی و همچنین حفظ کرامت، امنیت و سلامت زائران ایرانی، اعزام‌ها در روزهای آتی از سرگیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای اعزام زائران کشورمان به سوریه، ادامه داد: اعزام زائران کشورمان طی روزهای آینده انجام می‌گیرد و این هفته نخستین پرواز از مشهد مقدس به سوریه عزیمت می‌کند.

بنابر این گزارش، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار رئیس وزیر حمل و نقل سوریه با اشاره به رایزنی و برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد اعزام زائران ایرانی به سوریه گفت: کاهش هزینه خدمات فرودگاهی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سفر زائران ایرانی به سوریه خواهد داشت و در نتیجه تعداد بیشتری از زائران به سوریه عزیمت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برای نقل و انتقال زائران ایرانی در کشور سوریه (فرودگاه تا هتل و اماکن زیارتی) هم باید یک شرکت حمل و نقل سوریه‌ای که زیر ساخت‌ها و امکانات لازم را داشته باشد معرفی شود تا خدمات مطلوبی به زائران ارائه گردد.

«زهیر خزیم» وزیر حمل و نقل وزیر نقل سوریه نیز گفت: قطعاً از هرگونه کمک و تلاشی برای اینکه زائران با رفاه و آرامش بیشتری به سوریه سفر کنند دریغ نخواهیم کرد و راهکارهای لازم برای این منظور را می‌اندیشیم.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان