کد خبر: ۱۵۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱
رییس سازمان امور عشایر کشور اعلام‌کرد؛

رشد حدود ۴۰۰ درصدی برخی از ردیف های بودجه عشایری کشور

پاپی زاده از رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات و رشد حدود ۳ هزار درصدی در برخی از بخش های مربوط به بودجه عشایر خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،عباس پاپی زاده رییس سازمان امور عشایر کشور سه شنبه شب در جمع عشایر منطقه سروستان، گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از مناطق عشایری برق دار هستند و با توافقی که با وزارت نیرو شده است، در مدت ۲ سال به ۸۵ درصد مابقی مناطق نیز برق رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در حوزه عشایری بحث بودجه است، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ رشد خوبی را شاهد هستیم به طوری که در بعضی از ردیف‌ها تا ۴۰۰ درصد و در برخی بخش‌ها ۲ یا ۳ هزار درصد رشد مشاهده می‌شود.

پاپی زاده ادامه داد: برای عشایر فارس نیز که پیش از این ۲ میلیارد تومان بودجه لحاظ می‌شد، در بودجه امسال، ۹۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که منتظر اختصاص آن هستیم.

رییس سازمان امور عشایر کشور به پرداخت تسهیلات به عشایر برای تأمین نهاده نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای هر استان در نظر گرفته شده و در اختیار امور عشایر، استانداران و نهادهای حمایتی قرار خواهد گرفت.

پاپی زاده این تسهیلات با مهلت باز پرداخت هفت ساله و سود چهار درصد و با یکسال تنفس پرداخت می‌شود.

رئیس امور عشایری کشور همچنین به موظف شدن وزارت ارتباطات به تأمین زیرساخت‌های مخابراتی نیز اشاره کرد و گفت: در نشست شورای عشایری مصوب شد وزارت ارتباطات زیرساخت‌های مخابراتی را در مناطق عشایری اجرا کند.

انتهای پیام/ف
منبع: مهر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان