کد خبر: ۱۵۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

"آرتین ۵ ساله" سند مظلومیت ملت ایران است‌

امام جمعه شیراز گفت: امروز آرتین ۵ ساله سند مظلومیت ملت ایران است چراکه جلو یک بچه ۵ ساله در حرمی که محل قداست و امنیت است پدر و مادر و برادرش و دیگرانی را به گلوله بستند و کشتند.
 به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: مصیبت جانگدازی برای همه امت اسلامی و ملت بزرگ ایران پیش آمده است که صاحب عزایش شما شیرازی‌ها هستید.

وی با اشاره به شهادت 13 نفر از زائران احمدبن‌موسی در یک حمله تروریستی افزود:  مظلومیت یک بچه 5 ساله را عموما دیده و شنیده‌اید؛ این کودک همه ماجرا را با چشم خود دیده و امروز آرتین 5 ساله سند مظلومیت ملت ایران است. جلو یک بچه 5 ساله در حرمی که محل قداست و امنیت است پدر و مادر و برادرش و دیگرانی را به گلوله بستند و کشتند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه داعشی‌ها، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، انگلیسی ها و جامعه اروپا و همه دشمنان ایران بدانند که مغبوضترین افراد در چشم ما شما مستکبران هستید؛ تاکید کرد: امری که کمرشکن‌تر از این ماجرا است به ویژه برای ما شیرازی‌ها و اهل فارس جسارت به حرم اهل بیت است؛ چطور این تروریست به کار راضی شد و چطور کسانی که ریشه این جریانات هستند راضی می‌شوند در امن‌ترین مکان و مقدس‌ترین مکان که محل عبادت و بندگی خدا است، مردم را به گلوله ببندند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه غیرت شیراز از اینکه جسارت شده به حرم احمدبن‌موسی به جوش آمده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در پیام خود فرمودند ریشه‌های این جریان را بشناسید و با ریشه‌های این جریان برخورد کنید؛ داعش رسما این جنایت را بر عهده گرفت و کیست که نداند این گروه شکست خورده به دست سردار شهید سلیمانی  بازیچه آمریکا است؛ اسلام آمریکایی را اینها ایجاد کردند؛ خود ترامپ هم گفت در تاسیس داعش آمریکا نقش داشته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری گفتند با ریشه‌ها بجنگید، گفت: شما مردم بصیر شیراز امروز این پیام را بدهید که ما ریشه را شناخته‌ایم و شلوغی حرم در دیروز و امروز نشان داد که مردم ما موقع سختی و امتحان رها نمی‌کنند؛ اهل این نیستند که موقع سختی پنهان شوند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: گوش کر صهیونیست، گوش کر آل سعود و گوش کر امریکا امروز بشنود که این مردم ما هستند همین شیرازی‌هایی که 15 هزار شهید تقدیم کردند تا پرچم اسلام استوار بماند.

آیت‌الله دژکام همچنین خطاب به مردم گفت: شما امروز همه جهاد تبیین را دارید انجام می‌دهید و اگر کسی اهل فهمیدن باشد برایش روشن می‌شود که این امت حزب الله است و پیام امت حزب الله این است که ما همیشه در این خاک و بوم و بر
ایستاده‌ایم. هر چه دشمنان بیشتر این جنایات را می‌کنند خودشان را بیشتر بی آبرو می‌کنند و ملت عاشق اهل بیت ما در ارمان‌های اصیل دینی خود پایدارتر می‌شود‌.

وی ضمن تشکر از نیروهای انتظامی و امنیتی و بیان اینکه این مسئله صرفا در حرم نیست جاهای دیگر نیز برخی ساختارشکنی کردند تاکید کرد: نیروی انتظامی و دیگر نیروهای امنیتی این قضیه را دنبال کنند و مراقب باشند چراکه دشمن می‌خواهد این امنیت را بگیرد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان