کد خبر: ۱۵۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان باید از ظرفیت‌های خود در زمینه بصیرت افزایی استفاده کنند

 نجفی پازوکی با اعتقاد به اینکه دانش‌آموزان ظرفیت‌هایی بالایی دارند، گفت: دانش‌آموزان باید از ظرفیت‌های خود در زمینه بصیرت و تحلیل اتفاقات استفاده کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، معصومه نجفی پازوکی،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان سید احمد خمینی شیراز ضمن تبریک به مناسبت روز دانش آموز و تسلیت شهادت سه دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم، مشاهده خواهیم کرد که همیشه ظلم وجود داشته است.

وی بارزترین مصداق مظلومیت را مظلومیت امام حسین(ع) و فرزندانشان دانست و گفت:  به شهید محمدرضا کشاورز، دانش آموزی که در حادثه حرم به شهادت رسید هم ظلم شد، پس در جرگه یاران امام حسین(ع) قرار گرفته و چه مقامی از این بالاتر است؟

نجفی پازوکی با بیان اینکه شهید محمدرضا کشاورز، یک دانش آموز تراز انقلاب اسلامی بوده است، عنوان کرد: در همه زمینه‌ها این دانش آموز سرآمد بوده و ره صد ساله را یک شبه پیموده و برای این اتفاق انتخاب شده است.

وی ادامه داد: اگرچه دانش آموزانی که به جبهه‌های جنگ در زمان جنگ تحمیلی اعزام شدند، نوجوانان ١٥ و ۱۶ ساله بودند اما اتفاقاتی رقم زدند که همیشه در اذهان باقی مانده است.

شهادت دانش آموزان در حرم شاهچراغ (ع) نوید بخش آینده روشن

محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سه دانش آموز در حمله تروریستی به شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: در سال‌های آغازین چهل واره دوم انقلاب، باز هم مسیر جدید انقلاب با شهادت مظلومانه دانش آموزان شکل گرفت.

وی ادامه داد: حادثه حرم هم همانند اقدام وقیحانه دشمنان در اوایل انقلاب که با ابزار ننگین ترور، جوانان را به شهادت رسانند، به وقوع پیوست اما این واقعه نویدبخش آینده‌ای روشن است.

عسکری افزود: اگر در سال ٥٩ محمدحسین فهمیده‌ها شهید شدند و ٢ هزار و ٦٨٥ شهید دانش آموز از فارس در دفاع مقدس تقدیم کردیم، امروز هم با شهادت این سه دانش آموز ثابت شد که این مسیر را با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد و از دستاوردهای نظام دفاع و مسیر تمدن نوین اسلامی را دنبال خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: امروز نه تنها این مدرسه و شهر شیراز و استان فارس که تمام کشور داغدار شهادت مظلومانه این سه دانش آموز هستند. امروز مدارس کشور به سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب با پرچم شهادت مزین شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه اعلام کرد: با همکاری آستان احمدی و محمدی(ع) و شهرداری شیراز، عصر امروز مراسمی ‌ویژه سه دانش آموز شهید حادثه حرم برگزار خواهد شد.امروز به برکت شهدا در این مدارس، یک انقلاب فرهنگی بزرگ ایجاد خواهد شد و همه خواهند آمد.

وی تاکید کرد: تمام مدارس فارس با خلاقیت و اراده تا مراسم اربعین این سه شهید هرکدام یک نکوداشت در مدارس برگزار کنند و به تببین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت پر شور فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنها در تجمع روز جمعه ١٣ آبان، گفت: مدارس سراسر استان فعالیت‌های ابتکاری خود را برای بزرگداشت این روز به نمایش بگذارند و پس از این مراسم هم نمایشگاهی در حوزه استکبارستیزی در مدارس راه‌انداری کنند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان