کد خبر: ۱۵۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱
اعترافات نفر دوم حادثه تروریستی شیراز:

رابط داعش می‌گفت بهترین زمان عملیات موقع اغتشاشات است

عامل دوم اقدام تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در مستندی که از شبکه یک سیما پخش شد، درباره نحوه پیوستن به داعش و ارتباط با عناصر این گروهک تکفیری و طرح‌ریزی اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ اعترافاتی را بیان کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه ،غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز ۱۳ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح و مصدوم کرد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

در پی این اقدام تروریستی، از همان لحظات اولیه جستجو برای شناسایی افراد پشتیبان حادثه و روشن شدن ابعاد حادثه آغاز می‌شود؛ رهگیری‌ها نشان می‌داد نفر دومی هم در این حادثه دست دارد. بنابراین با عملیاتی پیچیده اطلاعاتی و گزارش‌های مردمی، محل مخفی شدن عامل دوم شناسایی می‌شود. این فرد مدتی پیش از خارج وارد کشور شده بود.

محمد رامد رشیدی که تابعیت یکی از کشورهای همسایه را دارد، در این مستند می‌گوید چند ماه پیش وارد ایران شده است.

وی  در این مستند دایی‌اش را عامل آشنایی با گروه تروریستی داعش معرفی کرد و با اشاره به ارتباطش با فردی به نام عبدالله از این گروهک، افزود: او می‌گفت که زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران است.  شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شده است؛ به این شهر برو چون تصمیم گرفته‌ایم در این شهر عملیات انجام دهیم و برای این کار برای شما تسلیحات ارسال می‌کنیم. به این ترتیب شروع عملیات طرح ریزی شد.

رشیدی اعتراف کرد که پس از آن عامل اصلی این جنایت با او تماس گرفته و  در شیراز با یکدیگر ملاقات می‌کنند. در ادامه درهای ورودی شاهچراغ و نحوه تردد را به عامل اصلی آموزش می‌دهد.

این تروریست تکفیری این را هم گفت که عبدالله به وی گفته بود پس از انجام موفقیت آمیز این حادثه، تایید انجام عملیات را به وی اطلاع دهد. به این ترتیب فیلمی تهیه کرده و به داعش ارسال می‌کند.

این عامل تروریستی ادامه داد: به من گفته شده بود که پس از تایید عملیات به سرعت از شیراز خارج شوم. من هم تلگرامم را پاک کردم، سیم‌کارت را شکستم و گوشی را خاموش کردم و برای تهران بلیت گرفته و حرکت کردم.

وی با ابراز تعجب از سرعت عمل سربازان گمنام امام زمان(عج) در شناسایی و دستگیری، یادآور شد: حوالی ساعت ۳ شب من را دستگیر کردند.

در این مستند لحظه دستگیری این تروریست در خانه امن تروریست‌های داعش برای هموطنان پخش شد.

بر اساس ارزیابی نهادهای اطلاعاتی، طراحی این عملیات تروریستی فراتر از حرم شاهچراغ بود؛ آنها ماموریت داشتند تا در چند نقطه دیگر کشور عملیات تروریستی و انفجار انجام دهند که با شناسایی همه افراد، عملیات آنها خنثی می‌شود.با مشخص شدن ابعاد این پرونده، حالا عاملان منتظر مجازات و آمران وحشت‌زده از اقدام بعدی ایران هستند.

به زودی ابعاد جدیدی از این حادثه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان