کد خبر: ۱۵۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
نمایندۀ فارس در مجلس خبرگان رهبری در یاداشتی نوشت:

حجاب زن ایرانی از نگاهی دیگر

علی اکبر کلانتری نمایندۀ فارس در مجلس خبرگان رهبری در یاداشتی نوشت:این روز ها شاهد کشف حجاب برخی زنان در کوی و برزن هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،علی اکبر کلانتری نمایندۀ فارس در مجلس خبرگان رهبری در یاداشتی نوشت:این روز ها شاهد کشف حجاب برخی زنان در کوی و برزن هستیم. پدیده ای که دشمنان حجاب را مسرور ساخته و متدینان را محزون. دشمنان از این مسرورند که سرانجام، هجمه های بی امانشان به عفاف و حجاب، جواب داد و متدینان از این نگرانند که عفاف زن ایرانی آسیب دیده. گروه اول، به پیشرفت کار خود امیدوارند و گروه دوم، از بهبود وضعیت ناامید.

ولی با یک ارزیابی دقیق معلوم می شود نه خوشحالی و امیدواری گروه نخست به جاست . نه ناامیدی گروه دوم. 

خوشحالی آن گروه بی جاست چراکه محصول یک قرن تلاش و این همه زحمت آنان، فقط بی حجابی درصد اندکی از زنان است.

توضیح این که کارزار با حجاب و عفاف از زمان رضاخان آغاز شد و تاکنون به شیوه های مختلف ادامه داشته است.در سپاه این گروه، به هر گونه عنصر بر می خوریم. از به اصطلاح نویسنده و روزنامه نگار و هنرمند و سیاستمدار و مدرس دانشگاه و دانشجو و عمامه به سر گرفته تا اراذل و اوباش و زنان و مردان هرزه.

 اینان برای به محاق بردن حکم خدا، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده اند. از چهارشنبه های سفید و عریان شدن برخی زنان بی سر و پا گرفته تا کشف حجاب فلان سلبریتی بی سواد و دهن کجی بهمان ورزشکار. از شبکه های ماهواره ای گرفته تا رسانه های رنگارنگ مجازی و حقیقی. با این وجود، حدود 95 درصد بانوان ایرانی به اصل حجاب (کامل یا ناقص) علاقمند و پایبندند. چراکه مشاهدات نشان می دهد درصد پایبندی به حجاب در روستاها و شهرستان ها، نزدیک به صددرصد و در کلان شهرها بیش از 90 درصد است و این نشانۀ شکست دشمنان حجاب است که تلاش های یک قرنشان، نتیجۀ قابل توجهی نداشته است.

با توجه به این واقعیت، باید گفت ناامیدی و دلسردی گروه دوم نیز بی جاست، چراکه این حجم پایبندی به حجاب (هرچند ناقص) با وجود این همه تلاش مخالفان، حاکی از ریشه داری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعۀ ایرانی است. فرهنگی که از اسلام ناب و از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ریشه می گیرد و محال است از بین برود. البته باید این فرهنگ را پاسداشت و در تحکیم آن کوشید. مسئولیتی که بر دوش متدینان و متولیان امر به خصوص وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش و صداوسیما است و می توان با برنامه های فاخر علمی، فرهنگی و هنری به آن تعمیق بخشید و آن را نهادینه کرد. 

برای مثال، باید دروس عفاف و حجاب را به صورت هنرمندانه و مستدل در کتب درسیِ مقاطع گوناگون تحصیلی گنجاند و فیلم ها و سریال های جذاب با موضوع حجاب و عفاف تولید کرد و از زنان با حجاب به خصوص زنان نخبه تجلیل به عمل آورد.

خطای فاحش برخی از ما این است که نقصان حجاب و بدحجابیِ گروه پرشمار زنان را به مخالفت آنان با اسلام و نظام تفسیر می کنیم در حالی که این تفسیر به هیچ وجه صحیح نیست.

چراکه پدیدۀ بدحجابی، بیش از هر چیز، معلول عواملی مانند ناآگاهی از حکم شرع، مسامحه در رعایت احکام الهی، تاثیرپذیری از فضای فرهنگی و رسانه ای، بدکاری یا کم کاری و انفعال جبهۀ خودی و مشکلاتی از این دست است و بی تردید همۀ این مشکلات قابل رفع است مشروط به آن که اشخاص و نهادهای ذی ربط، به مسئولیت شرعی و ملی خود عمل کنند. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، کلانتری
نظرات بینندگان