کد خبر: ۱۵۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
استاندار فارس:

تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در فارس برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است

استاندار فارس از تامین ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم کلنگ زنی و ساخت بیش از ۴۰ هزار واحد از نهضت ملی مسکن در استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز کلنگ ۴۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در 18 شهر فارس به زمین خورد.

وی ابراز کرد: قبلا از متولیان امر در استان گلایه کردم که رتبه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن شایسته این استان نیست و با این کلنگ زنی و تسریع روند تکمیل پروژه ها، آن گلایه رفع می شود.

استاندار فارس افزود: تاکنون حدود 3 هزار و 700 هکتار زمین در شهرهای استان فارس برای این طرح تامین شده و هر هفته برای رفع مشکلات شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستند جلسه می گذاریم.

وی بیان کرد: هنگامی که با کمبود زمین در شهری روبرو می شویم یا از طریق الحاق زمین های ملی که متعلق به منابع طبیعی است به راه و شهرسازی، مسئله را حل می کنیم یا از طریق مشارکت با صاحبان ملک در اطراف شهرها این مشکل را حل کرده و نهایتا سراغ ادارات و سازمان ها خواهیم رفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: تقریبا در استان فارس با شرایطی مواجه نبودیم که به اجبار سازمانی را مجبور کنیم که زمین خودش را در اختیار این طرح بگذارد.

ایمانیه تصریح کرد: سهمیه ای که برای استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده 240 هزار نفر است که از این مقدار تا به حال افرادی که ثبت نام کردند 140 هزار نفر فرم "ج" شان سبز شده و این بدین معناست که می توانند در این طرح وارد شوند اما متاسفانه از این تعداد تاکنون تنها 25 هزارنفر وجه اولیه را واریز کردند که بتوان برای آنها پروژه را شروع کرد.

وی ابراز کرد: تاکنون نزدیک به 14 هزار واحد مسکن آغاز شده و امروز نیز کلنگ 40 هزار واحد مسکن به زمین می خورد که قسمتی از این 40 هزار واحد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار فارس عنوان کرد: بیشترین پیشرفت را در شهر صدرا داشتیم که قسمتی از 14 هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.

ایمانیه تاکید کرد: دولت با همکاری مجلس در خصوص کسانی که پول ندارند واریز کنند در حال تدبیر است و شاید هم کار به سران سه قوه برسد و تعداد زیادی از افرادی که فرم " ج" آنها سبز است پول اولیه را ندارند که واریز کنند.

این مقام مسئول گفت: در شرق شهر صدرا که قبلا متعلق به پارک بمو بود امروز محل زیست هیچ حیوانی نیست و از کارآیی پارک محیط زیست بودن خارج شده است.

وی اظهار کرد: با محیط زیست استان و کشور در این خصوص صحبت کرده و قرار شده ده برابر این زمین را در اختیار محیط زیست استان بگذاریم و شرق بمو در اختیار طرح جهش نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال، تا قطعه 6 آزادراه شیراز اصفهان زیر بار ترافیکی برود ولی همزمان کمک های وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه کشور را لازم داریم تا کمک های مالی و اعتباراتی که در اختیار طرح می گذارند سرعت بیشتری داشته باشد.

وی ابراز کرد: برای تکمیل این قطعات تا قطعه 7، حدودا 4 هزار ملیارد تومان اعتبار لازم است اما برای اینکه این 6 قطعه اول زیر بار ترافیکی برود حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

انتهای پیام/ر/س

نظرات بینندگان