کد خبر: ۱۵۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
وزیر راه و شهرسازی:

عقب ماندگی های فارس در زمینه مسکن برطرف شده است

قاسمی با بیان اینکه در فارس یک نگرانی و عقب ماندگی جدی در حوزه مسکن وجود داشت که با تلاش های اداره کل راه و شهرسازی تا حدودی برطرف شده است، افزود: پس از بررسی های انجام شده در خصوص تامین زمین حرکت خوبی انجام شد و امروز شاهد عملیات کلنگ زنی بیش از ۴۰ هزار مسکن در شیراز هستیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم کلنگ زنی ساخت ۴۰ هزار و ۶۴ واحد از نهضت ملی مسکن استان فارس با اشاره به برنامه دولت برای تحویل ۴ میلیون مسکن در سال، گفت: تا امروز بیش از یک و نیم میلیون واحد در دست اجرا داریم که با اقدامات انجام شده تا پایان سال به ۲ میلیون واحد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در فارس یک نگرانی و عقب ماندگی جدی در حوزه مسکن وجود داشت که با تلاش های اداره کل راه و شهرسازی تا حدودی برطرف شده است، افزود: پس از بررسی های انجام شده در خصوص تامین زمین حرکت خوبی انجام شد و امروز شاهد عملیات کلنگ زنی بیش از ۴۰ هزار مسکن در شیراز هستیم.

قاسمی تصریح کرد: متاسفانه شرایط اجاره بهای مسکن بسیار بالاست و مردم را به دردسر انداخته به همین خاطر در صدد تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیاست ما ابن است که در شهرهایی که زمین فراهم شده به متقاضیان ۲۵۰ متر زمین واگذار کنیم تا به صورت یک طبقه ساخته شود چون در شهر های کوچک به صورت چند واحدی چندان مورد قبول مردم نیست.
 
قاسمی با تاکید بر اینکه سیاست ما بیشتر بر ساخت ساختمان های یک طبقه است، اظهار کرد:حتما در شهرهایی که زمین وجود دارد تسهیلات داده میشود که تک واحدی و ویلایی ساخته گردد.

وی در ادامه عنوان کرد:شخص رئیس جمهور بر روی مسئله مسکن که نیاز جدی مردم است بسیار تاکید دارد 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص پارک بمو نیز گفت: قصد داریم در این منطقه نیز ساختمان سازی و نهضت ملی مسکن انجام شود .

قاسمی به این نکته هم اشاره کرد که به خود مالک ها، هم وام و تسهیلات پروانه داده میشود تا مسکن بسازند و حتی جهت افزایط عرصه اجازه فروش هم دارند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان