کد خبر: ۱۵۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

روزی برای پاسداشت شهدای حرم شاهچراغ در تقویم رسمی نامگذاری شود

آیت الله دژکام با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گفت: روزی برای پاسداشت شهادت مظلومانه شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در تقویم رسمی نامگذاری شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،آیت‌الله لطف‌الله دژکام رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار کرد: در جلسه آینده این شورا، تصویب طرحی برای نام‌گذاری ایامی جهت بزرگداشت شهدای شاهچراغ شیراز و احترام به سومین حرم اهل بیت (ع) باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی  ادامه داد: برای تنظیم سند سومین حرم اهل بیت (ع) نیز شورای شهر پیشنهادی داشتند که شیراز در برنامه توسعه شهری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نمود پیدا کند. این خواست و دستور مستقیم استاندار فارس هم بوده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه پیگیری این طرح و پررنگ شدن آن در برنامه جدید شهرداری باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در زمینه گفتمان‌سازی نیازها و کمکها مشخص شود و بودجه‌های لازم برای پیشبرد این امر در نظر گرفته شود.

امام جمعه شیراز بر ضرورت بحث وحدت تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جایگاه اصلی خودشان به عنوان راهبر و فرمانده میدان تاکید ویژه کردند که باید یدواحده باشیم. اقتضای این ید واحده بودن این است که آداب و احترام به یکدیگر را حفظ کنیم.
لزوم وحدت فرمانده‌ای

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به لزوم  "وحدت فرمانده‌ای" اشاره کرد و گفت: کسانی که در چنین شرایطی و در وسط میدان جنگ زیر بار ولایت و اطاعت از رهبری نمی‌روند بی انصافی می‌کنند؛ برخی قشرها هم که خود را در درون نظام دسته بندی می‌کنند از مسأله وحدت فرماندهی تبعیت نمی‌کنند. این مسأله بایستی حل شود.

دژکام گفت: بعضا احساس می‌شود که جریان‌های مختلف سیاسی و فعالان سیاسی و اجتماعی، می‌خواهند برای خودشان آش دیگری بپزند؛ این مزاحم حرکت اجتماع است. باید همه زیر پرچم رهبری و تحت ولایت رهبری حرکت کنیم.

وحدت هدف؛ وحدت قلوب

وی "وحدت هدف" را از دیگر ضروریات دانست و یادآوری کرد: برنامه استراتژیک به دنبال خود وحدت هدف را می‌آورد. برنامه‌های استراتژیک را باید شناسایی کنیم. دستیابی به این مهم رسیدن به یکی از اهداف جهاد تبیین است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه هدف‌گذاری‌ها را نباید نادیده گرفت، بیان داشت: ما نمی‌توانیم ۲۰ مدیر با ۲۰ هدف مختلف باشیم بلکه باید اهداف مشترک را شناسایی و عملیاتی کنیم.
وی با تاکید بر "وحدت قلوب" گفت: بایستی فضایی فراهم شود که ارتباط صمیمی بین مدیران ایجاد شود. بدون شک وحدت قلوب زمینه تشکیل ید واحده است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: "روش‌های اقدام" باید مورد توجه قرار بگیرد و روش‌های ناکارآمد  بایستی تغییر کند و روش‌هایی که در راستای اهداف‌مان هستند شناسایی شوند.

وی با اشاره به ابتکار دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ایجاد بخش "پیش از دستور" در جلسه چهاردهم آبان ۱۴۰۱ این شورا یادآور شد: ما در فضای پیش از دستور از الگوهای متداول در سطح کشور پیروی نکنیم؛ در هر موضوعی که مطرح می‌کنیم خودمان را به عنوان فعال فرهنگی و اجتماعی در نظر بگیریم قاعدتا به نتیجه ملموس‌تری خواهیم رسید. به عنوان مدیران میانی کشور در استان اگر در مسیر عمل به دستورات و تاکیدات رهبری گام برداریم و چنین رویکردی را در جلسه حاکم کنیم مفیدتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: بیش از دو یا سه دهه است که مدیران در جلسات به جای عمل، درباره کمبودها سخن می‌گویند، از این رو باید به سمت اقدام موثر انجام دادن کوچ کنیم.

آیت الله دژکام اضافه کرد: مسئولان باید در زمینه تبلیغ و گفتمان‌سازی گام بردارند و برای تحقق این امر ابزار گفتمان‌سازی نیز فراهم شود؛ همه باید بپذیریم که اکنون در این میدان جنگ می‌خواهیم راه‌حل ارائه کنیم و خودمان پای این راه‌حل بایستیم و کار موفق را به دیگران معرفی کنیم.

لزوم اطلاع‌رسانی مطلوب و بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغات محیطی شهری

وی بر اهمیت اطلاع‌رسانی همه ابعاد رخدادهای مهم استان فارس تأکید کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که حضور گسترده مردم در اجتماعات همانند راهپیمایی و آیین تشییع پیکرهای شهدای حرم شاهچراغ (ع)، به شکل مطلوب اطلاع رسانی شود و در صورت نیاز، مسیرهای راهپیمایی با این نگاه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برخی ابتکارات در حوزه تبلیغات شهری همچون دیوارنوشته میدان ولیعصر (عج) تهران گفت: اگر در شیراز هم یک دیوار نوشته در سر میدان امام حسین (ع) داشته باشیم می‌تواند اتفاق خوبی رقم بزند. این پیشنهادها قبلا هم مطرح شده که بایستی عملیاتی شوند.

انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان