کد خبر: ۱۵۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

باند دوم بزرگ راه دشت ارژن- ابوالحیات به بهره برداری رسید

باند دوم بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه ١٤ آبان  در حاشیه بهره برداری از باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات با بیان اینکه در بخش راه تلاش می‌شود که تا پایان امسال آزاد راه شیراز_اصفهان در ۶ قطعه زیر بار ترافیکی برود و برای ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته‌ایم، گفت: وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت مهم به عهده دارد؛ یکی ساخت مسکن که امروز مهمترین دغدغه در کشور را به خود اختصاص داده است و دیگری حمل و نقل که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده اما شرایط خوبی در بخش حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دیگر مدهای حمل و نقلی نداریم.

وی همچنین با بیان اینکه با روش‌های جاری، این موضوع به سرعت حل نمی‌شود، افزود: طی جلسه‌ای که با رهبرمعظم انقلاب داشتیم، مصوبه‌ای در راستای تحول در بخش حمل و نقل هوایی و ریلی که نیازمند یک اقدام جهادی بود، به ما دادند که اکنون در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم با بسیاری از کشورهای همسایه روابط اقتصادی نداشتیم اما اکنون روابط دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت برقرار شده است.

قاسمی عنوان کرد، در حالی که حمل و نقل ترانزیتی ما در سال گذشته حدود ٣.٥ تا ٤ میلیون تن بود امروز به ١٥ میلیون تن رسیده و در تلاش هستیم که این مهم به ٥٠ میلیون تن برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات، گفت: این پروژه برای ما بسیار مهم بود و از قبل هم سختی‌های این جاده را دیده بودم که امید است باقی مانده این پروژه هر چه سریعتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ادامه این  آزادراه، گفت:  قطعه هفتم در دست احداث است و قطعه هشتم هم که شروع آزاد راه شیراز به بوشهر است با وزارت دفاع توافق‌هایی انجام شده که امید است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

تسریع در روند پیگیری و اجرای پروژه راه اهن شیراز به بوشهر

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این مراسم ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) بیان کرد: قطعه‌ای از بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات به نام شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) نامگذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: با تفاوت هزار متری ارتفاع ابتدا تا انتهای این بزرگراه مواجه هستیم که خود نشان از توانمندی متخصصان و مهندسان ایرانی پس از انقلاب دارد.

‌ایمانیه  ادامه داد: در دوران پس از جنگ تحمیلی، توان مهندسی و فنی بخش نظامی کشور به میدان آورده شد که قرارگاه حاتم الانبیاء مصداق این مدعاست.

استاندار فارس با بیان اینکه عل‌ رغم کمبودهای مالی اما نیروهای خدوم دولت به صورت جهادی در حال تلاش هستند، افزود: تلاش جهادی خوبی در کشور در حال انجام است و امید است نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود، چرا که آنها تلاش می‌کنند که پیشرفت‌های کشور را خنثی کنند.

ایمانیه گفت: در حالی که فارس رتبه اول تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده بود اما خوشبختانه طی آخرین آمارها، بیشترین کاهش مرگ و میر ناشی از تصادف در کشور طی هفت ماه آینده مربوط به فارس بوده است.

وی اضافه کرد: با همکاری مجموعه راهداری فارس نیز امید است نقاط حادثه خیز، به زودی رفع شوند.

استاندار فارس همچنین خواستار تسریع در روند پیگیری و اجرای پروژه راه اهن شیراز به بوشهر و عسلویه و شیراز عسلویه و آزادراه های مربوطه شد.

ایمانیه ادامه داد: در بحث راه‌آهن نیز مصوبه‌ای مقام معظم رهبری به وزارت راه و شهرسازی داده است که بحث کریدورها و راه آهن کشور ساماندهی و تقویت شود، چرا که ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم اما کریدورهای اصلی وصل نیست.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان