کد خبر: ۱۵۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱
مصوبات حوزه گردشگری سفر ریاست جمهوری، روی میز پیگیری های شیرازه:

اعتبار دادنی نیست؛ گرفتنی است

به عقیده معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعتبار دادنی نیست، بلکه گرفتنی است، پس مدیران باید تلاش کنند و با اراده و عزم جدی اعتبارات لازم جهت پیشرفت پروژ ها را تامین نمایند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،پروژه باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس یکی از پروژه‌های بزرگ و ملی در شهر شیراز است که در زمینی به مساحت ۳۴۴۰۰ متر مربع در مجاورت آرامگاه حافظ در شهر شیراز قرار دارد. که به اعتقاد کارشناسان حوزه گردشگری یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین پروژه‌های فرهنگی در کشور می باشد که می تواند در توسعه گردشگری جنوب ایران تأثیر بسیاری داشته باشد.

زیربنای ساختمان باغ موزه مشاهیر برابر با ۱۹۵۰۰ متر مربع شامل فضاهای فرهنگی، تجاری، اداری، خدماتی و حیاط مرکزی می باشد.

زیر بنای ساختمان موزه منطقه ای فارس برابر ۲۴۰۰۰ مترمربع شامل فضاهای گالری، سالن اجتماعات ، سینما، آمفی‌تئاتر، کلاسهای آموزشی، کارگاههای مرمت اشیاء، آزمایشگاه، ، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه و مخازن امن، فضاهای اداری و موتورخانه می­باشد.

طی پیگیری های پایگاه تحلیلی خبری شیرازه بنا به گفته مسئولان این دو پروژه که قرار بود یک ساله به سر انجام برسد اما متاسفانه تا کنون محقق نشده است

 اگر چه خبرنگار این رسانه در گزارش قبلی خود با  موید محسن نژاد مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفتگویی انجام داد و خواستار پیگیری ماجرا از سوی متولیان امر شد، اما محسن نژاد عدم تامین اعتبار را دلیل اصلی کندی پیشرفت پروژه اعلام کرد.

 این در حالی است که در جدول مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری که تامین اعتبار پروژه ها توسط بخش های مختلف معین گردیده، هیچ نهاد یا وزارت خانه ای تامین اعتبار آن را بر عهده نگرفته که همین امر موجب تعلل و بلاتکلیفی در تامین هزینه های این دو پروژه میشود.

البته ناگفته نماند که ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در بازدید از این دو پروژه عنوان کرده بود: تسهیلات مورد نیاز تکمیل پروژه های مذکور به مبلغ 50 میلیارد در حال پیگیری است و مقرر گردید این پروژه ها ظرف مدت یک سال به سرانجام برسد. اما اکنون پس از گذشت یک سال از مهر ماه سال گذشته تا به امروز که بیش از یک سال از وعده وزیر میگذرد، هنوز حتی اعتبار لازم تامین و مشخص نشده و همین امر موجب توقف در روند ساخت شده است.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در گزارش قبل خود(عدم تامین اعتبار، اصلی ترین علت توقف ساخت موزه منطقه ای فارس)پس از شنیدن سخنان مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس جهت اطلاع از اینکه اعتبارات لازم را کدام نهاد یا سازمان باید بر عهده بگیرند، اکنون با محمد فرخ زاده معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به گفتگو پرداخته است.

 فرخ زاده که از نبود اراده و عزم جدی در پیگیری اعتبارات گلایمند بود اعتبار را یک حق مسلم برای حرکت رو به جلو پروژ های عمرانی دانست و گفت: قطعا اعتبار دادنی نیست، بلکه گرفتنی است.

 این بدان معنا می باشد که مدیران جهت پیشبرد امور می‌باست تلاش و پیگیری های مجدانه انجام دهند تا بتوانند یک پروژه را به سرانجام برسانند.

وی در ادامه افزود:ما تلاشمان را انجام داده  و با دستگاه های مختلف جهت اتمام این پروژه ها توافق کرده ایم از جمله با بنیاد مستضعفان و معاونین وزیر میراث به گفتگو  نشستیم.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: در همین راستا مدیر عامل موزه های بنیاد مستضعفان  را جهت بازدید از این پروژه ها دعوت کردیم و مقرر گردید این بنیاد مشارکت های لازم را در تکمیل این دو موزه داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه های موزه منطقه ای و باغ موزه مشاهیر باید توسط اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس پیگیری شود تصریح کرد: نباید منتظر اعتبار باشیم بلکه می بایست  تلاش مضاعف کرد و راهکار های جایگزین را نیز بررسی نمود تا به نتیجه دلخواه رسید.

فرخ زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که پرسید آیا در سفر سال گذشته وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استان فارس مقرر نشد که این پروژه ها ظرف یک سال به اتمام برسند؟ گفت: بله اما همچنان ۸ ماه از سال جاری گذشته و تاکنون اتفاقی نیافتاده است، چون
اراده ای از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و وزارت خانه برای به پایان رسیدن این پروژه ها شاهد نیستیم.

به گزارش شیرازه، هر چند معاون گردشگری استانداری فارس آب پاکی را بر دستان مان ریخت و پیشرفت پروژه را به اراده وزارت خانه و مدیر کل میراث استان گره زد اما این رسانه جهت پیگیری  و حصول نتیجه با استاندار فارس گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان