کد خبر: ۱۵۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
استاندار فارس در شورای راهبردی تصادفات اعلام کرد:

عملکرد فرمانداران شهرستان هایی که بیشترین تصادفات جاده ای را داشته اند بازبینی می شود

ایمانیه با بیان اینکه دبیرخانه شورای راهبردی تصادفات پس از احصای شاخص ها، نسبت به تدوین برنامه جامع برای ارتقاء اقدام می کند گفت : پنج فرماندار شهرستانهایی که بیشترین میزان تصادفات را دارند در جلسات این شورا شرکت کنند و عملکرد این فرمانداران در این حوزه بررسی و ارزیابی می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نشست شورای راهبری تصادفات استان فارس،با بیان اینکه در جهت کاهش تصادفات از همه   امکانات استفاده خواهیم کرد افزود: دبیرخانه شورای راهبردی تصادفات پس از احصای شاخص ها، نسبت به تدوین برنامه جامع برای ارتقاء اقدام کند.

وی با اشاره بر اینکه پیشنهادات مدنظر بایستی به واقعیت نزدیک باشند، افزود: میزان اجرا شدن مصوبات قبلی و طرح پیشنهاد عملی جدید همراه با ارائه دلیل، وظیفه مهم و رسالت اساسی این شورا است.           

ایمانیه بر لزوم طرح پیشنهادات در حوزه‌ اختیارات استان تاکید کرد و افزود: مواردی که لازم به تصمیم گیری در سطح کشوری می باشد، را مکتوب پیگیری خواهیم کرد.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه برخی مصوبات این شورا اجرایی نشده است، گفت: مصوباتی که اجرایی نشده است را به تفکیک دستگاه ها و بصورت موردی، برای آنان ارسال شود و مدیران می بایست علت عدم تحقق کامل مصوبات را اعلام کنند.    

وی تصریح کرد: دو سوم مصوبات در شهرستان ها اجرا شده است، که می بایست فرمانداران و دستگاه های برتر مورد تشویق قرار گیرند.

نماینده دولت در فارس با اشاره براینکه در برخی از شاخص ها عقب ماندگی داریم، اظهار داشت: دبیرخانه شورای راهبری تصادفات پس از احصای این شاخص ها، نسبت به تدوین برنامه جامع برای ارتقاء اقدام کند.

استان فارس با فاصله قابل توجه و معنی داری از تهران دومین استان کشور در فوتی های ناشی از حوادث رانندگی، مقام نخست را در ایران دارد، جایگاهی که نمی توان به آن افتخار کرد.

اینکه چرا فارس رکورددار تصادفات رانندگی در کشور و دارای مقام نخست فوتی در تصادفات است بارها در محافل رسانه ای و همایش ها و کنگره های علمی بررسی شده است، بارها متخصصان و صاحبنظرانی از حوزه های مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی در کنگره علمی این مساله را بازگو کرده اند اما تغییر محسوسی در آمار نگران کننده تلفات جاده ای دیده نشده و این همایش ها خروجی در سطح جامعه نداشته است.

جاده ها و بزرگراه های بین شهری در استان فارس سهم بیشتری در فزونی تلفات حوادث و تلفات ناشی از آن داشته اند، بر اساس آمارها سالهای اخیر بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، ۶۴.۲ درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، ۲۴.۹ درصد در راه های درون شهری، ۶.۴ درصد در جاده‌های روستایی و محل تصادف یک درصد در راه های اختصاصی و ۳.۵ درصد در سایر راه ها بوده است.

 
 انتهای پیام/ف

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان