کد خبر: ۱۵۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
بازتاب مشکلات صنعتگران فارس در شیرازه؛

شهرک های صنعتی فارس در انتظار چراغ سبز مسئولان برای رفع معضلات زیر ساختی

با توجه به ضرورت حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال و کارآفرینی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز می باشد، همچنین رویکرد دولت سیزدهم که تقویت محیط کسب و کار، رفع موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه است مسئولان موظفند پاسخگوی مشکلات صنعتگران باشند تا شاید چرخ های صنعت استان با توان و سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، با نگاهی گذرا به شعار سال 1390 تا کنون که از سوی مقام معظم رهبری و بنا به ضرورت پرداختن به اقتصاد، تولید و اشتغال نام گذاری شده است به خوبی می توان دریافت که جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کار آفرینی و اشتغال همه موضوعاتی است که نیاز امروز جامعه ما می باشد که مسئولان باید در راستای دستیابی و تحقق انها تلاش های مضاعفی از خود نشان دهدند.

سالهایی که با این عناوین نام‌گذاری شده به نظر می‌رسد نخستین کمک به تولیدکننده برای پیشرفت و توسعه و سپس حضور در بازارهای بین‌المللی، رفع نیازهای اولیه‌ آن از جمله آب و برق و زیر ساخت‌های لازم است مشکلی که هنوز هم در شهرک‌های صنعتی استان فارس به وضوح دیده می شود و انگار در سالهای گذشته اراده‌ای برای رفع آنها وجود نداشته است.

در چند سال  اخیر سایه سنگین کرونا از یک سو و تحریم ها، نوسانات بازار و اتفاقات خرد و کلان پیش آمده از سوی دیگر موجب شده بخش تولید و صنعت که از این اتفاقات بی‌بهره نمانده اند آسیب های بسیاری ببینند، از طرفی نیز شرایط اقتصادی حاکم بر کشور حرکت چرخ های صنعت را کند تر کرد. اما در این میان عده‌ای بودند که با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها هنوز استوار و محکم در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم گام بر داشته و به امید اینکه در دولت سیزدهم مسئولان با دلسوزی بیشتری در جهت حل مشکلاتشان گام بردارند، سختی ها را به جان خریدند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه که پیش از این به مشکلات شهرک های صنعتی ورود کرده و پیگیر آنان بود در گزارش های قبلی خود از مشکلاتی همچون نبود زیر ساختهای لازم همچون برق، آب، تلفن، جاده مناسب و...در شهک ها صحبت کرد اما نگاریس ادراده ای برای رفع مشکلات وجود نداشت.

 در این شماره و پس از تغییر مدیریت مجموعه شرکت شهرک های صنعتی مجدد به سراغ آنها رفتیم تا میزان تغییرات و پیشرفت پروژ ها را جویا شویم

 اگر چه احمد زارعی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی فتح آباد در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به برخی وعده های مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس اشاره کرد و گفت مقرر گردیده این مشکلات در کمترین زمان ممکن بررسی و مرتفع شوند، اما هنوز راه طولانی در پیش است تا کم کاری های چند ساله مدیران قبل جبران و حمایت از تولید ملی و اشتغال و کارآفرینی محقق گردد.

 در همین راستا و مطلع شدن از مشکلات دیگر شهرکهای صنعتی، با سرافرازعبداللهی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی اداره کنندگان شهرک‌های صنعتی فارس به گفتگو پرداختیم.

وی ابتدا به گوشه ای از مشکلات شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره کرد و گفت: فرسودگی شبکه مخابراتی تلفن ثابت تقریبا در تمام فازهای اسن شهرک صنعتی، کیفیت بسیار پائین سرویس های مخابرات عدم اتصال مناسب، عدم ارائه خدمات تعمیرات و سرویس خطوط و قطعی های زیاد خطوط و عدم آنتن دهی و ضعف شدید شبکه همراه اول از جمله مشکلات این مجموعه صنعتی بزرگ است.

عبداللهی در ادامه به معضلات سد راه شهرک صنعتی آباده اشاره کرد و افزود: شبکه قدیمی و فرسوده با کابل های مسی و بدون کیفیت، قطعی های مکرر در نتیجه بنده فوق، عدم امکان استفاده از اینترنت پر سرعت، عدم وجود زیرساخت مخابراتی بویژه در فاز دو، عدم تناسب شبکه موجود فاز یک با تقاضای فعلی و نبودن امکانات مخابراتی برای افزایش تعداد خطوط تلفن های ثابت، عدم وجود یک فیبرنوری در این شهرک صنعتی، ضعف و عدم آنتن دهی همراه اول و ایرانسل در کل شهرک صنعتی بخشی از مشکلات موجود است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی اداره کنندگان شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه به طور اختصار به مشکلات شهرکهای صنعتی مرودشت، سروستان، جهرم، لار، داراب، لامرد، اقلید، سپیدان، ملوسجان،فیرزآباد، و خرمبید هم گذری زد و اظهار کرد: در کل ضعف آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه، نبود شبکه های مخابراتی و فیبرنوری، عدم مناسب بودن زیر ساخت های آب، برق، جاده و ... از مهم ترین و اصلی ترین معضلاتی است که این شهرکها از ابتدا تا کنون با آن مواجه هستند.

ی در پایان ضمن گلایه از بی توجهی به مشکلات و مطالبات صنعتگران فارس، عنوان کرد: انتظار می رود در مدیریت جدید شرکت شهرکهای صنتی فارس و دولت سیزدهم نگاه ویژه تری به این کمبودها و مشکلات گردد.

کلام آخر اینکه:

اکنون با توجه به ضرورت حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال و کارآفرینی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز می باشد، همچنین با توجه به گفته های محمد هادی ایمانیه استاندار فارس که پیش از این در جلسه گفتگوی دولت با بخش خصوصی عنوان کرده بود: با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تقویت محیط کسب و کار، رفع موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه است باید تلاش کنیم نه تنها اُفتی در این زمینه نداشته باشیم بلکه شاهد رشد همه جانبه استان نیز باشیم، مسئولان موظفند پاسخگوی مشکلات مذکور باشند تا شاید چرخ های صنعت استان با توان و سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند.  

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان