کد خبر: ۱۵۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مصوبات سفر رئیس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه؛

برج علم و فناوری بهمن ماه بهره برداری می‌شود

ذولقدر گفت: پیشرفت فیزیکی برج علم و فناوری ۹۰ درصد بوده و این برج بهمن ماه آماده بهره برداری است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، پارک های علم و فناوری به عنوان مامنی برای دانشجویان فارغ التحصیل و بطور کلی همه کسانی که ایده های ناب برپایه علم و دانش دارند، سال ها پیش در استان ها تاسیس شده است و در این مراکز ضمن در اختیار قرار دادن فضا و مکان، از مشاوران خبره بهره برده و تسهیلاتی مختلفی نیز در اختیار آنان قرار می گیرد .

در همین راستا پارک علم و فناوری فارس در شهریور ماه ١٣٨١ با استناد به مصوبۀ شورای عالی گسترش آموزش عالی، به منظور ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، برای توسعۀ فناوری تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد .

در هفتمین سفر استانی رییس جمهور و هیئت دولت سیزدهم که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، تکمیل برج فناوری فارس یکی از 104 مصوبه ای بود که ذیل جدول مصوبات آمده است، به همین منظور محمد علی زلفی گل وزیر علم و فناوری 6 شهریور ماه امسال به منظور پیگیری روند این کار به شیراز سفر کرد.

وی در حاشیه بازدید از برج علم و فناوری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این برج اختصاص داده شده است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

در مصوبه سفر ریاست جمهوری ذکر شده بود این پروژه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از محل کمک های وزیر نفت و۱۰۰ میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه بودجه کشور تامین گردد. خبرنگار شیرازه جهت اطلاع از روند کار و تکمیل پروژه مذکور با امین ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس به گفتگو پرداخته است

وی گفت:با توجه به پتانسیل‌های علمی و فناوری استان فارس در حوزه‌های مختلف و لزوم ایجاد بستر مناسب جهت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی و مرکز توسعه فناوری‌های کلیدی، پارک علم و فناوری فارس اقدام به تهیه و اجرای پروژه برج فناوری در سایت اصلی خود نمود .

ذوالقدر در ادامه افزود: هدف از احداث برج، ایجاد مجموعه‌ای چند عملکردی به منظور تامین فضای اداری مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک می باشد. 

رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه نقشه معماری طبقات به‌ صورت متنوع طراحی گردیده و تعداد واحدها در هر طبقه بر اساس نیاز متفاوت می‌باشد تصریح کرد:این پروژه در 10 طبقه و شامل 69 واحد اداری است .

 وی گفت:بهره‌برداری از این ساختمان باعث دستیابی پارک به زیرساخت‌های مطلوب برای جذب شرکت‌های دارای فناوری برتر در سطح ملی و بین‌المللی، واحدهای تحقیق و توسعه و بخش‌های پژوهشی کاربردی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبلغ ۲۰ میلیارد جز مصوبات سفر داشته ایم که تاکنون تقریبا ۱۶ میلیارد پرداخت شده است افزود: پیشرفت فیزیکی برج علم و فناوری ۹۰ درصد بوده است افزود:این برج بهمن ماه آماده بهره برداری است.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان