کد خبر: ۱۵۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفتگو با شیرازه:

رویداد ملی تولید محتوای بسیج گامی موثر در راستای جهاد تبیین

یکی از راهبردهای کلانی که رهبر معظم انقلاب در باب تولید محتوا بر آن تاکید می کنند و آن را فریضه ای واجب، فوری و ضروری می دانند جهاد تبیین است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حمیدرضا قانعی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص برگزاری مرحله استانی چهارمین دوره تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی که به صورت همزمان در استان فارس و کشور در حال برگزاری است گفت: در دیدار سال 1396 رهبر معظم انقلاب با شورای عالی فضای مجازی ایشان در مورد تولید محتوا فرمدند«باید دستگاه تولید محتوا را تقویت کنیم ما به این مسئله نیاز داریم...»

وی افزود:این تاکید معظم له بر تولید محتوا و ضرورت آن نشان از درک جامع و هوشمندانه ایشان از ابزارهای مدیریت افکار عمومی در دنیای امروز است.دنیایی که با هدایت رسانه ها و شمولیت و عمومیت پیدا کردن آنها به سمت دهکده جهانی مک لوهان حرکت می کند و متخصصان و اندیشمندان حوزه فن آوری این روزها از استراتژی تولید محتوا صحبت می کنند و تمامی تلاش خود را برای به دست آوردن قلب و ذهن و افکار مخاطبین به کار می گیرند و در نهایت رفتار و سبک زندگی و حتی آرمان های او را تغییر می دهند و انسان امروز را به روش ها و رفتارهای خلاف فطرت خود فرامی خوانند.

قانعی در ادامه با بیان اینکه در دنیایی که شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای توزیع و انتشار محتوا از هر نوع فراهم نموده اند، ضرورت تبیین راهبرد دقیق و متقن تولید محتوا بیش از پیش احساس می شود، اظهار کرد: تبیین راهبرد تولید محتوا قبل از پرداختن به تکنیک ها و قالب ها و فرم های متنوع آن ضروری است، چرا که اتمسفر و ذهنیت غالب مخاطب در سایه تبیین راهبرد کلان شکل خواهد گرفت و افکار عمومی با تولیدات مقطعی و کوتاه مدت جهت دهی نمی شود و یک نظام واحد و مشخص برای این مسئله نیاز است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: همانطور که رهبری عزیز انقلاب فرمودند؛«ما در زمینه تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌‌آید؛‌ باید بنشینید روی این مسأله ـ تولید محتوا ـ طراحی کنید. ما البته جوان‌های خوش‌فکر متدین داریم؛ افراد به‌ درد بخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛‌ حوزه‌های علمیه را داریم که دست‌شان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهی‌ها و البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ‌ما به این مسأله احتیاج داریم.»

وی برگزاری رویدادهایی چون (رویداد ملی تولید محتوای بسیج) را گامی موثر در این مسیر دانست و افزود: این امربه شناسایی استعدادها و ظرفیت های نیروی های انقلاب کمک خواهد کرد.

قانعی با بیان اینکه یکی از راهبردهای کلانی که رهبری انقلاب در باب تولید محتوا بر آن تاکید می کنند و آن را فریضه ای واجب، فوری و ضروری می دانند جهاد تبیین است، گفت:در شرایطی که جبهه غرب و دشمنان انقلاب اسلامی تمامی تمرکز خود را بر سیاه نمایی و تخریب آرمان ها و مسیر حرکت چهل ساله انقلاب اسلامی متمرکز کرده اند و در این راه از تمامی ابزارهای خود بهره می برند و از هیچ دروغ و حیله و مکری خودداری نمی کنند و هر آنچه در توان دارند برای مخدوش کردن بدیهیات مسیر موفقیت انقلاب اسلامی به کار می گیرند، راهی جز تبیین حقایق و شناساندن واقعیت های انقلاب باقی نمی ماند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نسل جدید ما روایت پیشرفت و موفقیت های انقلاب در همه زمینه ها را باید بداند و بشنود و از نزدیک لمس کند، روایت استقلال ملتی که سالهای سال در بند و اسارت و استعمار بود را باید بشنوند و بدانند، ملتی که انتخاب کرد سرنوشت خودش را خودش تعیین کند و آینده را خودش ترسیم کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه عنوان کرد: دشمنان ملت ما در حالیکه دستانشان به خون جوانان این مردم آغشته است و برای خیانت به ملت از هیچ کوششی دریغ نکرده اند حال در جایگاه مطالبه نشسته اند و تلاش می کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند و برای این کار از همه ابزارهای رسانه ای و تولید محتوا بهره می برند و در این کارزار رسانه ای راهی، جز تبیین  واقعیات و تاریخ گذشته این ملت نیست.

قانعی در پایان با تاکید بر اینکه نسل جدید ما باید تاریخ و گذشته را با جزئیات بدانند و روایت رشادت ها و دلاوری ها و قهرمانی های ملت برای استقلال فرهنگی خود را بخوانند، تصریح کرد: این امر باعث میشود در فضا های فتنه گون و هجمه های رسانه ای قافیه را نبازند و بدانند نسبت انقلاب اسلامی با آرمان های الهی و انسانی چیست و این انقلاب ما را به کدامین مسیر رهنمون خواهد دا.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان