کد خبر: ۱۵۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
رئیس پلیس فتا فارس:

آگاه سازی و فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی باید ارتقاء یابد

سلیمانی گفت:می بایست آگاه سازی مردم و فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را ارتقاء دهیم تا افراد در این فضا کمتر دچار آسیب و معضلات و مشکلات مالی و خانوادگی شوند و قطعا چنین محتواهایی میتواند کمک موثری به جامعه باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس که نظارت و کشف جرائم در فضای مجازی را بر عهده دارد، به گونه ای تخصصی به برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج نگاه کرد و استفاده از تولیدات دیجیتال بسیج را در جهت کاهش جرائم موثر دانست و گفت: تا قبل از این قطعا جای چنین رویدادهایی در کشور خالی بود و اکنون که چند سالی است در سراسر کشور از جمله استان فارس به همت سازمان فضای مجازی این رویداد شایسته و ارزشمند در حال برگزاری است جا دارد از تولیدات این افراد حمایت شود.

وی با بیان اینکه شرایط باید به گونه‌ای محیا گردد که افراد با استعداد در زمینه‌های تولید محتوا بتوانند فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهند، افزود: فضای مجازی یکی از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان بارها تاکید کرده اند اگر مسئولیت رهبری را نداشتند در این عرصه فعالیت می کردند، این نکته نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

سلیمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان تاکید کردند؛«به سمت تببین و ترویج افکار صحیح در فضای مجازی حرکت شود و از ظرفیت سربازان سایبری انقلاب اسلامی بهره ببریم» که البته خواسته نظام هم همین مسئله است.

رئیس پلیس فتای فارس با تاکید بر اینکه چیزی که ما به دنبال آن هستیم افزایش سواد رسانه ای است، اظهار کرد: می بایست آگاه سازی مردم و فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را ارتقاء دهیم تا افراد در این فضا کمتر دچار آسیب و معضلات و مشکلات مالی و خانوادگی شوند و قطعا چنین محتواهایی میتواند کمک موثری به جامعه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین اگر بازی های بومی ساخته شود و کودکان را به سمت فرهنگ بومی سوق دهیم می توانیم از اغلب آسیب های مخرب جسمی و روحی که در حوزه جرائم با آن مواجه هستیم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان