کد خبر: ۱۵۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
استاندار فارس خواستار شد:

افزایش سهم روستاها از تسهیلات اشتغال و کارآفرینی

ایمانیه خواستار افزایش سهم روستاهای استان از تسهیلات اشتغال و کارآفرینی شد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی، صنایع دستی و صنایع خرد خانگی باید مورد حمایت قرار گیرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، امروز 25 آبان ماه محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در سوین جلسه ستاد مقاومتی استان فارس با تاکید بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی، از دستگاه های اجرایی و بانکها خواست تا زمینه دریافت تسهیلات بانکی برای کارآفرینان را در روستاها فراهم کنند تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا شکل گیرد تا روستائیان به کار و فعالیت در محله خود دلگرم شوند.

وی خواستار افزایش سهم روستاهای استان از تسهیلات اشتغال و کارآفرینی شد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی، صنایع دستی و صنایع خرد خانگی باید مورد حمایت قرار گیرد.

لزوم حمایت از دانش بنیان ها

 ایمانیه  همچنین بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان در جهت جبران عقب ماندگی تاریخی استان با پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: کمیته استفاده از تسهیلات دانش بنیان در استان باید شکل گیرد تا بتوانیم تسهیلات بیشتری در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

استاندار فارس اشاره ای هم به پرداخت تسهیلات اشتغال به زندانیان  کرد و ادامه داد: علاوه بر توجه به مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات به زندانیان، به خانواده زندانیان نبز در زمینه مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات باید توجه شود.

اینکه اقتصاد گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه به نشست مشترک با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در این دیدار با قول مساعد وزیر، اختیارات استان در حوزه‌های این وزارتخانه افزایش می یابد که این امر بیانگر توانمندی ها و ظرفیت های بسیار این استان در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند، اظهار کرد: با توجه به وجود حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) گردشگری زیارتی یکی از ظرفیت های سومین حرم اهل بیت (ع) و استان فارس به شمار میرود.

ایمانیه افزایش ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین در حوزه گردشگری و صنایع دستی و احداث زائر سرا، هتل و بوم گردی را از دیگر محورهای مورد مذاکره در دیدار با وزیر میراث فرهنگی دانست و افزود: ۸۵ رشته صنایع دستی در فارس وجود دارد که زمینه جذب سرمایه‌گذاری را در این استان فراهم می‌کند

وی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان این صنعت را بیش از پیش گسترش داد و از ظرفیت های بالای آن در سطوح ملی و بین المللی بهره برد، به تشکیل پنجره واحد در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت:در این پنجره واحد، دستگاه‌های مرتبط با این حوزه به شکل متمرکز و در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوزها اقدام می کنند و هدف نیز این است که روند کار دچار وقفه نشود.

استاندار فارس در پایان به نشست مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و لزوم اجرای قانون تخصیص ۱۵ درصد از اعتبارات بانک ها به بخش کشاورزی اشاره کرد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان