کد خبر: ۱۵۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
در سفر یک روزه نایب رئیس مجلس به کوار انجام شد:

کلنگ زنی بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی شهرستان کوار

در سفر یک روزه علی نیکزاد کلنگ احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی ریحانه النبی(س) شهرستان کوار به زمین زده شد.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز 26 آبان ماه به همراه نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس و جمعی از مسئولین کشوری و استانی به منظور بررسی مشکلات پروژه‌های کوار وارد این شهرستان شدند.

اولین برنامه این سفر، بازدید از روند احداث سد سردار شهید سلیمانی کوار بود که در جلسه جمع بندی بررسی طرح ها و مصوبات شهرستان کوار مقرر شد جهت تکمیل طرح احداث سد شهید سلیمانی کوار، بانک توسعه تعاون نسبت به پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیارد ریالی و بانک ملی ایران نسبت به پرداخت تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد ریالی ماده ۵۶ اقدام نمایند. مقرر شد با توجه به مصوبه شورای تامین استان، محدودیت های ناشی از بدهی شرکت آب منطقه ای استان در پرداخت این تسهیلات لحاظ نگردد.

همچنین مقرر شد حداکثر تا دو هفته آینده پیمانکار احداث سد، نسبت به پرداخت حداقل دو ماه از حقوق معوق کارگران اقدام نماید.

پروژه ای که در این سفر کلنگ زنی شد و آغاز عملیات اجرایی آن اعلام گردید، احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی ریحانه النبی(س) شهرستان کوار با مشارکت 50درصدی خیران بود که قرار است با اعتبار دولتی و کمک خیران تکمیل شود که در جلسه مصوبات مقرر شد اعتبار یکصد میلیارد تومان جهت بیمارستان کوار در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد گردد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: این بیمارستان در زیربنای ساختمان اصلی بیمارستان ۲۲ هزار مترمربع، زیربنای محوطه سازی حدود ۱۰ هزار مترمربع، زیربنای ساختمان‌های جنبی حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و در هفت طبقه احداث خواهد شد. بخش های مراقبت‌های ویژه و میانی، اورژانس، اتاق های عمل، اتاق های زایمان،بخش بستری، بخش های درمانی، بخش های تشخیصی و کلینیک ها از جمله بخش های طراحی شده برای این بیمارستان است.

مجتمع کارخانه ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار مقصد بعدی بازدید مسئولان در این سفر بود که این واحد صنعتی نقش مهمی در تولید فولاد مورد نیاز کشور دارد.

در پایان نشست جمع بندی سفر نطارتی نائب رئیس مجلس شورای سلامی به شهرستان کوار برگزار گردید.

علی نیک زاد در این جلسه که در فرمانداری کوار برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه سفر ما به شهرستان کوار دخالت در امور اجرایی نیست بلکه اعتقاد داریم بودجه کشور درست توزیع نمی شود چرا که ۹۰ درصد بودجه در دست وزارتخانه ها و سازمان ها است لذا ما آمدیم تا بتوانیم در حد و توانمان گره ها را باز کنیم و قطعا این کار سرمایه اجتماعی دولت و مجلس را افزایش می دهد.

وی افزود:ناگفته نماند تحول عظیمی در توزیع نرم افزار و سخت افزار پزشکی داشته ایم مثلا در ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی فوق العاده عمل کرده ایم.

نیک زاد در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب حدود ۱۲هزار پزشک داشتیم اما در حال حاضر ۱۶۰ هزار پزشک در کشور وجود دارد، در گذشته پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور طبابت می‌کردند اما الان اینگونه نیست.

نایب رئیس مجلس همچنین اظهار کرد: در حقیقت، سرانه پزشک نسبت به جمعیت ما پنج و نیم برابر شده است، 

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زمانی که امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را مستقر کردند شیطنت هایی از سوی خارجی ها و برخی افراد در داخل کشور صورت گرفته است.

نیکزاد افزود: استکبار به دنبال سلطه گری است و می خواهد ما تحت سلطه آن‌ها قرار بگیریم. شما نگاه کنید استکبار ۱۳ هزار کیلومتر را می پیماید و به سوریه و یمن و برخی از کشورهای دیگر منطقه تجاوز می کند و همچنین اعلام می نماید جمهوری اسلامی ایران هم باید تابع ما باشد اما ایران اسلامی با صراحت اعلام کرده نه ظلم می پذیرد و نه ظلم می کند.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی دشمنانی دارد اما این سوال مهمی است که آیا گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده اند به فکر ملت ایران هستند؟

وی ادامه داد: این جنایتکاران اصلا نمی توانند در رابطه با مسائل ایران اسلامی اظهارنظر کنند. قطعا در کشور مشکل اقتصادی وجود دارد و منکر این موضوع نیستیم که ان‌شاءالله با همت وزارتخانه‌ها و مسئولان چنین موضوعاتی مرتفع خواهد شد.

نیکزاد در ادامه به تامین اعتبار برای احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کوار اشاره کرد و گفت: بودجه استانی که در اختیار مسئولان است مجزا بوده و ما باید از بودجه های متمرکزی که در اختیار وزرا، معاونین وزرا و ... است در جهت برطرف کردن مشکلات استان ها استفاده کنیم و بنده نیز در حد توان پیگیری هایی را برای اختصاص اعتبار به احداث این بیمارستان انجام دهم.

وی اظهار کرد: چند کار اساسی از جمله تامین آب شرب و کشاورزی از سد کوار، احداث بیمارستان و نوسازی مدارس  را در سفر استانی به فارس، پیگیری می شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان