کد خبر: ۱۵۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

جریان‌های داخلی در مقابل دشمن باید از هم حمایت کنند

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه وظیفه ما پدری است و برای آنها نیز کم نگذاشتیم؛ گفت: پدرانه می‌گویم جریان‌های داخلی در مقابل دشمن باید از هم حمایت کنند نه اینکه بگوید دیدی نتوانستی؛ این همراهی با دشمن نیست؟
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت یک نکته‌ای را فرمودند و تاکید کردند که در شرایط اجتماعی که پیش آمده و دشمن برخی را تحریک کرده دولت را از کار اصلی و وظایف مهم غافل نکند که این مسئله‌ای مهم است.

وی  با بیان اینکه دولت بنای خدمتگزاری دارد و هیچ کس در این مسئله تردید ندارد، تصریح کرد: دولت به دنبال این است که بتواند مسائل مردم را حل کند، البته سنگ‌اندازی هم وجود دارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این سنگ اندازی‌ها از ناحیه برخی جریان‌های داخلی هم است که البته خیلی صمیمانه عرض می‌کنیم این کار را نکنند، چرا که دودش به چشم خودشان می‌رود؛ بخاطر خدا نکنند آنهم وقتی یک ملت و نظامی در برابر این همه تهاجم ایستاده جای این نیست که بگویند خودت انجام بده و این زشت است و از ادب اسلامی هم به دور است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه وظیفه ما پدری است و برای آنها نیز کم نگذاشتیم؛ گفت: پدرانه می‌گویم جریان‌های داخلی در مقابل دشمن باید از هم حمایت کنند نه اینکه بگوید دیدی نتوانستی؛ این همراهی با دشمن نیست؟ کلاهشان را قاضی کنند برخی یک حرکتی کردند که نشان دهند دلشان برای دین می سوزد قبل از اینکه رقابت سیاسی به میان آید.

وی اضافه کرد: دست‌ها باید در دست هم باشد همانگونه هم که رهبرمعظم انقلاب فرمودند ید واحده باشید و در پیام برای شهدای حرم شاهچراغ هم گفتند که «همه ملت ید واحده باشند»، یعنی تمام جریانات باید یک مسئله را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خطاب به دولتمردان هم گفت: خود دولت هم در همه مراتب از مدیران عالی تا اداره در هر شهری حواسشان باشد که الان نمی‌توانند بگویند این حسابش با نیروهای امنیتی است، خودش جمع می‌کند و ما هم باید کار خودمان را انجام دهیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اخیرا شاهد حرکت ارزشمند دیگری از بسیج بودیم که جدای از اینکه برای امنیت زحمت می‌کشند در جاهای دیگر هم هستند؛ افزود: در فارس با همکاری دستگاه‌های مختلف حدود ۴۰۰ روستا در استان که لوله کشی آب نداشتند با کمک بسیج سازندگی آبرسانی به این روستاها در دستور کار قرار گرفت؛ با این کار دیگر یک روستا بدون آبرسانی شبکه‌ای و بهداشتی نداریم.

وی با بیان اینکه استاندار فارس نیز از این حرکت حمایت کرده و دستگاه‌ها هم همکاری کردند و در ۳ روز آینده هم به ۱۰۰ روستای دیگر آبرسانی انجام می‌شود، گفت: باید تشکر کنیم از بسیج سازندگی برای همتی که کرده و دستگاه‌های دیگر هم از گروه‌های جهادی و غیره یارگیری کنند تا مشکلات را حل کنند.

امام جمعه شیراز ایجاد ۵ هزار و ۱۰۰ شغل اجتماع محور توسط بسیج سازندگی را از دیگر اقدامات ارزشمند ذکر و عنوان کرد: این تعداد شغل برای بسیج سازندگی بود که گوشه‌ای از کار را در دست دارند و مسئولیت مستقیم هم ندارند اما آنها که مسئول مستقیم هستند باید چه کار کنند؟

دولت اگر دولت تحول است باید روش اینها را یاد بگیرد و مسئولان هم افرادی مانند این عزیزان را در مسئولیت‌ها به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه ایجاد ۶۰ هزار اشتغال امسال برای استان پیش‌بینی شده است، گفت: اگر نتوانیم ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم عواملی دارد که باید شناسایی کنیم و باید موانع را نیز برطرف کنیم که همه این موانع هم مسائل مالی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: فارغ التحصیلان مدرک دارند اما بیکار هستند، در حالی‌که دانشگاه باید طوری باشد که وقتی مدرک بدهد دانشجو بتواند با آن کار کند.

آیت‌الله دژکام همچنین با تاکید بر اینکه در مجموعه دانشگاه‌ها باید تربیت و مهارت افزایی اولویت باشد، گفت:
دو ماه است که استاندار محترم برنامه‌ریزی کردند که نقشه علم و فناوری استان فارس تنظیم شود که در این راستا از همه اساتید و دلسوزان خواهش می‌کنم که این مسئله را مطالعه کنند، چرا که مثل نان شب واجب است و لذا بررسی کنند تا یک جوان پس از دانشگاه کار داشته باشد و دانشگاه این مسیر را به دولت و نظام اسلامی کمک دهد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید از نسل یک و دو نسل سه و چهار شود و این توقع ما از دانشگاه‌ها است؛ نیروهای خوب داریم اما جهت‌گیری و هدفگذاری مناسب نبوده است، این جهت گیری در نقشه علم و فناوری استان باید با جدیت دنبال شود.البته همین مسیر برای حوزه نیز باید دنبال شود، تا حوزه به عنوان نهاد دینی و اجتماعی نقش خود را بشناسد و درست انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس به شهادت حجت‌الاسلام محمد مویدی در ناآرامی‌های شیراز، اشاره و بیان کرد: برخی مواقع وقتی آدم اخلاص یک نفر را متوجه می‌شود جا می‌خورد؛ که چه کسانی دارند با خون خود این نظام را حفظ می‌کنند.

وی گفت: این شهید نزدیک به ۲۰ سال کار حوزوی کرده و در طول این ۲۰ سال از ایفای نقش اجتماعی هیچ وقت کوتاهی نکرده است. در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) هم همراه با سردار سلیمانی رفت و افتخار آفرید؛ مردی که در تبلیغ ارزش‌های دینی هیچ کوتاهی نمی‌کرد؛ به برادرش گفته بود من شهید می‌شوم و روز قیامت خیلی‌ها به این مقام غبطه می‌خورند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه آن شهید والامقام در دفاع از حرم سوم و برای ایجاد امنیت به شهادت رسید و باید پیام خونش را به دیگران منتقل کنیم، خواستار حضور گسترده مردم در آئین تشییع شهید مویدی شد که قرار است شنبه ۲۸ آبان برگزار شود.

حرکت ارزشمند بسیج سازندگی در آبرسانی و اشتغال در روستاها

آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه های این هفته شیراز به اقدامات بسیج سازندگی و گروه های جهادی و بسیجیان در محرومیت زدایی اشاره و بیان کرد: اخیرا شاهد حرکت ارزشمند دیگری از بسیج بودیم؛ که جدای از اینکه برای امنیت زحمت می‌کشند در جاهای دیگر هم هستند؛ در استان فارس هماهنگ کردند دستگاه‌های مختلف را و کار بزرگی را شروع کردند و حدود ۴۰۰ روستا در استان لوله کشی آب نداشتند بسیج سازندگی پای کار آمده تا این ۴۰۰ روستا آبرسانی شود؛  این حرکت را استاندار محترم حمایت کرده و دستگاه‌ها هم همکاری کردند و در ۳ روز آینده هم ۱۰۰ روستا آبرسانی می شود. باید تشکر کنیم از بسیج سازندگی برای همتی که کرده است دستگاه‌های دیگر هم از گروه‌های جهادی و امثالهم یارگیری کنند و مشکل را حل کنند تا مردم احساس کنند این مجموعه‌ای که فریادش این است که برای حفظ نظام شهید می شویم از این طرف هم برای مردم خدمتگزاری می‌کنند. 

وی افزود: کار دیگری که بسیج سازندگی انجام داده است ۵ هزار و ۱۰۰ شغل اجتماع محور در طول امسال ایجاد کرده است. این تعداد شغل برای بسیج سازندگی بود که گوشه ای از کار را در دست دارند و مسئولیت مستقیم هم ندارند آنها که مسئول مستقیم هستند باید چه کار کنند؟

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان اظهار کرد: دولت اگر دولت تحول است باید روش این عزیزان را یاد بگیرند مسئولان هم افرادی مانند همین نیروهای جهادی را در مسئولیت‌ها بگذارند.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان