کد خبر: ۱۵۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱

بسیج؛ پرچم‌دار سازندگی و طلایه‌دار محرومیت زدایی

بسیج همواره به‌عنوان منشأ خیر و برکت و پرچم‌دار سازندگی و محرومیت‌زدایی فعالیت نموده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بسیج از متن و بطن مردم است و همین مردمی بودن،از آن الگوی بی‌نظیری در دنیا ساخته و یک مکتب تعالی‌یافته بر اساس ارزش‌های اسلامی و انسانی است که نقش و خدمات آن را می‌توان از زوایا و ابعاد مختلف بررسی کرد اما در این یادداشت تنها به نقشاین نهاد انقلابی در محرومیت‌زدایی و سازندگی خواهیم پرداخت.

امام خمینی(ره) در 5 آذر 1358 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکست استکبار، فرمان تشکیل شجره طیبه بسیج را صادر نمود و از آن زمان تاکنون همواره این شجره طیبه به‌عنوان منشأ خیر و برکت و پرچم‌دار سازندگی و محرومیت‌زدایی فعالیت نموده است.

مقام معظم رهبری در تعبیری به تعریف بسیج پرداخته و می‌فرمایند: اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم، بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند ... بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افراد متفرق و تنها، به یک مجموعه عظیم و منسجم، به یک مجموعه آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل کشور و به نیاز ملت، تبدیل می‌شوند. مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می‌کند؛ درحقیقت همه انسان‌های مؤمن، آگاه، بصیر، عاشق ، متعهد و علاقه‌مند و آگاه به کار، در هر میدانی از میدان‌ها هستند که برای ملت مفید است، جزء بسیج‌اند؛ لذا بسیج یک نام مقدس است. »

بسیج با گروه‌های جهادی و جهادگران مخلص خود در هر عرصه که مردم به کمک نیاز داشته باشند پیش‌قدم است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با راه‌اندازی سازمان بسیج سازندگی با دستور مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت 1379 ، خدمت رسانی‌های بسیج در این مسیر سرعت و رشد چند برابری داشته است.

خدمات‌رسانی بسیج در سیل، زلزله و بلایای طبیعی، آب‌رسانی به روستاها و مناطق محروم، کمک به کارآفرینان در زمینه اشتغال‌زایی، تهیه و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین ساخت‌وساز مسکن برای افراد بی‌بضاعت و فعالیت‌هایی ازاین‌دست تنها گوشه‌هایی از فعالیت‌های بی‌وقفه بسیجیان جهادگر در عرصه‌های مختلف باهدف پیشرفت و آبادانی کشور در ابعاد مختلف است.

حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم امروزه امیدآفرین، روحیه‌بخش، جریان ساز، مثمرثمر و تعالی بخش است و در واقع مظهر خودباوری و اتکا به توان و ظرفیت داخلی و تحقق شعار "ما می‌توانیم" است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان