کد خبر: ۱۵۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱
رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس درگفتگو با شیرازه مطرح کرد:

جشنواره جهادگران علمی مهم ترین اقدام سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری فارس

جشنواره جهادگران که یکی از مهمترین اقدامات سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری است که ایده‌ها و طرح‌های بسیجیان در ان ارائه می‌شود و از بینشان یک طرح رونمایی میشود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،امام خمینی (ره) نعمت و  گنجینه با ارزشی را با عنوان سازمان بسیج به ارمغان اورد و همه کشور ایران از این سازمان بهره بردند و میبرند همچنین مقام معظم رهبری امام خامنه ای این سازمان را رشد داد و امروز به درختی تنومند با ثمره بسیاری تبدیل شده است.

این سازمان در عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی ، جهادی و علمی پژوهشی.....به مردم  خدمات رسانی میکند و باعث شده تا نخبگان، صاحبان ایده،جهادگران و.... جزئی از مردم هستند به قول مقام معظم رهبری بسیج پاره تن مردم است.

 یکی فکر می‌کند که بسیج محلی برای آموزش و سازماندهی افراد مسلح برای دفاع از امنیت کشور است، دیگری بسیج را کانونی برای برقراری نظم عمومی می‌شناسد، نفر سوم می اندیشد که بسیج، مرکز تقویت و تحکیم باورهای فرهنگی و اعتقادی و فضایل اخلاقی است، یکی هم گمان می کند از طریق بسیج می‌توان کالاهای اساسی و کمیاب را میان شهروندان توزیع کرد، آن یک به هنگام اجرای یک طرح گسترده و همگانی واکسیناسیون، یاد بسیج می‌افتد.

اما در میان حوزه های مختلف این سازمان  بخشی در آن وجود دارد به نام علم ، پژوهشی و فناوری  که در همین راستا جهت اطلاع رسانی از اقدامات این بخش  به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج به سراغ اقشار و معاونت ها و سازمانهای مرتبط با بسیج رفته و با آنها به گفتگو بپردازیم.

جشنواره جهادگران علمی مهم ترین اقدام سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری فارس

احمد رضا قاسمی رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در گفتگو با خبر نگار این رسانه  ضمن  گرامی داشت هفته بسیج گفت: جشنواره جهادگران که یکی از مهمترین اقدامات سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری است که ایده‌ها و طرح‌های بسیجیان  در ان ارائه می‌شود و از بینشان یک طرح رونمایی میشود.

وی افزود: بسیجیانی که تالیف یا ترجمه کتاب و مقاله را داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند و همچنین کسانی که از این طرح ها و اختراعات جدیدی را داشته باشند مورد تقدیر قرار گرفته می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه در جشنواره جهادگران بهترین پایگاه علمی معرفی و تقدیر می‌شود تصریح کرد:بهترین مدیر و شورای  علمی ،نخبگان تقدیر می‌شوند همچنین در همزمان دستاورد های بسیجیان را در نمایشگاه  و جشنواره شرکت میدهیم.

حمایت مادی از مخترعان و صاحبان ایده

رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به حمایت مخترعان  بسیجی در این سازمان بیان کرد:در سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری  واحدی به نام مخترع  وجود دارند که بسیجیانی که ایده و نو آوری  آنها مورد تایید قرار بگیرد  معمولا مورد حمایت های مادی سازمان بسیج قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول گفت: طرح و نوآوری بسیجیان در کارگروه  های داوری ما قرار می‌گیرند و این کارگروه ها اکثر اعضای  دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه شیراز می‌باشند.

قاسمی در ادامه افزود:طرح های جدید بسیجیان باید کاربردی ، ضرورت جامعه باشد همچنین قابل ذکر است بر اساس اولویت استان فارس ایده ها می‌تواند در حوزه های( گردشگری،کشاورزی،سلامت و....)باشد.

وی با بیان اینکه اگر ایده یا طرحی اگر ضرورت  در جامعه داشته باشد مورد حمایت مالی  قرار می‌گیرد که تا سقف ۵میلیون بلا عوض است افزود:اگر طرح های بسیجیان واقعا بتواند نیاز های یک جامعه را برطرف کند میتوانیم تا مبلغ ۲۰۰ میلیون  به صورت بلاعوض در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خانه نخبگان بسیج فارس از سال 88 ساخته شده است

رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارسبه وجود یک خانه نخبگان در این سازمان اشاره و بیان کرد : این سازمان از سال ۸۸ خانه نخبگان ساخته شده است   که فعال بوده  و احصاء مسائل، چالش‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از اهداف این خانه ذیل ٥ کارگروه کشاورزی، سلامت، عمران، گردشگری و صنعت است.

وی در ادامه افزود:هدف از وجود مرکز رشد در این سازمان را تبدیل نمونه‌های اولیه صاحبان ایده به یک نمونه صنعتی و تجاری برشمرد تا از حمایت‌های مالی بهره مند شوند و همچنین  هدف از این مرکز این است که بسیجیان از اساتید و مشاوران عالی در عرصه کار خود استفاده کند وایده خود را به تکامل و بازار فروش برساند.

فارس رتبه اول در گیاهان دارویی/خبرگزاری علم و فناوری فارس رتبه اول در کشور

رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس بیان کرد:از آنجا که استان فارس رتبه اول تولید گیاهان دارویی را دارد، یک واحد در این سازمان هم به این امر اختصاص داده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری با هدف حمایت و دیده شدن نخبگان بسیجی و صاحبان ایده اقدام به ساخت ساخت خبری علم و فناوری فارس کرد تصریح کرد:استان فارس از توان و ظرفیت تخصصی  بسیجیانی که در این حوزه کار می‌کردند در تمام اقشار و بسیج خبرنگاران افتخاری را رصد و گزینش و به کار گیری کرد.

قاسمی در پایان گفت: با تلاش خبرنگاران بسیجی استان فارس ،خبرگزاری علم و فناوری سالهاست که رتبه اول در کشور را دارد.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان