کد خبر: ۱۵۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
رئیس بسیج سازندگی فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

جشن آبرسانی به ۱۰۰ روستای فارس / ساخت ۱۲۰۰ مسکن برای مددجویان کمیته امداد

قزل سفلی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده توسط جهادگران فارس، ساخت مسکن محرومین، آبرسانی به روستاها، ساخت راه ها و معابر روستایی و زیر ساخت های اشتغال را از مهم ترین برنامه های بسیج سازندگی عنوان کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه  اشاره ای به شرح وظایف این سازمان کرد و گفت: بسیج سازندگی برگرفته از اندیشه های رهبر معظم انقلاب می باشد و تبلور تدابیر همین انقلاب است.

 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی تشکیل شد تا بستر را فراهم کند برای حرکت ها جهادی، افزود: این سازمان برای این شکل گرفت که بستری باسد جهت خدمت رسانی همه مردان و زنان و جوانانی که دوست دارند به این مرز و بوم خدمت کنند.

قزل سفلی ادامه داد: این سازمان شکل گرفت تا سازماندهی هدفمند تر و بهتر در مناطق محروم انجام شود و به همین خاطر سلسله رزمایش هایی طراحی و اجرا میشوند.

وی با اشاره به اینکه رزمایشی که در هفته بسیج امسال در حال انجام است، رزمایش 14 هزار نفری جهادگران فاطمی 2 می باشد که در قالب 1545 گروه جهادی از 26 آبان ماه آغاز شده  و تا 7 آذر نیز ادامه دارد، افزود: این رزمایش در 12 عرصه، بهداشت و سلامت، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، سبک زندگی، علمی و پژوهشی، حقوقی، خانواده، مشاوره های مختلف، کشاورزی و... اجرا می گردد که بسیجیان در سلسله اجتماع های جهادگران در شهرستان های استان در این رزمایش حضور دارند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر در ادامه به گوشه ای از برنامه های عمرانی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری مهندسان و متخصصان جهادی ما در بحث آب رسانی به 172 روستا در فارس ورود کردند که با تلاش هایی که جهادگران ما داشتند طرحی که مقرر بود ظرف 3 سال به اتمام برسد در 7 ماه به نتیجه رسید و موفق شدیم به بیش از 100 روستا آبرسانی صورت گیرد

قزل سفلی از جشن آبرسانی به یکصد روستای استان که در روزهای آینده برگزار خواهد شد خبر داد و اظهار کرد: در حوزه عمرانی، مسکن محرومین هم یکی از هدف گزاری های گروه های جهادی است که تا کنون 1200 مددجوی کمیته امداد را به کمک  مسئولین این نهاد شناسایی و در حال ساخت مسکن هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه از 7 آذر عملیات اجرایی 1200 مسکنی که اشاره شد آغاز و مقرر گردید تا 14 اسفند تعدادی از این واحد ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گفته وی نهضت آسفالت و ساخت راه ها و معابر روستایی از دیگر اقدامتی است که با همکاری جهادگران و ادارات متولی صورت گرفته  است.

در حوزه اشتغال هم قزل سفلی به دو موضوع محوری دنبال شده توسط جهادگران فارس اشاره کرد وافزود: یکی نیروگاه های خورشیدی است که 120 میلیون هزینه دارد که با پرداخت تسهیلات به افراد و خانوارهای محروم این اشتغال ایجاد شده و پس از ساخت در اختیار شرکت توزیع برق قرار میگیرد.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر با اشاره به اینکه  برای استان فارس در امسال 5 هزار عدد از این نیروگاه هدف گذاری شده که مجری آن بسیج سازندگی است، اما بهزیستی، کمیته امداد، معاونت امور روستایی و شرکت های توزیع برق هم مشارکت دارند.

قزل سفلی با بیان اینکه بسیج سازندگی در دو سال اخیر با رویکرد مسئله محور کار خود را دنبال کرده و در مواردی همچون ساخت مسکن محرومین، آبرسانی به روستاها، ساخت راه ها و معابر روستایی و زیر ساخت های اشتغال ورود جدی داشته است، عنوان کرد: محوریت  همه مواردی که ذکر شد مردم و گروه های جهادی هستند و نقش  ما توانمند سازی و تسهیل گری می باشد.

وی ادامه داد: مشاغل خرد و خانگی نیز موضوع دومی است که بسیج به آن ورود کرده و طرح  و ایده آن نیز توسط بسیجیان ارائه شده و از دو سه سال گذشته آغاز شده و صندوق های مردمی شکل گرفته و نظارت میشود؛ این صندوق ها اگر چه با اولیت اشتغال به ارائه خدمات می پردازند، اما در حوزه ازدواج جوانان، خرید جهزیه، بهداشت و درمان و...نیز فعالیت دارد.

این مقام مسئول در بسیج با بیان اینکه اکنون یک هزار و 750 صندوق در ل استان فارس داریم، گفت: در کنار آن 195 تعاونی شکل گرفته و امید است بقیه هم تشکیل تعاونی و سپس اتحادیه دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه دشمن تمام تلاش خود را میکند تا جوانان ما را از ایمان، علم، خانواده، مدرسه و دانشگاه جدا کنند و آنها را به امورات کاذب سوق دهد، عنوان کرد: اما بدانید همانگونه که رهبری فرمودند بساط این نقشه های شوم دشمن به زودی جمع خواهد شد چرا که ملت ایران وارثان خون شهداء در دفاع مقدس و رخ دادهای مختلف تاریخی هستند همان شهدایی که باعث سربلندی و افتخار کشور شدند تا قله های مختلفی را در سطح جهان فتح شود.

قزل سفلی در پایان اظهار کرد: امروز وظیفه جوانان بسیجی و جهادگر بر این است قدرت ایمان، اراده، بصیرت، آگاهی،  علم و خودسازی خود را تقویت نمایند و قدم های بزرگتری برای تعالی کشور عزیزمان بردارند. البته امروز به همت تلاش های جهادی همین جوانان شاهد افتخار آفرینی و خدمت رسانی در جای جای این کشور اسلامی هستیم.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان