کد خبر: ۱۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی فارس:

باند کانال فراخوان اغتشاشات در شیراز توسط پلیس فارس منهدم شد

سردار حبیبی از شناسایی و دستگیری عاملان راه اندازی و هدایت کانال "جوانان محلات شیراز" در فضای مجازی که اقدام به فراخوان اغتشاشات و تجمعات غیرمجاز می کردند، خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و دستگیری عاملان راه اندازی و هدایت کانال "جوانان محلات شیراز" در فضای مجازی که اقدام به فراخوان اغتشاشات و تجمعات غیرمجاز می کردند، خبر داد.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و فنی مأموران پلیس استان فارس، این کانال و گروه در شبکه هاي اجتماعي (تلگرام و اينستاگرام و... ) اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت به فراخوان و اغتشاشات در شهر شیراز می کردند.

سردار حبیبی با اشاره به شناسایی چندین ادمین با آی دی های مختلف در رابطه با این کانال، اظهار کرد: در این خصوص متهم اصلی این پرونده معروف به "زاپاتا" که با عوامل نفاق در خارج از کشور نیز ارتباط داشت به همراه 7 متهم دیگر شناسایی و طی چند عملیات جداگانه در مخفیگاه‌شان در شیراز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: این متهمان با ايجاد گروه تلگرامي اقدام به شناسايي ليدرهاي اغتشاشات، تشويق به ايجاد کانال و آموزش روش هاي تهيه بمب هاي دستي، آموزش روش هاي مقابله با ماموران امنيتي ، تهيه و توزيع تراکت، هدايت اغتشاشگران در محل تجمع و آموزش براي شرکت در اغتشاشات می کرده اند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد يک عدد بمب انفجاري دست ساز ( جهت استفاده در تجمعات)، تعداد زيادي تراکت، تعداد 6 دستگاه بي سيم ، 2 دستگاه کيس رایانه ، 12 دستگاه تلفن همراه و يک دستگاه تبلت کشف شد.

 سردار حبیبی با تأکید بر اینکه امنیت مردم در فضای حقیقی و مجازی خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس با هوشیاری کامل همه موضوعات را رصد و با کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند، برخورد می کند.

فرمانده انتظامی استان فارس  در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت افراد مخل نظم وامنیت عمومی، آن را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان