کد خبر: ۱۵۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

تشکیل ۲۰۰ حلقه ی مردمی برای مقابله با اعتیاد در فارس

دوستدار گفت: تاکنون ۲۰۰حلقه ی مردمی مقابله با اعتیاد در ۲۰۰نقطه از استان پهناور فارس تشکیل شده و مردم خودشان برای کمک به هم محلی هایشان که گرفتار اعتیاد هستند آستین همت بالا زدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدجعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج، روز گذشته 4 مرکز مشاوره در استان فارس با هدف ارتقاء آزادی های اجتماعی مردم در حوزه های مختلف افتتاح شد و در آینده این مراکز توسعه می یابد. 

وی عنوان کرد: در حوزه ارتقاء آزادی های اجتماعی مردم، 67 ایستگاه سلامت رفتار اجتماعی به عنوان جمعیت احرار راه اندازی شده که به صورت هفتگی در سراسر استان به صورت منظم و مستمر جلسات آنها برگزار می شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر بیان کرد: جلسات مشاوره عمومی و گروهی برای مردم در این ایستگاه با استفاده از ظرفیت های مختلف و با محوریت بسیج اجرا می شود.

این مقام مسئول از تشکیل حلقه های مردمی در مبارزه با اعتیاد خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس در مقابله با اعتیاد، گروه های مردمی و هسته های مقابله با اعتیاد را در محلات تشکیل داد. 

دوستدار ابراز کرد: تاکنون 200 حلقه ی مردمی مقابله با اعتیاد در 200 نقطه از استان پهناور فارس تشکیل شده و مردم خودشان برای کمک به هم محلی هایشان که گرفتار اعتیاد هستند آستین همت بالا زدند.

وی ادامه داد: مرکز ترک اعتیاد ماده 15 و 16 به همت سپاه فجر راه اندازی شده و تلاش کردیم که بتوانیم با سبک جدید نتایج خوبی بگیریم و پذیرش اولیه در این مکان شروع شده و مجموعه ایستگاه سلامت شهدای بسیج آماده پذیرش بیماران گرفتار اعتیاد است.

معاون اجتماعی سپاه فجر ظرفیت این مرکز ترک اعتیاد را 400 نفر خواند و تاکید کرد: کسانی که در خانواده خود فردی دارند که گرفتار اعتیاد است و دنبال جای مطمئن می گردند می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

دوستدار تصریح کرد: در سبک زندگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برای آشنایی  و ارتباط موثرتر افراد جامعه با کتاب، بیش از 50 قبیله کتابخوان در سراسر استان شکل گرفت و شاهد نتایج خوبی در این زمینه هستیم.

وی افزود: استان فارس پرچمدار ابتکار عمل در حوزه ی مواجهه با پدیده بد حجابی بوده و با راه اندازی چهارشنبه های طلایی که دعوت مناسب به فطرت و مودت است در بیش از 830 نقطه در استان در طول یکسال گذشته فعالیت کرده است

معاون اجتماعی سپاه فجر از طرح شنبه های مطالبه گری خبر داد و گفت: در 5 آذر اولین جلسه مطالبه گری را آغاز می کنیم و ضمن حمایت از گروه هایی که کار مطالبه گری را انجام می دهند طرح شنبه های مطالبه گری را در دستور کار قرار داریم و مطالبات مردم را جمع آوری می کنیم و به گوش مسئولان می رسانیم تا در زمینه حل مسائل مردم اقدامات موثرتری را شاهد باشیم 

وی تصریح کرد: استاندار به عنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، در حوزه مبارزه با پدیده اعتیاد، عزم جدی دارد و بخشی از ماموریت به این شکل است که افراد غیربومی به شهر خود بروند.

دوستدار ادامه داد: عمده معتادان متجاهری که در سطح شیراز مشاهده می کنیم بومی نبوده و خارج از شیراز یا خارج از استان بوده و به اینجا آمدند و برنامه ای برای اعزام آنها به شهرهایشان تدارک دیده شده تا درمان شان در کنار خانواده هایشان انجام شود و توسط خانواده قابل صیانت باشند.

وی با بیان اینکه چرخه اعتیاد چرخه ای نیست که به این سادگی قطع شود گفت: عدم قطع چرخه اعتیاد به این دلیل است که در حوزه پیشگیری اقدامات کم رمق است و باید ضمن کیفیت بخشی به مراکز ترک، شاهد افزایش اقدامات موثر در حوزه پیشگیری باشیم.

معاون اجتماعی سپاه فجر در خصوص ضرورت جهاد تبیین و اغتشاشات اخیر بیان کرد: اگر ما به بیانات مقام معظم رهبری عمل کرده بودیم امروز شاهد این صحنه ها نبودیم چرا که مدت ها پیش مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین و ضرورت  آن برای روشنگری در جامعه را مطرح کردند منتها این امر مورد غفلت واقع شد و ما شاهد این صحنه ها کف خیابان هستیم. 

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از جهاد تبیین به عنوان فریضه واجب قطعی و فوری یاد کردند اما متناسب با این فرمایش، آرایشی را در مجموعه ها برای جهاد تبیین نمی بینم و این آرایشی که وجود دارد، قطعیت و فوریت آن واجب را نشان نمی دهد. 

این مقام مسئول ابراز کرد: ممکن است صحنه های کف خیابان دفع هم بشود اما رفع نمی شود و این اغتشاش فعلی به جهت محاصره تبلیغاتی دشمن در دانش آموزان و دانشجویان است.

دوستدار افزود: وقتی دانش آموز، دانشجو و تحصیل کرده های ما به راحتی کلاه سرش می رود و عکسی که مربوط به کشته های کشورهای دیگر بوده را به راحتی به عنوان کشته ایرانی جا می زنند و در اختیار این گروه ها قرار می دهند و آن ها هم برای این کشته ها سوگواری می کنند و اینکه از شروری که کشته شده به عنوان کشته ی اغتشاشات یاد می کنند و دانشجوی مذکور می پذیرد نشان می دهد که ما در جهاد تبیین خوب عمل نکردیم.

وی بیان کرد: یکی از مراجع مهم در حوزه جهاد تبیین آموزش و پرورش است و یک طرحی را ما به عنوان ریز پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان نوشتیم که در پیچ و خم های اداری آموزش و پرورش فعلا گیر کرده و امیدوار هستیم که زمینه ی آجرا آن فراهم شود.

دوستدار افزود: ما برای همه دستگاه ها و مجموعه ها طراحی هایی را انجام دادیم تا بحث جهاد تبیین به راحتی انجام شود و اجرای این طرح ها عزم جدی می طلبد. 

انتهای پیام/ر/س

نظرات بینندگان