کد خبر: ۱۵۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱
پنجشنبه های شهدایی با شیرازه:

پرستار بسیجی که با نثار جان شیرین، نجات بخش زندگی بقیه شد

شهیده مریم رحیمی که با نثار جان شیرین، نجات بخش زندگی بقیه شد نمونه بارز یک بسیجی ایثارگر.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، این پایگاه خبری در پنج شنبه شهدایی این هفته تصمیم گرفت به مناسبت هفته بسیج به سراغ پرستار بسبجی برود که در دوران کرونا با نثار جان خود نجات بخش زندگی دیگران شد.

 برای گفتگو با خانواده این شهید به سراغ پدر شهیده مریم رحیمی رفتیم تا از زندگی این شهید محبوب جویا شویم.

وی با بیان اینکه 27 سال پیش خداوند به من و همسرم مریم خانم را به امانت دادند گفت:مریم از سنین نوجوانی بینش و بصیرت ویژه ای داشتند. همچنین بسیار با حجاب بودند به گونه ای که وقتی نا محرمی به خانه می امد سریعا روسری و چادرش را میپوشید.

پدر شهیده رحیمی  در ادامه افزود:در شیراز کانونی بود به نام رهپویان وصال که ایشان زمان  اوقات فراغت شان در آنجا مشغول مطالعه و بحث های سیاسی و اجتماعی و عقیدتی با هم سن و سالان شان می‌شدند. برای نخستین بار از طرف همین کانون به اردوی راهیان نور رفتند و دلدادگی به سلوک شهدا از همین سفر معنوی در دل او شکل گرفت.

این پدر دلسوخته با بیان اینکه دخترم از دوران دبیرستان بسیجی شد و حتی اکنون هم کارت بسیجش را به یادگار نگه داشته ام  اظهار کرد: بسیار درس خوان بود و  وقتی کنکور داد رشته پرستاری قبول شد بعد از درس خواندن در دانشگاه طرحش را در بیارستان شهید فقیهی شیراز گذراند و در این بیمارستان به صورت قرار دادی مشغول کار شد.

پدر پرستار نمونه بیمارستان شهید رجایی شیراز بیان کرد:به کتاب زندگی نامه شهدا بسیار علاقه داشت و انهارا میخواند  حتی شرط خدمت به محرومان در انتخاب رشته دانشگاه از همه چیز برای او پر رنگ‌تر بود. وقتی پرستار شد و توفیق خدمت به بیماران را پیدا کرد با شوق شروع به پیشرفت در رشته تحصیلی اش کرد. به طوری که توانست در بخش آی سی یو کمک حال پزشکان متخصص و بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه شود.

وی با بیان اینکه دخترش 7 سال پیش به خانه بخت مرد مورد علاقه اش رفت گفت:وقتی که خبر باردار شدن دخترم را شنیدم. همیشه همراه این خبر شیرین نگرانی برای وضعیت مادر و بچه هم در دل اطرافیان بوجود می‌آید. حتی به من میگفت به خاطر بیماری زمینه ای که داری  مراقب باش پدر و با این وضعیتی که داشت  به بیمارستان میرفت و خدمت میکرد و با این حال وقتی نمی‌توانست برای بیماران دچار شده به کرونا کاری انجام دهد بی اندازه دلگیر می‌شد.

حاج اقا رحیمی در ادامه افزود: توکل بسیار بالا و روحیه‌ای مثال زدنی در کارشان داشتند اما تعدد از دست رفتن بیماران مبتلا به کرونا ناراحت‌شان کرده بود. حتی دختر من با همه این سختی ها حاضر به مرخصی گرفتن نمیشد  دخترم مشتاق خدمت به مردم به ویژه بیماران و خانواده‌های آن‌ها بود و مدام می‌گفت همین طوری در بیمارستان نیرو کم است و کادر درمان در چند شیفت کار می کنند و خسته می‌شوند. من در این شرایط چطور می‌توانم مرخصی بگیرم در حالی که سالم هستم و مشکلی ندارم.

این پدر شهید با بیان اینکه برای اخرین بار با دخترم به کربلا رفتیم و این اخرین سفرمان بود افزود:مریم خانم در نیمه آبان ماه به کرونا مبتلا شد. متاسفانه با توجه به وضعیت‌شان بیماری پیشرفت زیادی داشت. ایشان دو روز در خانه بستری شدند. اما بعد با همراهی بی دریغ همکاران فداکارشان در بیمارستان زنان و زایمان زینبیه بستری شدند. رسیدگی شبانه روزی به ایشان آغاز شد. پزشکان و متخصصان و پرستاران این بیمارستان برای دخترم سنگ تمام گذاشتند و لحظه‌ای بالین دخترم را ترک نکردند اما مقدرات الهی این گونه رقم خورد که  زندگی کوتاه اما پر برکت ایشان با مقام شهید راه خدمت و مدافع سلامت به پایان برسد.

به پایان امد این قصه حکایت همچنان باقیست.....

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان