کد خبر: ۱۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

از عزت‌اللهی تا قلی‌زاده VAR علیه ایران+عکس

تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه 15 موفق به ثبت گل اول در مصاف با ولز شد ولی پس از چند دقیقه این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد.
به گزارش "شیرازه"، شاگردان کی‌روش دیدار برابر قرمزپوشان ولزی را فراتر از تصورات آغاز کردند و چندین مرتبه موفق به ارسال از کناره‌ها روی دروازه حریف هم شدند؛ موضوعی که شاگردان راب پیج را به دردسر انداخت و آنها درنهایت پس از چیزی حدود 10 دقیقه به خودشان آمدند و بازی را تا حدودی کنترل کردند.
با این حال در دقیقه 15 در شرایطی که مدافعین ولز در زمین خودی صاحب توپ و میدان بودند روی یک پاس در عرض اشتباه از مدافع راست تیم حریف و فرصت طلبی قلی‌زاده که توپ را قطع کرد و به سردار آزمون رساند، با چند فعل و انفعالی که در ادامه رخ داد گل اول ایران را مقابل ولز ثبت شد.
از عزت‌اللهی تا قلی‌زاده VAR علیه ایران+عکس
برای ثبت این گل سردار آزمون پس از دریافت پاس اول قلی زاده با کمر آن را در اختیار قلی‌زاده قرار داد و وینگر راست تیم ملی هم بلافاصله در موقعیتی بسیار مناسب توپ را به سردار بازگرداند؛ در این لحظه و در شرایطی که انتظار داشتیم آزمون خودش به توپ ضربه بزند تصمیم به ادامه همکاری با قلی‌زاده گرفت و این بازیکن هم توانست دروازه ولز را در موقعیت تک به تک و در شرایطی که هنسی بر اثر پاسکاری‌های متعدد مهاجمان ایران روی زمین افتاده بود با یک ضربه آرام باز کند
از عزت‌اللهی تا قلی‌زاده VAR علیه ایران+عکس
پس از وارد شدن توپ به دروازه، قلی‌زاده با تردید خوشحالی اولین گل خود را در جام جهانی آغاز کرد، ولی وقتی دید کمک داور پرچم نزده شادی‌اش را با اضافه شدن بازیکنان دیگر ادامه داد. 
با این حال مرور تصاویر آهسته نشان داد که آخرین پاس سردار آزمون در موقعیت آفساید به قلی‌زاده رسیده و چند ثانیه بعد تکنولوژی کمک داور ویدئویی این گل را مردود اعلام کرد تا بازی بار دیگر با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.
جالب اینکه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه نیز یکبار مقابل اسپانیا موفق به گلزنی شده بود، ولی گل سعید عزت‌اللهی در حالی که شادی مضاعفی را میان ملی‌پوشان ایجاد کرده بود با کمک VAR مردود اعلام شد تا بار دیگر فوتبال ایران این طعم تلخ را دوباره تجربه کرده باشد.
از عزت‌اللهی تا قلی‌زاده VAR علیه ایران+عکس
نظرات بینندگان