کد خبر: ۱۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در گفتگو با شیرازه:

رفع ۷۶ نقطه پر تصادف استان فارس

راستیار به ۱۲۱ نقطه پر تصادف در استان اشاره کرد و گفت:  از این تعداد نقاطی که در سال ۹۴ احصا شده،  ۷۶ نقطه رفع شده و ۲۶ نقطه در محورهایی قرار گرفته اند که در حال حاضر باند دوم آنها در حال احداث است
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، افزایش کمی و کیفی راه ها یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت هر کشوری محسوب می شود. 

عوامل مختلفی نیز در این افزایش کمی و کیفی می تواند موثر باشد از جمله مصالح مناسب،  رعایت نکات فنی و ایمنی مناسب و...  مجموع این عوامل در کنار هم می تواند کشور را به سمت قله های پیشرفت سوق دهد.

از سویی نیز نبود هر یک از موارد فوق میتواند موجب ایجاد اختلال در جاده ها و افزایش نقاط حادثه خیز و تصادفات جاده ای گردد.


علیرضا راستیار  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس  در این خصوص در گفتگو با خبرنگار شیرازه، اظهار کرد:  طول راه های تحت حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس ۷هزار و ۸۵۸ کیلومتر است که از این مقدار ۱هزار و ۸۱۱ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است و ۲ هزار و ۶۱۸ کیلومتر طول راه های شریانی و ۱ هزار و ۴٠۴ کیلومتر طول راه های ترانزیتی است. 

وی افزود: در استان فارس ۱۲ هزار و ۴٠۵ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و ۴۱۵ کیلومتر از راه های استان دارای روشنایی است.

راستیار تصریح کرد: در استان فارس ۲۸ تونل با طول ۱۷ هزار و ۲۲۲ کیلومتر وجود دارد و ۳۷٠ مورد پل وجود دارد که دهانه ی آن بیش از ۱۰ متر است. 

وی اظهار کرد: در استان 65 راهدارخانه و 22 پاسگاه  پلیس راه وجود دارد.  

این مقام مسئول به ۱۲۱ نقطه پر تصادف در استان اشاره و افزود:  از این تعداد نقاطی که در سال ۹۴ احصا شده،  ۷۶ نقطه رفع شده و ۲۶ نقطه در محورهایی قرار گرفته اند که در حال حاضر باند دوم آنها در حال احداث است و متولی رفع آنها اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است. 

راستیار ادامه داد:  اقدامات لازم برای رفع ۱۹ نقطه پر تصادف در دست پیگیری بوده و راهداری فارس  برای کاهش تصادف رخ به رخ در نقاط پر تصادف اقدامات موثر بسیاری انجام داده است. 
وی از احداث ۴٠ کیلومتر حفاظ کشی میانی و ۳٠  کیلومتر روشنایی معابر در نقاط مسکونی پر تصادف و ۵ هزار کیلومتر خط کشی خبر داد.

این مقام مسئول ابراز کرد:  ۲۳هزار تابلوی هشدار دهنده و اصلاح شیب و رفع نقاط پرتگاهی با احداث حفاظ در برخی از محورهای استان از جمله اقداماتی است که راهداری سالانه برای توسعه ایمنی در سطح راه های استان انجام می دهد

انتهای پیام/ر
برچسب ها: فارس ، شیراز ، شیرازه
نظرات بینندگان