کد خبر: ۱۵۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱
گفتگوی مردمی؛

شهادت افتخاری است که هر کسی لایقش نیست

در مراسم تشییع شهید جعفری اغلب کسانی که شرکت کرده اند شهادت را یک افتخار بزرگ میدانند که هر کسی لایق آن نیست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آئین تشییع پیکر پاک شهید داوود جعفری که از شهدای مداتفع حرم است، امروز در شیراز در حال برگزاری است و باز هم مردم آمدند تا بگویند همواره پای انقلاب و آرمانهای شهدا تما قد ایستاده اند و آماده شهادتند.

خانم سلیمانی یکی از بانوان حاضر در مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع حرم، عنوان کرد: ما هر چه داریم از شهدا داریم این عزیزان رفتند جان داند تا ما در امنیت باشیم واکنون شرکت کردن ما در مراسم تشییع شان کمترین و کوچک ترین کاری است که ما می توانیم برایشان انجام دهیم.

 وی با طلب آمرزش از شهدا خطاب به دشمنان گفت: شما این همه ملت شیعه ی ایرانی را ببینید که چطور جان شان را برای اسلام، دین و رهبر خود فدا میکنند پس ترسی از شما نداریم.

آقای رزمجو مرد مینسالی که همیشه در مراسم شهدا حضور دارد، اظهار کرد: ما باید همواره دنباله رو رهبرمان باشیم چون اگر رهبر کشورمان را حمایت کریم، بعد میتوانیم ادعا کنیم که راه شهدا را را ادامه می دهیم.

وی افزود: شهدا افتخار و سربلندی این سرزمین هستند چون جان و تمام هستی خود را در راه دین و رهبر و انقلاب فدا کرده و با جهاد در راه خداوند به شهادت رسیده اند.

رزمجو با بیان اینکه باید پشت سر شهدا حرکت کنیم تا باعث کوری چشم دشمنان شویم، گفت: اغتشاشگران، دشمنان بدخواه ایران و هر کسی که میخواهد ایران را از بین ببرد باید بداند که به زودی به سزای اعمال خود خواهند رسید، چرا که این انقلاب، متعلق به امام زمان است و انشالله به دست آن حضرت سپرده خواهد شد.

 در میان جمعیت با بانویی برخورد کردم که بسیبار دلشکسته و اندوهگین بود، با او که گفتگو کردم، گفت: برای مداوای پسرم از اهواز به شیراز آمده ایم و با اینکه الان پسرم بیمار است اما وقتی شنیدم اینجا تشییع شهید مدافع حرم است بر خود واجب دیدم شرکت کنم.

 خانم علیپور ادامه داد: این شهید و شهدای دیگر به خاطر عزت و سربلندی و امنیت کشور و هموطنان ما رفتند پس وظیفه ما نیز این است که بخشی از وقت خود را برای حضور در مراسم این شهدا بگذاریم

وی افزود: حس و حال عجیبی دارم و اشک هایم دست خودم نیست و همچنان جاری میشود چون افتخار می کنم در مملکتی زندگی میکنم که جوانانش اینقدر باغیرت هستند.

این بانوی اهوازی که خود نیز خواهر شهید است، اضافه کرد: این شهادت تسلیت ندارد، باکه باید به خانواده اش تبریک گفت، چون هر کسی لیاقت شهادت در راه خدا و هم پیمان شدن با حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) را ندارد.

انتهای پیام/س/ف

نظرات بینندگان