کد خبر: ۱۵۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱
استاندار فارس در پاسخ به شیرازه:

از عملکرد برخی مدیران در ساماندهی معتادین متجاهر راضی نیستم

ایمانیه در خصوص پیشرفت قلمرو معتادین متجاهر از مناطق بافت قدیمی به خیابانهای اصلی شهر، اظهار کرد: بنده نیز از این موضوع بسیار ناراحت بوده و از عملکردهای مدیران مربوطه ناراضی ام چون توقعم بیشتر بود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نشست خبری محمد هادی ایمانیه که هشتمین نشست از سلسله جلسات استاندار فارس با اصحاب رسانه بود، عصر روز گذشته در حالی برگزار شد که عمده ترین گلایه ها و سوالات خبرنگاران پیرامون عدم پاسخگویی مدیران استان و تعامل نداشتن با رسانه ها، پاسکاری مشکلات بین ادارات مختلف که در پیگیری های رسانه ای به جای حل مشکلات آن را  به مدیر یا ارگان دیگری محو.ل میکنند، مشکلات صنفی روزنامه ها و گرانی و کمبود کاغذ، تعیین تکلیف کمربندی و ساماندهی معتادین متجاهر  در فارس و شیراز بود.

سوالاتی که اگر چه اصحاب رسانه بارها از مسئولان استانی پیگیر شده اند، اما به دلیل بی نتیجه ماندن دست به دامان عالی ترین نماینده دولت در استان شدند تا شایبد فرجی حاصل گردد.

وی در ابتدای سخنان خود، شرایط امروز جامعه را یک شرایط  جنگی معرفی کرد و گفت: شرایط فعلی کشور به جنگ احزاب شباهت پیدا کرده ، جنگی که نه نظامی است و نه اقتصادی بلکه یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار است.

ایمانیه با بیان اینکه مقابله ما در این جنگ رسانه‌ای هرگز مقابله به مثل نخواهد بود، عنوان کرد: جنایت‌هایی در این قرن و در اطراف ما انجام شد که در تاریخ بشری حادث نشده بود، لذا امروز هم باید اغتشاش و اعتراض جوانان را از همدیگر تمیز داد.

استاندار فارس با بیان اینکه مردم و نیروهای نظامی و امنیتی طی مدت اخیر در استان خویشتن داری کردند  و اخلاقیات را رها نکردند، گفت: متاسفانه در این ایام، ٥ نفر در استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ایمانیه با تاکید بر این نکنه که رسانه‌های فارس با حفظ متانت و اعتقادات، به آرامش جامعه کمک کردند تا صف اغتشاشگران نسبت به معترضین جدا شود، گفت: در راستای امید و امیدآفرینی در جامعه به ویژه استان فارس، آمادگی داریم اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای علمی ویژه دانش آموزان و دانشجویان، اردوهای جهادی و زیارتی و همچنین اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: این اردوها برای مشاهده محرومیت‌ها و کمک به سازندگی این مناطق در همه عرصه‌ها و اطلاع نسل جوان و نوجوان از اقدامات انجام شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در فارس در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها در خصوص نمره دهی به شورای تامین استان فارس و مدیران در راستای برخورد در وقایع اخیر، عنوان کرد: قطعا باید به شورای تامین استان فارس در حوادث و نا آرامیهای اخیر، نمره بالایی داد، چون  رفتار فرمانده و پرسنل انتظامی و بسیج با اغتشاشگران صبورانه و با اغماض و بردباری همراه بود.

وی با بیان اینکه در میانه چنین وقایعی امکان وقوع رفتارها و برخوردهای اشتباهی نیز وجود دارد، اظهار کرد: مسئولان ارشد کشور در خصوص جبران خساراتی که به ناحق ایجاد شده است تاکید داشته اند.

در پاسخ به شیرازه؛

 ایمانیه در خصوص گلایه خبرنگار شیراز از پاسکاری مشکلات بین ادارات و اینکه شیراز را باید شهر پاسکاری ها نامید، عنوان کرد: یکی از شاخص های نمره دهی به مدیران و ارزیابی عملکرد آنان میتواند همین پاسکاری ها و عدم انسجام بین مدیران باشد که توسط شما رسانه ها بررسی و به ما انتقال داده شود تا تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

ساماندهی معتادان متجاهر درخواست مجدد شیرازه از استاندار

استاندار فارس در ادامه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شیرازه در خصوص پیشرفت قلمرو معتادین متجاهر از مناطق بافت قدیمی به خیابانهای اصلی شهر، اظهار کرد: بنده نیز از این موضوع بسیار ناراحت بوده و از عملکردهای مدیران مربوطه ناراضی ام چون توقعم بیشتر بود.

وی با اشاره به راه اندازی اردوگاه شماره 2 و افزایش 400 نفری ظرفیت مراکز ساماندهی معتادین متجاهر افزود: متاسفانه هنوز ظرفیت این اردوگاه تکمیل نشده و اردگاه شماره ٣ هم که قرار بود تا پایان آذرماه سال جاری در شهر مرودشت راه اندازی گردد همچانا در فاز نخست است و متاسفانه باید اعلام کنم امکان راه اندازی تا مهلت مذکور امکان پذیر نیست.

پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس توسط شیرازه؛

پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس که مهر ماه سال گذشته صورت گرفت، از جمله مواردی است که چند ماهی است توسط پایگاه تحلیلی خبری شیرازه دنبال می شود به گونه ای که در راستای همین پیگیری ها مشکلات چند پروژه عقب مانده و مصوباتی که پیشرفت چندانی نداشتند مشکلات مرتفع شده است.

اطلاع از دلیل عدم اجرای برخی مصوبه ها دیگر سوالی بود که خبرنگار این رسانه از استاندار فارس پیگیری کرد که وی در این خصوص عنوان کرد: حاضریم برای راستی آزمایی از میزان پیشرفت مصوبات یک تور رسانه ای در استان برگزار کنیم تا به طور دقیق از اجرای پروژه ها مطلع شویم.

استاندار فارس به موضوع کارخانه «آی‌تی‌آی»،«روغن نباتی» و آزمایش هم  ورود کرد و گفت: حکم مزایده آی تی آی داده شده و قیمت گذاری هم انجام شده و هفته آینده به مزایده خواهند رفت. در مورد آزمایش نیز دادگستری فارس اعلام کرده اکه این موضوع در اختیارات استان است.یک سرمایه گذاری هم اعلام آمادگی کرده که در مزایده این کارخانه برای تولید کولرهای کم مصرف، آبگرمکن‌های جدید، صنایع دستی و اتومبیل برقی شرکت می‌کند.

وی به کارخانه روغن نباتی هم اشاره و با بیان اینکه از صاحبان کارخانه فعلی ناامید شدیم، اعلام کرد که خلع ید زمین کارخانه جدید در شهرک صنعتی انجام شده و به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد و مقرر شده به سرعت حقوق کارگران پرداخت و دو خط تولید هم فعال شود. برای کارخانه قند ممسنی به نظر می‌رسد که مجددا باید مزایده انجام شود.

ایمانیه به دانشگاه فرهنگیان شیراز و چالش‌های آن نظیر آلوده بودن آب آشامیدنی به دلیل همجواری دانشگاه با پالایشگاه شیراز، مسیر دسترسی، سلف غذاخوری و... هم اشاره و  بیان کرد: طی بازدیدی که اخیرا با معاون وزارت دفاع از این دانشگاه داشتیم این مباحث بررسی و مقرر شد که طی برنامه کوتاه و بلندمدت تا ٥ سال حل شوند.

استاندار فارس در ادامه گفت: ساخت دانشگاه فرهنگیان در بولوار حسینی‌الهاشمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.همچنین بنده به عنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه، پیگیری این مهم را به مدیرکل آموزش پرورش تفویض کردم.

ایمانیه همچنین خواستار کمک رسانه‌ها برای جذب سرمایه گذار در پروژه های مهم استان به ویژه شهر سلامت شد و گفت: این پروژه، بهترین فضای سرمایه گذاری برای مردم این کشور است.

عالی ترین نماینده دولت در فارس به موضوع بازسازی ٣٦٠ هکتار اطراف حرم احمد بن موسی(ع) اشاره و در این باره بیان کرد: ساکنین می‌تواند از صندوق توسعه حرم‌های مطهر با سود ٩ درصد ٦٠٠ میلیون تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند. چنانچه بعضی از ساکنین در شمار مددجویان کمیته امداد باشند، صندوق مذکور ٥ درصد از تسهیلات دریافتی را پرداخت خواهد کرد.البته وضعیت این٣٦٠ هکتار بافت اطراف حرم مطهر از نظر امنیت، بهداشت و درمان، ورزشی، معابر و آسفالت، ارائه تسهیلات، مساجد و ...باید به وضعیت متوسط کلانشهر شیراز برسد.

ایمانیه  در پایان از عملکرد بانکها به ویژه بانکهای خصوص اعلام نارضایتی کرد و گفت: نیاز به مصوبه مجلس در این باره در قالب قانون داریم تا در بودجه ١٤٠٢ بانک‌های کشور را وادار کند تا ٨٠ درصد از منابع هر استان را به خود همان استان اختصاص دهند و این امر مستلزم ورود نمایندگان مجلس می باشد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان