کد خبر: ۱۵۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری فارس خبر داد:

آزادی ۲۰۴ زندانی در فارس/۵۵ نفر از دستگیر شدگان در اغتشاشات اخیر آزاد شدند

حجت الاسلام موسوی از آزادی ۲۰۴ زندانی در راستای اجرای دستور اخیر رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی تیم ملی خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در راستای دستور اخیر رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ۲۰۴ زندانی از زندان‌های فارس آزاد شدند، گفت: از این تعداد ۵۵ نفر از آزاد شدگان اغتشاشگرانی هستند که در حوادث اخیر بازداشت شده بودند.

وی  با بیان اینکه شرایط تعداد دیگری از بازداشت شدگان اخیر و همچنین زندانیان سایر جرائم نیز با دستور تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی در حال تطبیق است، افزود: به زودی زمینه آزادی زندانیان دیگری نیز در همین راستا فراهم خواهد شد.

موسوی با تأکید بر اینکه عوامل اصلی، صحنه گردانان و لیدرهای تحریک کننده در اغتشاشات و همچنین آسیب زنندگان به اموال عمومی و خصوصی در بررسی پرونده‌ها مستثنی شده‌اند، گفت: پرونده افراد آزاد شده مورد بررسی قرار گرفت و با صدور دستورات قضایی زمینه آزادی آنان فراهم و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از آماده سازی پرونده تعداد دیگری از زندانیان مشمول عفو و معرفی به کمیسیون عفو مرکز خبر داد و با اشاره به دستور العمل کاهش جمعیت کیفری و نظارت مستمر قضات بر زندان‌ها و ملاقات با زندانیان بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی افرادی را که مستحق ماندن در زندان نیستند آزاد کنیم.

وی همچنین از برخورد قاطع با مرتکبان جرایم خشن و مهم خبر داد و اضافه کرد: برخورد قاطع و قانونی با بهره گیری سایر زندانیان جرائم خُرد از تأسیسات قانونی و رهایی از زندان تعارضی ندارد و خط قرمز ما در دادگستری فارس برخورد قاطعانه با مجرمان حرفه‌ای و صیانت از حقوق خصوصی افراد است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان