کد خبر: ۱۵۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر فارس خبر داد:

آزادسازی ۱۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در نذر رهایی

مهبودی فارس گفت: در هفته بسیج، بخش بانوان بسیج حقوقدانان افتتاح و ۱۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در نذر رهایی آزاد شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،روح‌الله مهبودی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجردر جمع خبرنگاران از اجرایی شدن برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج خبر داد و اظهار داشت: اگرچه طبق برنامه پیش‌بینی شده قرار بود در این هفته 50 نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد شوند، اما در روز 5 آذر 122 نفر از این زندانیان با همکاری خیرین، ستاد دیه، سازمان زندان‌ها و دادگستری فارس، با محوریت سازمان بسیج حقوقدانان استان، آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه این، دومین مرحله نذر رهایی در سال جاری بود، ادامه داد: بالغ بر مبلغ 1 میلیارد و 900 میلیون تومان وجه نقد در این مرحله با همراهی خیرین، ستاد دیه و سازمان زندان‌ها و بسیج حقوقدانان جمع‌آوری شد و از مبلغی بالغ بر 3 میلیارد تومان هم با صلح و سازش گذشت شده که جمعا بالغ بر 5 میلیارد تومان بدهی کلی این زندانیان بوده است.

مهبودی با بیان اینکه 3 زن و 119 نفر مرد زندانی جرایم غیرعمد در هفته بسیج آزاد شدند، تصریح کرد: در برنامه‌های بعدی تمرکز بیشتری در این امر خواهیم داشت تا شاهد آزادی تمام زندانیان جرایم غیرعمد از زندان باشیم.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر فارس با اشاره به همراهی فرماندهان نواحی مختلف استان در این امر، به ویژه از فرمانده سپاه کازرون با آزادسازی 29 نفر تقدیر کرد و گفت: سازمان بسیج پیشکسوتان هم آمار خوبی در این مرحله داشتند.

وی در ادامه به بازدید از شرکت‌های تولیدی در شهرک صنعتی شیراز در ایام هفته بسیج خبر داد و گفت: در بازدید از یکی از این شرکت‌ها که در کشور بیش از 11 هزار نفر و در شهر شیراز هم بیش از 700 نفر نیرو در بحق تولید و توزیع دارد، متوجه شدیم مشکل خاصی ندارد و حتی در ایام کرونا هم هیچ تعدیل نیرویی نداشته و با مدیریت خوب در ایام کرونا، نیرو‌ها خیلی با انگیزه کار می‌کردند و حمایت شرکت از نیروها، خوب بود.

مهبودی از بازدید دیگری در شهرک صنعتی شیراز خبر داد و گفت: این شرکت از تولید مواد اولیه، تا عرضه به بازار را خود انجام می‌دهد و بسیار فعال بود که هدف از این بازدیدها، این بود که شرکت‌های فعال را هم شناسایی و تقدیر کنیم تا انگیزه بیشتری به دیگر شرکت‌های کوچک‌تر باشد و این بازدید با همراهی رحمانی، معاونت اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس انجام شد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر فارس با شاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع تولید متشکل از معاون قضایی و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان، دادگستری، معاون دادستان، نمایندگان استانداری، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، بسیج حقوقدانان و بسیج کارگری است، مهمترین مشکلات شناسایی شده تا کنون در منع تولید، مشکلات توسعه، تسهیلات بانکی و وثیقه دانست و گفت: یک نماینده از بانک‌ها هم در این کارگروه تعریف شده که تاکنون و در شش ماهه اول سال جاری، 180 شرکتی که با موانع تولید مواجه بودند، با حمایت این کارگروه، رفع مانع شده است.

مهبودی ادامه داد: 11 نفر از کارشناسان و وکلای فعال در این سازمان، اعم از زن و مرد را به زندان‌ها برای ارائه مشاوره رایگان به زندانیان زندان عادل‌آباد شیراز اعزام کردیم؛ چراکه افرادی هستند که با وجود مشکلات حقوقی، اما دستشان برای مشاوره و گرفتن وکیل تنگ بود و از این طریق مورد مشاوره رایگان قرار گرفتند.

وی، از افتتاح بخش بانوان بسیج حقوقدانان با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در ایام هفته بسیج خبر داد و گفت: مهمترین برنامه‌های مدنظر مسئول بانوان، کمک به احیای حقوق عامه، مبارزه با فساد، بالاتر بردن دانش حقوقی خانواده‌ها و بانوان، ارائه راهکار‌های مسالمت‌آمیز در راستای تحکیم بنیان خانواده، لزوم تربیت نسل حقوقدان مومن و و معتقد، و سازماندهی گروه‌های جهادی حقوقدان برای ارائه مشاوره در کلیه مناطق استان، به ویژه مناطق محروم بوده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان