کد خبر: ۱۵۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس:

بوم گردی‌های شهری در فارس به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل می‌شوند

بختیاری اعلام کرد:بوم گردی‌های شهری در مناطق مختلف این استان به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل می‌شوند. این اقدام در یکی از مراکز اقامتی بوم گردی شیراز برای نخستین بار انجام شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ابراهیم بختیاری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس  روز سه‌شنبه با برشمردن قابلیت ها و توانمندی های توسعه گردشگری در استان فارس افزود: مجوزهای لازم برای تغییر و تسهیل کاربری نوع اقامتگاه از کمیته فنی اداره کل نظارت بر تاسیسات گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ، همچنین معاونت شهرسازی و معماری شیراز اخذ شده است.

وی ، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: خانه‌های بوم گردی رویکردی اکولوژیک، روستایی و طبیعی دارند ، از طرف دیگر اقامتگاه‌های سنتی استانداردهای فراتری نسبت به بوم گردی‌ها دارند ، این استانداردها شامل رزرواسیون، مدیریت،کارکنان متخصص‌ و ارائه خدمات و بسته های بهداشتی متفاوت‌تر است و جامعه مخاطبین آنها نیز عموماً گردشگران فرهنگی هستند ، لذا سطح ارائه خدمات می‌بایست دارای وزن و قابلیت فراتری نسبت به بومگردی ها باشد.

بختیاری اظهار کرد: این اقدام برای یکی از اقامتگاه‌های واقع در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان نخستین اقامتگاه انجام‌شده است و برای سایر اقامتگاه‌های شهری نیز در دستور کار این اداره کل است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان