کد خبر: ۱۵۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱
استاندار فارس خطاب به مدیران استان:

مدیران در افزایش بهره بری و کاهش مصرف انرژی، آّب،برق و گاز تلاش کنند

ایمانیه از مدیران خواست تا در افزایش بهره بری و کاهش مصرف به خصوص در حوزه انرژی، آب، برق و گاز تلاش کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمد هادی ایمانیه  استاندار فارس امروز 8 آذر ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خطاب به مدیران استان بیان کرد: تمام مدیران استان موظف اند تا ظهر یکشنبه نقطه و نظراتشان را بنویسند و تحویل سازمان برنامه بودجه فارس دهند.

وی افزود: موضوعاتی که سازمان بازرسی و دیوان محاسبات طی سال های گذشته ایراد گرفته و به نتیجه نرسیده را جستجو و حل کنید.

ایمانیه از مدیران خواست تا در افزایش بهره بری و کاهش مصرف به خصوص در حوزه انرژی و اب، برق و گاز تلاش کنند که مصرف انرژی کاهش یابد.

استاندار فارس همچنین بیان کرد: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، خانه صنعت و معدن ، موسسات غیر دولتی  نقطه  نظرات خود را در رابطه با برنامه ششم و هفتم اعلام کننند.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: تنها بخش اقتصادی مد نظر نیست، بلکه بخش های اجتماعی و فرهنگی هم باید در مسائل مختلف نظرات را بیان کنند.

احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه  مدیران استان فارس باید در موضوعات مختلف پیشنهاد های خود را ارائه دهند، گفت: سازمان برنامه و بودجه دو موضوع مهم ارتقاء سلامت و امنیت غذایی را به صورت ویژه به استان فارس سپرده تا مدیران پیشنهاد هایی را ارائه دهند.

 وی افزود: طبق بیان سازمان برنامه ریزی کشور، سازمان های برنامه و بودجه استانها موظف اند راهکار های کاربردی و احکام پیشنهادی  مورد نیاز تدوین برنامه اجزای موضوعات کلیدی را جهت بررسی و تایید به معاونت امور مجلس حقوقی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

افکاری همچنین افزود:  نقش استان در موضوعات پیشنهادی بسیار مهم است. چون در موضوعات کلیدی استان فارس می تواند نقش خوبی داشته باشد  و مدیران استان هم  می توانند پیشنهادات و نظرات خود را بیان کنند.

حمید رضا ایزدی مدیر کل صمت استان فارس با بیان اینکه زیربنای اصلی توسعه بخش های اقتصادی در حوزه های مختلف وجود زیر ساخت ها است گفت: در بخش تعداد معادن رتبه سوم هستیم و رویکرد اصلی استان ایجاد صنایع معدنی است.

وی در ادامه افزود: شکل صنایع معدنی در بازار ها و کشور های مختلف وجود زیرساخت ها مخصوصا آب و گاز است برای مثال  فاز دوم یکی از فولاد های ما  امسال به بهره برداری می رسد و ارزش افزوده را ایجاد میکند اما  در حال حاضر مشکل تامین گاز را داریم .

ایزدی با بیان اینکه برق در میزان تولید واحد های صنایع  معدنی بسیار تاثیر گذار است تصریح کرد:تنها خواهشی که دارم در بحث تامین و جبران بخش های مختلف به خصوص گاز و برق تلاش شود.

رئیس صمت استان فارس در پایان با بیان اینکه اصل محور اقتصادی است اظهار کرد:اگر اقتصاد استان در بخش های مختلف شکوفا شود قطعا باید زیرساخت هایی همچون جاده، راه اهن ،اب و ... توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان