کد خبر: ۱۵۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱
معاون درمان علوم پزشکی شیراز خبر داد:

وجود نابسامانی در مطب‌های خصوصی در شیراز/ثبت بیش از ۱۷۰۰پرونده تخلف از ابتدای سال تا کنون

شریفی با تائید اینکه سیستم نوبت دهی در مراکز و مطب‌های خصوصی و بعضی مراکز دولتی با اشکال مواجه است، گفت: در مطب‌های خصوصی یک نابسامانی وجود دارد که سازمان نظام پزشکی باید آن را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز 8 آذر در یک نشست خبری از افزایش 27 درصدی آمار مراجعه بستری و سرپایی به مراکز درمانی فارس خبر داد و گفت: طی هفت ماهه امسال به میزان ٨٤٨ هزار و ٧٠٦ مورد مراجعه به بخش های مذکور بوده که این آمار در مدت مشابه سال ١٤٠٠ بالغ بر ٦٧٣ هزار و ٣٨٨ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی شیراز به لحاظ تعداد بیمارستان‌، با ٦٨ بیمارستان، ٨هزار و٦٤٩تخت بستری و یکهزار و ١٤٣ تخت مراقبت‌های ویژه، دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور به شمار میرود، گفت:شاخص تخت بیمارستانی از فاکتورهای مهم حوزه سلامت  است.

شریفی افزود: استان فارس به دلیل برخورداری از تخت‌های ویژه بستری و بهره‌گیری از پزشکان و کادردرمانی متخصص و فوق تخصص کمترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به میانگین کشوری را داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این حجم از تخت‌ها در فارس موجب شده که ٢٧ درصد از ورودی بیماران ما از استان‌های همجوار باشد، به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در فارس اشاره و اضافه کرد: وضعیت شیوع کرونا در فارس خوب و آمارها رو به کاهش است، به گونه ای که در حال حاضر ١٧٣ نفر در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ٢٤ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه در حال مراقبتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بخش سرپایی در هفت ماهه امسال با افزایش ١٩ درصدی تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه‌ها مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: با توسعه بخش‌های جراحی و عمل‌های اورژانسی در هفت ماهه نخست امسال، ٥٢ هزار و ٣٨٩ عمل جراحی عادی و ١٤ هزار و ٨٧٦ جراحی اورژانسی انجام شده است.

وی به  خدمات پاراکلینیکی نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز ٤ میلیون و ٥٠٦ هزار و ٣٧٢ خدمت در هفت ماهه امسال انجام شده است.

شریفی در ادامه سخنان خود به خدمات مرکز پایش‌ مراقبت‌های درمانی این دانشگاه(ام سی ام سی) که طی سالهای گذشته برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است اشاره کرد و افزود: این مرکز امروز به کل کشور تسری یافته و به صورت شبانه روزی با شماره ١٨١٩ در حال ارائه خدمات می باشد که از جمله مهم ترین وظایف آن رسیدگی به شکایات، جابجایی بیمار بین بیمارستان‌ها و رسیدگی به مادران باردار پرخطر است.

ثبت 1941 شکایت از ابتدای امسال تاکنون

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از ثبت 1941 شکایت از ابتدای امسال تاکنون توسط مردم خبر داد و گفت:تمام فرآیند شکایت در سامانه ثبت می‌شود و از این تعداد 756 مورد شکایت حرفه ای به ثبت رسیده است

راه اندازی مرکز«نفس» در راستای توجه به جوانی جمعیت از دیگر مباحثی بود که شریفی به آن اشاره کرد و ادامه داد: متوجه شدیم که تقاضای سقط در مراکز درمانی وجود دارد و در همین راستا طرح نفس در دستور کار قرار گرفت و تیرماه امسال که این طرح اجرایی شده، ٢٠ خانواده در فارس از سقط منصرف شده‌اند.

وی  با بیان این نکته که با اجرای اقدامات ویژه، میزان مرگ و مادران پرخطر از ١٩ مورد در سال به زیر ١٠ مورد کاهش یافته است، عنوان کرد:یکی از موضوعاتی که در طرح جوانی جمعیت وجود داشت، موضوع سقط جنین بود؛ در هیچ مرکز درمانی دولتی اجازه سقط نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای طرح جوانی جمعیت از راه اندازی ۵ مرکز درمان ناباروری  در شیراز خبر داد و افزود: 4 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی است که هر 5 مورد مورد حمایت های بیمه ای قرار گرفته اند.

شریفی ادامه داد:در شهرستان‌ها نیز مراکز درمان ناباروی نداشتیم اما در حال حاضر مراکز سطح یک تا سه راه‌اندازی شده است. هم‌اینک ٥ مرکز IVF و ٦ مرکز IUI راه‌اندازی شده است.

بیش از 1700 پرونده تخلف در مراکز غیر مجاز

این پزشک متخصص در پاسخ به سوال شیرازه در خصوص  برخورد با مراکز غیر درمانی و تخلف های صورت گرفته در حوزه پزشکی، عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال ١٧٩٣ پرونده تخلف به بخش تعزیرات وارد شده و ٢٠ مرکز غیرمجاز نیز پلمپ شده‌ است.

سیستم نوبت دهی در مطب‌های خصوصی و بعضی مراکز دولتی با اشکال مواجه است

شریفی همچنین با تائید اینکه سیستم نوبت دهی در مراکز و مطب‌های خصوصی و بعضی مراکز دولتی با اشکال مواجه است، گفت: در مطب‌های خصوصی یک نابسامانی وجود دارد که سازمان نظام پزشکی باید آن را در دستور کار قرار دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از خریداری یک دستگاه سایبر ناف و انعقاد قرارداد در این باره خبر داد و گفت: بین ٢٠٠ تا ٢٥٠ میلیارد تومان قیمت این دستگاه است که فقط یک مورد آن در ایران وجود دارد.این دستگاه به تشخیص و درمان بیماران سرطانی کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان