کد خبر: ۱۵۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱
رئیس سازمان صمت فارس مطرح کرد:

احیاء واحدهای تولیدی راکد، یکی از راهبردهای اساسی و اولویت اقتصادی استان فارس

ایزدی گفت:احیاء واحدهای تولیدی راکد ، استراتژی و یکی از راهبردهای اساسی و اولویت اقتصادی استان ، سازمان صمت فارس و وزارت صمت است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در چهارصد و شصت و هشتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و کارگروه احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گفت : در این جلسه پرونده ، مسایل و مشکلات تعداد ۳۵ واحد تولیدی شامل درخواست تسهیلات ، صدور مجوز ،تعیین تکلیف بدهی ارزی ، موضوعات وثیقه و رفع مسدودی حساب ها و... از جمله مواردی بود که صاحبان واحدهای تولیدی،صنعتی در راستای رفع موانع و مشکلات ، هر یک به بیان مسائل و موضوعات خود پرداختند، مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه راهکارهایی برای رفع موانع پیش رو ارائه و تصمیماتی به‌منظور رفع مسائل مطرح شده اتخاذ شد ، همچنین مقرر گردید ؛ اقدامات لازم در راستای مانع زدایی از شرکت های تولیدی صورت پذیرد.

لازم به ذکر است تعدادی واحد تولیدی و صنعتی راکد، واحدهای با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت و واحدهای با ظرفیت بالای ۵۰ درصد ظرفیت تولید، در کارگروه احیاء و افزایش ظرفیت تولید مورد بررسی قرار گرفت و برای کمک به فعال سازی و افزایش توان تولید و ایجاد اشتغال تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با اشاره به تمرکز بر فعال سازی ، توانمند سازی و بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی به مدار تولید با برگزاری کارگروه احیاء و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در راستای افزایش ظرفیت تولید وایجاد اشتغال پایدار افزود : احیاء واحدهای تولیدی راکد ، استراتژی و یکی از راهبردهای اساسی و اولویت اقتصادی استان ، سازمان صمت فارس و وزارت صمت است.

ایزدی با تاکید بر کمک های فنی و اعتباری واحدهای راکد اضافه کرد : این واحدها با مشکلاتی مانند تامین سرمایه ثابت و در گردش، کمبود مواد اولیه، مشکلات زیرساختی، مالیات، بیمه، مسائل حقوقی، کمبود نقدینگی و فرسوده و قدیمی بودن ماشین آلات جهت بهینه‌کردن خط تولید مواجه هستند که استفاده از ابزارهای مختلف حمایتی ، قانونی و اجرایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، پایش، بررسی و عارضه یابی عملکرد واحدها با همکاری دستگاههای مرتبط در جهت رفع موانع و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید با راندمان بالا و ظرفیت کامل با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس اظهار کرد : یکی از اهداف کارگروه، احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها بمنظور تداوم تولید، افزایش بهره‌وری، انجام صادرات وحفظ اشتغال است .

وی با اشاره به فرآیند رشد اقتصادی و تولید افزود : رشد ، توسعه و افزایش بهره‌وری ، تقویت صنایع وکیفی سازی کالا ها نقش قابل توجهی در توسعه متعادل اقتصادي افزایش صادرات و بهبود وضع معیشتی مردم دارد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان