کد خبر: ۱۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
مدیرکل بهزیستی فارس:

۴۰ خیابان اصلی شیراز برای تردد معلولین مناسب نیست

هوشیار گفت:۴۰ خیابان پر تردد برای معلولین در شیراز شناسایی شده که برای مناسب سازی نیاز به همکاری شهرداری این کلان شهر دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس در نشستی با محمدحسن اسدی شهردار شیراز بیان کرد: ۴۰ خیابان پر تردد برای معلولین شناسایی شده که برای مناسب سازی نیاز به همکاری شهرداری شیراز است و در زمینه کودکان کار، معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی نیز با توجه به دید مثبت شهردار شیراز، پیوست فرهنگی و نگاه مدبرانه ایشان به مبحث آسیب ها بدون شک چالش‌ها رفع خواهد شد.

وی افزود: بالغ بر ۱۷۰ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی فارس هستند و از این تعداد بیش از ۹۰ هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

هوشیار ادامه داد: بهزیستی این استان در شش ماهه نخست امسال با اجرای طرح غربالگری بینایی با انجام غربالگری بیش از ۱۵۵ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله از نابینایی و کم بینایی بیش از هزار کودک پیشگیری کرده و با تحت نظارت داشتن ۱۶۰ مرکز نگهداری به جامعه هدف، خدمات تخصصی و نگهداری شبانه روزی ارائه می‌کند.

 شهردار شیراز نیز بیان کرد: شهردار خادم مردم است، افراد دارای معلولیت هم اعضای جامعه ما هستند که باید در اولویت خدمت رسانی قرار بگیرند.

وی  افزود: در بحث مناسب سازی و تردد معلولین ۱۰۰ درصد پای کار هستیم، حتی اگر قانون ما را مکلف نکرده باشد وظیفه انسانی و اجتماعی ما ایجاد می‌کند به دنبال ایجاد محیط مناسب برای تردد افراد دارای معلولیت در اجتماع باشیم.

اسدی با بیان اینکه از ابتدای انتصاب به عنوان شهردار شیراز پیگیر پروژه فرهنگسرای معلولین شیراز بوده و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سمت شهرداری به این پروژه که ۱۲ آذر ماه همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت افتتاح می‌شود، اختصاص یافته است، افزود: به عنوان شهردار شیراز به دنبال تبدیل شیراز به شهری بدون متکدی و کودک کار هستم.

شهردار شیراز همچنین اظهار کرد: زمینه‌ای فراهم خواهد شد که جامعه هدف بهزیستی بتوانند از امکانات فرهنگی و ورزشی که در اختیار شهرداری شیراز است بهره مند شوند و بهزیستی فارس امکان استفاده از سهمیه معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری برای تبلیغات شهری و معرفی خدمات بهزیستی را داشته باشد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: نماینده تام الاختیار شهرداری در کمیته تخصصی ساماندهی کودکان کار و خیابان به دبیری بهزیستی فارس شرکت خواهد کرد تا در امر ساماندهی همراه بهزیستی فارس باشیم و بهزیستی نیز از بین جامعه معلولین مشاور و شهردار در امور معلولین را انتخاب و به شهرداری معرفی کند.

اسدی همچنین تاکید کرد: در پروژه ۴۲ واحدی مسکن فاضل شیراز برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا تحت پوشش بهزیستی نیز با هماهنگی و موافقت اعضای شورای شهر شیراز ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که در اسرع وقت به این پروژه تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ف
منبع: مهر
نظرات بینندگان