کد خبر: ۱۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

حمایت حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های استارتاپی و هنر بنیان

قانعی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی کشور رقم میخورد حمایت از تیم ها و فعالیت های فرهنگ بنیان و هنر بنیان است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه بازدید از مرحله استانی چهارمین رویداد تولید مجتوا در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: رویداد هایی که با  موضوعات خاص و فراخوان قبلی برگزار میشود ومجموعه ای از استعدادهای نسل جوان در کنار هم قرار میگیرند و  با محوریت و تمرکز بر محتوا بتوانند تولیداتی را داشته باشند، از ضرورت های جامعه است.

وی با بیان اینکه امروزه  با توجه به اینکه بستر های توزیع و تولید اخبار بسیار متنوع شده ضرورت دارد تادر این حوزه ها فعالیت داشته باشد، ، عنوان کرد: هر کدام از پلت فرم ها و نرم افزارها نیاز به فضای خاص خود دارد و نمیتوان به صورت یکسان تولیدات انجام شود.

قانعی با تاکید بر اینکه رویداد تولید محتوای هایی از این قبیل از ضروریات جامعه به شمار میرود، افزود: جوانان به واسطه این رویداد میتوانند کنار ام قرار گرفته، استعداد های خویش را شکوفا کنند و تجربه هایشان را باهم به  اشتراک بگذارند، از طرفی نیز باهم آشنا میشوند و در یک چرخه تولید محتوا قرار میگیرند که این امر منجر به باروری و شکوفایی بیشتر استعدادها خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با اشاره اینکه یکی از مهم ترین نکاتی که این رویداد به ان پرداخته، سپردن بار مسئولیت  به نسل جوان و نوجوان است، تصریح کرد: در نتیجه زیست اجتماعی، فرهنگی که برای خود در نظر میگیرد با ابزارهایی که در اختیار دارد، موجب میشود محتوای خاصی را تولید کند که اتفاقات جذابی را رقم میزند که مخاطب بیشتر میپذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه افزود: امیدواریم  پایان این رویداد  با تلاش بسیجیان در زمینه تولید محتوا بتوانیم آینده خوبی را در فضای مجازی داشته باشیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر وظیفه دیگر دستگاه ها و حوزه فرهنگ در حمایت از اینگونه محتوا ها،اظهار کرد:دستگاه ها  و ادارات فرهنگی به ویژه فرهنگ  و ارشاد یکی از ارگانهایی است که تنظیم گری و حمایت را برعهده دارند، به همین خاطر یکی از اتفاقات خوبی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی کشور رقم میخورد حمایت از تیم ها و فعالیت های فرهنگ بنیان و هنر بنیان است، بیان کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قریب به یک سال است که سامانه ارائه طرح را راه اندازی کردیم تا گروه ها و افرادی که توانمندی دارند بتوانند  ایده های خود را ارائه دهند.

قانعی افزود: سپس افراد در جلسه ی مذاکره ای که تدارک میبینیم طرح خود را ارائه میدهند و در نهایت منجر به حمایت می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در پایان تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات مربوطه در استانها تلاش میکنند به عنوان دستگاه حمایت گر در حوزه صنایع خلاق نقش آفرینی کنند که ممکن است در حد و اندازه و و ارقام مطلوب تیم های استارتاپی نباشد، اما کمک کننده است  است تا رشد اولیه را داشته باشند.

انتهای پیام/س/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان