کد خبر: ۱۵۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

راهکارهای ملی شدن پزشک خانواده دنبال می‌شود

فرشیدی از پیگیری راهکارهای ارتقا و ملی شدن برنامه پزشک خانواده برای اجرای فاز نخست آن در کشور خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، حسین فرشیدی معاون وزارت بهداشت در سفر به شیراز و بازدید از مراکز جامع خدمات سلامت، دستاورد مهم پیشبرد منطقی و عادلانه خدمات سلامت را ارائه مناسب خدمات و کاهش پرداختی مردم عنوان کرد.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده طی ۱۰ سال گذشته در استان های فارس و مازندران در حال پیاده سازی است، اما هنوز برای اجرایی شدن در سطح ملی، به مراحل نهایی نرسیده.

فرشیدی اظهار کرد: راهکارهایی برای ارتقا و ملی شدن برنامه پزشک خانواده ارائه شده و امیدواریم با تامین اعتبار و بهره مندی از تجارب استان های فارس و مازندران، شاهد اجرای فاز نخست این برنامه به شکل وسیع در کشور باشیم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه آگاهی مردم و ارائه آموزش مناسب در این زمینه را الزامات برنامه پزشک خانواده دانست و عنوان کرد: در همین راستا با برنامه ریزی، در حال فراهم آوری زیرساخت ها و رایزنی با سازمان های مرتبط هستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای امروز از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان و خانه بهداشت بیدزرد سفلی گفت: کارهای بزرگی در فارس انجام شده و خدمات پزشکان خانواده و مراقبان سلامت، کاهش عوارض ناشی از بیماری ها در درازمدت را به همراه دارد.

فرشیدی شناسایی بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و سرطان را از جمله دستاوردهای اجرایی این برنامه عنوان کرد و افزود: ادامه روند درمان بیماران نیازمند پیگیری و نظارت است که در فارس به شکل قابل توجهی این امر اجرایی می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در دیدار استاندار فارس نیز بار دیگر بر پیگیری اجرای طرح پزشک خانواده در سطح ملی خبر داد و گفت: تجربیات استان‌های فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده برای ملی شدن این برنامه مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما این امر نیازمند تقویت و رفع چالش های آن است.

فرشیدی افزود: برای ملی شدن برنامه پزشک خانواده باید زیرساخت های لازم فراهم و تقویت شود که مهمترین آن موضوع تامین اعتبار و رفع دغدغه های پزشکان و مراقبان سلامت است.

وی تاکید کرد: مراقبان سلامت پا به پای پزشکان خانواده در حال ارایه خدمت سلامت به جمعیت تحت پوشش هستند.

اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح ملی، نیاز به عزم و اراده جدی دارد

محمد هادی ایمانیه ااستاندار فارس نیز در این نشست اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح ملی را نیازمند عزم و اراده جدی دانست و گفت: تقویت نظام سلامت نیازمند اجرای نظام ارجاع و راهکار آن را اجرای برنامه پزشک خانواده است.

وی اظهار کرد: از جمله مسایل تاثیرگذار در این زمینه، تامین اعتبار و رفع دغدغه های پزشکان خانواده و مراقبان سلامت است که موجب تشویق و افزایش انگیزه آنان می شود.

ایمانیه ارایه خدمات سلامت ‌به نیازمندان در مناطق محروم کشور را از افتخارات دولت و نظام سلامت برشمرد و گفت: تنها راه نجات سلامت کشور اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

استاندار فارس همچنین بر ارتقای جایگاه پزشکان خانواده و رفع دغدغه های مراقبان سلامت با توجه به نقش ارزنده آنان در نظام سلامت تاکید کرد.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان