کد خبر: ۱۵۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱
جمعه های مهدوی شیرازه؛

تأثیر اعتقاد به مهدویت در زندگی

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه یکی از سؤالاتی که درباره مهدویت مطرح می‌شود این است که اعتقادِ به مهدویت چه تأثیری در زندگی انسان ایجاد می‌کند، به بیان تأثیرات این اعتقاد در زندگی و کلام و رفتار انسان پرداخت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیراز،ه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس
در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی»، به اسرات اعتقاد به مهدویت در ابعاد زندکی یردی و اجتماعی افراد پرداخت و گفت: یکی از سؤالاتی که درباره مهدویت مطرح می‌شود این است که اعتقادِ به مهدویت چه تأثیری در زندگی انسان ایجاد می‌کند.

وی افزود: آن‌هایی که اعتقاد دارند امام زمان می‌آید، چه اتفاق مبارکی در زندگی آن‌ها می‌افتد و آن‌هایی که این اعتقاد را ندارند، چه چیزی را از دست می‌دهند؟

حدائق ادامه داد: خداوند در سوره انبیاء، آیه ۱۰۵ می‌فرماید: «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ»، ما در کتاب زبور و هم در کتاب تورات، لوح محفوظ این بشارت را داده‌ایم که سرنوشت آینده‌ی زمین و بشریت، به دستِ بندگانِ صالحِ ما خواهد افتاد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه از این آیه، نویدِ حکومتِ جهانیِ عدالت‌گستر داده می‌شود، گفت: قطعاً کسانی که با این نگاه، به زندگی نگاه می‌کنند، انسان‌هایی با امید و با نشاط هستند.

وی تأکید کرد: یکی از آثار ارزشمندِ اعتقادِ به مهدویت در زندگیِ انسان‌ها، همان روحیه‌ نشاط و امیدِ به زندگی است که این‌ها معتقدند که سرنوشت آینده‌ بشریت در برابر این ظلم‌ها و جورها و اجحاف‌هایی که امروز جامعه‌ بشری را درگیر کرده، آینده‌ای روشن در انتظارِ بشریت است لذا آن‌هایی که معتقدند امام زمان(عج) خواهد آمد و امامِ زمانی بر اعمالِ ما ناظر است، همواره با عشق و  انگیزه کار می‌کنند.

حدائق به ارائه مثالی در این زمینه پرداخت و افزود: در یک مجموعه، افرادی زحمت می‌کشند و کار می‌کنند با این باور که ناظری هست و کارهای آن‌ها را می‌بیند و زحمات آن‌ها فراموش نمی‌شود؛ این‌ها با جدیت، تلاش و دقت بهتری کار می‌کنند اما اگر در مجموعه‌ای، افراد کار کنند و دیدگاهشان این باشد که زحمات ما دیده نمی‌شود و کارهایمان فراموش شده است، این‌ها با یک سردی و بی‌حالی و کارگریزی کار می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز تأکید کرد: وقتی که معتقدیم که خداوند و امام زمان(عج)، ناظرِ بر اعمالِ ما هستند، مردم بدانند یا ندانند، بفهمند یا نفهمند، آن نشاط، امید و تلاش، در زندگیِ انسان‌ها ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین سلامتِ رفتار و گفتار در زندگی‌ها شکل می‌گیرد، گفت: وقتی که به «مهدویّت» معتقدیم، تلاش بر این است که در رفتار و گفتارمان، مسیر، مسیری مطابقِ با اهداف مهدویت باشد و تلاشِ ما در جهتی باشد که جامعه و شرایط را برای آن حکومتِ جهانی مهیا کنیم.

حدائق تصریح کرد: این‌ها از برکاتِ اعتقادِ به مهدویت است که هم امید و نشاط در زندگی و هم سلامت در رفتار و گفتار خواهد بود و کلامِ زشت و رفتار ناپسند از ما نمایان نمی‌شود، ضمن اینکه تلاشمان هم بر این است که بتوانیم اطرافیان و جامعه‌ را به همین سمت و سوی پاکی و درستی هدایت کرده و سوق دهیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان